ניתוח הרמת גבות הוא ניתוח שמחזיר גבה נפולה למראה הקודם שלה בצורה שתראה טבעית לעין. גבות נפולות יכולות להעיד על עייפות, עצבנות ועצבות. כשמתבגרים השומן הטבעי שנמצא מעל העפעף אובד וכתוצאה מכך הגבה נופלת. מיקומה האידיאלי של הגבה היא בממוצע 2.5 ס"מ מעל האישון כשהחלק החיצוני של הגבה, הקרוב יותר לאוזן, יהיה מורם יותר מהחלק הפנימי של הגבה, הקרוב יותר לאף.

למי מיועד ניתוח להרמת גבות?

ניתוח הרמת גבות מיועד לנשים ולגברים. הניתוח מומלץ למטופלים עם עודף עור בחלק העליון של העפעף, או המעוניינים לשפר את סימטריית הגבות או את צורתן. הגיל הממוצע לניתוח הרמת גבות הוא גיל 50, והניתוח מקובל מאוד בשילוב עם ניתוח עפעפיים עליונים.

למי לא מתאים ניתוח הרמת גבות?

ניתוח הרמת גבות אינו מתאים למועמד עם מצב נפשי לא יציב או ציפיות שאינן מותאמות לתוצאות הצפויות, או מועמד שלא עומד בקריטריונים הפיזיים.

הליך הניתוח להרמת גבות

ישנן כמה שיטות להרמת גבות, בחירת השיטה המועדפת תלויה במינו של המטופל, בגילו, בצמיחת השיער ועוד. לדוגמה:

מאז חלו שינויים מהותיים בניתוח האף, אולם מטרות הניתוח לא השתנו. ניתוח אף מטפל בשני היבטים – ההיבט התפקודי וההיבט האסתטי.בפן התפקודי מטרת הניתוח לשפר את דרכי הנשימה ובפן האסתטי להביא למראה אף שתואם את מסגרת הפנים.

• השיטה האנדוסקופית – שיטה יחסית לא פולשנית, שמשלבת מכשיר אנדוסקופי, מכשיר מיוחד שמאפשר לצלם מבפנים ואפשר להחדירו דרך חתך קטן. שיטה זו משאירה צלקת קטנה על קו השיער מעל לאוזן.
• שיטת אמצע המצח – חתך יבוצע בחלקו האמצעי של המצח, באזור אחד הקפלים הטבעיים של המצח. הצלקת תישאר באזור המצח.
• השיטה ה pre-trichial – חתך יבוצע כ-2 מ"מ מאחורי קו השיער בצורה אורכית. עודף עור יוסר, והתפירה תבוצע לאורך קו השיער.
• השיטה הישירה – החתך יבוצע סמוך לקו השיער, המנתח יסיר עודפי עור ויסגור את החתך. תישאר צלקת קטנה סמוך לקו השיער.

הליך הניתוח להרמת גבות מתבצע בהרדמה מלאה, לאחר הניתוח יאושפז המנותח למספר שעות לצרכי מעקב והתאוששות.

תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים בניתוח הרמת גבות

כמו בכל ניתוח וטיפול רפואי, גם בניתוח הרמת גבות ישנם סיכונים וסיבוכים אפשריים, ולכל טכניקה יש את הסיכונים שיותר נפוצים בה. כגון:

• בשיטה הpre – trichial יש סיכון בפגיעה בעצב הsupraorbital וכתוצאה מכך חוסר תחושה
• בשיטה הישירה יהיו צלקות גלויות
• בשיטה האנדוסקופית יש סיכון לפגיעה בעצב המצח (frontal branch)

כמובן שבכל ניתוח מאחורי קו השיער יש סיכון לנשירה, אי-צמיחת השיער ואי סימטריה ובכל ניתוח יש סיכון לדימום, זיהום וצלקת קלואידית.

מומלץ להמתין עד לסיום תקופת ההחלמה שלרוב אורכת בממוצע כשבועיים.

לרוב ניתוח הרמת גבות משולב עם ניתוח הרמת מצח, אך בהחלט לא חובה. יש להפגש עם הרופא המנתח ולתייעץ עימו.

הניתוח מיועד לנשים וגברים המעוניינים לשפר את מראה הגבות שלהם והסימטטרייה שלהם.לרוב משולב עם ניתוח הרמת עפעפיים או הרמת מצח.

מומלץ להשתמש בקומפרסים קרים על איזור הניתוח, זאת רק לאחר שעבר יום מהניתוח. יש לשמור על המקום היגייני ככל האפשר. יש להמנע מלהשתמש במייבש שיער ולחפוף כל יום או יומיים. בנוסף, בחודשים הראשונים יש להמנע מחשיפה לשמש.