מה קורה בגוף האשה לאחר הריון ולידה?

שינויים בגוף הנשי לאחר הריון ולידה

במהלך הריון גופך משתנה, האגן מתרחב, הבטן גדלה, העור נמתח, החזה מתמלא וחלים שינויים פיזיולוגיים והורמונליים רבים. לאחר הלידה נותרים סימני מתיחה רבים, החזה מתרוקן ופעמים רבות צונח לאחר תקופת ההנקה, העור שנמתח במהלך ההיריון בשילוב עם עלייה משמעותית במשקל מותיר עודפי עור רבים לאחר הלידה, בעיקר באזור הבטן שהופכת לרפויה ומדלדלת.

נשים רבות רוצות לדעת האם אפשר למזער מראש את התופעות שעוברות על הגוף הנשי בהריון והאם יש מה לעשות עם סימני מתיחה, עור רופף או שרירי בטן רפויים.

לאחר תקופת ההחלמה מהלידה קיימים מספר טיפולים אסתטיים שניתן לבצע על מנת להחזיר את הגוף למראה החטוב והטבעי: לעיצוב וחיטוב הגוף, החל

1.ניתוחי חזה במקרה של צניחת השדיים לאחר הנקה ניתן לבצע הרמת חזה ולהחזיר לחזה מראה צעיר ומחמיא. לעיתים הרמת חזה אינה מספיקה ויש צורך לבצע הגדלת חזה על ידי החדרת שתלי סיליקון. במרפאתנו אנו מבצעים התאמה מושלמת של השתל למראה ולמבנה הגוף על מנת להשיג מראה טבעי. את הניתוח ניתן לבצע לאחר תקופת ההנקה, אך במידה ומתוכננות לידות נוספות עדיף להמתין מכיוון שהריונות עשויים לפגוע התוצאה.

2. מתיחת בטן בעקבות עלייה וירידה מהירה במשקל, העור נמתח ומאבד מגמישותו, לאחר הלידה נותר עור רפוי ונפול. במקרים של ניתוחים קיסריים נוצר כפל עורי. על מנת להגיע למראה הרצוי אנו מבצעים במרפאתנו מתיחת בטן ושאיבת שומן לקבלת בטן שטוחה ונשית. פעמים רבות נשים מתלוננות על מראה החזה והבטן. במקרה כזה ניתן לבצע ניתוח משולב המטפל בשני האזורים ונותן מראה מחודש לחלק העליון של הגוף. היתרון בניתוח משולב הוא בקבלת פתרון מהיר, הרדמה והחלמה אחת (במקום שתיים) וחסכון בעלויות.

3. ניתוחים להסרת עודפי עור כמו מתיחת ירכיים או זרועות- בעקבות העלייה במשקל בתקופת ההיריון פעמים רבות נותרים קפלים באזור הזרועות והירכיים, בניתוח נבצע כריתה של עודפי העור והידוק העור למראה מתוח ואסתטי.

4., בוטוקס ומילוי קמטים בעקבות ההיריון והעלייה במשקל מצטבר שומן באזור הפנים, אשר נעלם לאחר הלידה, כתוצאה מכך נוצר אובדן נפח בפנים ומראה נפול. במקרה כזה ניתן להיעזר בחומרי מילוי. במרפאתנו אנו מבצעים הזרקות בוטוקס וחומצה היאלרונית בצורה מקצועית ובטוחה.

5.הסרת כתמים או פיגמנטציה – בתקופת ההיריון אצל נשים רבות מופיעים כתמים ופיגמנטציה באזור הפנים, אצל חלקן זה עובר לאחר הלידה ואצל חלקן נותרים הכתמים. במרפאתנו מבצעים מגוון טיפולי וניתוחי פנים למראה צעיר ורענן – החל ממס' סוגי פילינג, מיזותרפיה

במרפאת תל אביב לכירורגיה פלסטית אנו מעניקים לך מענה מותאם אלייך. אנו מלווים מדיי יום נשים לאחר הריונות ולידות ומסייעים להן לעצב את גופן ולשוב למראה מתוח ומחמיא

מוזמנים לתאם פגישת ייעוץ אישית בחינם

פתרונות אסתטיים לשינויים בגוף הנשי לאחר הריון ולידה

בסרטון תוכלו לשמוע מד"ר רם סילפן על השינויים שמתרחשים בגוף הנשי לאחר הריון, לידה והנקה, ומהם הפתרונות הניתוחיים שמציעה הרפואה האסתטית כיום.

בסרטון יסביר ד"ר סילפן למי יתאימו הניתוחים, מהו העיתוי המומלץ, כיצד לבחור מנתח ומהו הליך ההתאוששות. מוזמנים לצפות בסרטון.

קיימים מספר טיפולים:
  • העלמת סימני מתיחה
  • מתיחת בטן
  • שאיבת שומן
  • הרמת חזה

זאת שאלה מאוד אישית ותלויה במצב הדימוי העצמי של האישה לאחר ההריון ועד כמה היא הצליחה לשמור על הגוף לאורך ההריון ולאחריו.

תלוי איזה מהטיפולים נעשו, לרוב מומלץ לקחת בחשבון בין שבועיים לחודשיים.