תהליך ההזדקנות מאופיין בנזק עורי, אפקט צניחה ופעילות שרירית יתרה ואיבוד האלסטיות של העור. לשם ריכוך פעילות זאת אנו משתמשים בהזרקות בוטוקס וחומרי מילוי על מנת למלא ולהעניק נפח לאזורים השקועים. בעוד הבוטוקס מסייע במקרה של קמטים פעילים באזור המצח, הגבות ובצדי העיניים, החומצה ההיאלרונית נותנת מענה לאזור התחתון של הפנים . הבוטוקס הינו רעלן אשר מסוגל לשתק פעולת שרירים ולמנוע את תנועת השרירים באזור ולכן הוא פועל על הקמטים הדינמיים ,אותם קמטים המפעילים את שרירי הבעת הפנים. בניגוד לחומרי המילוי המאפשרים פתרון לקמטים עמוקים הנקראים קמטים סטטיים (אלו המופיעים גם בזמן מנוחה), חומצה היאלרונית היא למעשה חומר הקיים בגופנו ולכן אינה נדחת על ידי הגוף. החומצה ההיאלרונית אינה גורמת לשיתוק השרירים ולכן ניתן להזריק אותה באזור השפתיים הלחיים והסנטר.

ד"ר רם סילפן- שיטות חדשות לעיצוב ופיסול הפנים

תחום ניתוחי הפנים עבר שינויים רבים, אם בעבר הדגש התמקד במתיחת הפנים ובמראה עשוי ומתוח באופן לא טבעי, כיום הפרמטרים השתנו. שיטות מתקדמות בתחום ניתוחי הפנים מתמקדות כיום בשחזור ושימור מראה הפנים הטבעי ולכן ההתמקדות הינה בהרמת אזורים שצנחו עם הגיל ולא במתיחת של כל הפנים. בראיון עם עדי הימבלבלוי מסביר ד"ר רם סילפן את השינויים והחידושים בתחום, מהן השיטות הנפוצות כיום, ומהם השיקולים הרלוונטיים, כיצד מבוצעת ההתאמה ולמי מתאים הניתוח לעיצוב ופיסול הפנים.

אחד הרעלנים הנפוצים לטיפולים אסתטיים הוא הבוטולינום טוקסין (או הבוטוקס בשמו המוכר), שמנטרל את האיבר אליו מוזרק החומר ויוצר רפיון בשריר. הבוטוקס בשימושיו הרפואיים התגלה בשנות השישים ושימש לטיפול בבעיות פזילה, עין עצלה והזעת יתר.
לקראת סוף שנות התשעים החלו לבצע בבוטוקס שימושים אסתטיים וכיום זהו אחד החומרים הנפוצים בטיפולי פנים. הזרקת הבוטוקס מייצרת רפיון בשרירים, כך שלא מופיעים קמטים חדשים והקמטים הקיימים מטשטשים ומתיישרים. הבוטוקס מסייע להעלמה וטשטוש זמנית של הקמטים בשליש הפנים העליון. השפעתו נמשכת מספר חודשים ולאחר מכן בהדרגה השרירים שבים לפעילות.

האזורים הניתנים לטיפול מתוארים מטה ומסומנים בצילום בהתאמה:

  • קמטי המצח האופקיים (שריר הפרונטליס- Frontalis)
  • הקמטים המופיעים בין הגבות (גלבלה) – (השרירים העיקריים המטופלים כאן הינם שריר ה- corrugator וה- procerus)
  • קמטים המופיעים בצדי העין (שריר ה- Orbicularis Oculi)
  • צוואר (שריר הפלטיזמה Platysma)
  • קמטוטי שפה עליונה (שריר ה- Orbicularis Oris)
  • זווית הפה (שריר ה- Depressor Anguli Oris)

בשנים האחרונות גיל המטופלות יורד ונשים צעירות יותר מגיעות להזרקות, מומלץ להתחיל בהזרקות וחומרי מילוי כאשר מתחילים להופיע קמטוטים ראשונים ולא להמתין להעמקתם.
הטיפול נמשך מספר דקות, אינו כואב וכולל מספר דקירות, ניתן למרוח חומר אלחוש במידת הצורך. לאחר ההזרקה מופיעה נפיחות קלה במקום ולעיתים עשויים להופיע גם שטפי דם קטנים. את התוצאה מתחילים לראות לאחר מספר ימים, אך את התוצאה הסופית ניתן לראות רק לאחר שבועיים.
אמנם ההליך אינו מורכב אך הזרקה באזור הפנים דורשת מיומנות ומקצועיות רבה, על מנת להגיע לתוצאה הרצויה יש חשיבות רבה לרופא המבצע.
ד"ר סילפן רופא כירורג פלסטי בכיר, בעל ניסיון רב בהזרקת בוטוקס וחומרי מילוי ובביצוע טיפולים אסתטיים מגוונים. ליצירת קשר ותיאום פגישה מוזמנים לנות בטלפון..

החלוקה היא לפי חומרי מילוי זמנים (חומצה הילרונית) , חומרי מילוי קבועים וחומרי מילוי מחצית קבועים. ישנו פירוט למעלה בגוף הטקסט.

חומרי המילוי בטוחים לשימוש, אך עם זאת ישנם סיכונים שיש לקחת בחשבון מראש. הכל מוסבר בפגישה עם הרופא המייעץ.

זמן ההחלמה הוא מיידי, כל החומרים נספגים לאחר תקופה מסוימת לכן אין תקופת החלמה.