הקפאת שומן (נקרא גם המסת שומן בקור, coolsculpting) הינה פעולה בה מתבצעת המסת שומן בדרך שאיננה פולשנית. הפעולה ניתנת לביצוע במסגרת המרפאה (ללא הרדמה כללית או מקומית!), איננה דורשת שימוש במחוך לחץ, ומחזירה המטופלים לשגרה במהירות. העקרונות להמסת השומן בקור נתגלו ע" 2 רופאים מהרווארד, בוסטון, ארה"ב. במחקריהם הוכיחו הרופאים כי תחת מצבים מבוקרים, תאי השומן חשופים יותר לקור מאשר תאי גוף אחרים.

איך מתבצע תהליך המסת שומן בקור?

תאי השומן הם באופן טבעי פגיעים יותר לקור מאשר רקמת העור סביבם, כאשר מתבצע תהליך קירור מבוקר באזורים בהם קיימים מצבורי השומן, ניתן להאיץ את היעלמותם של התאים לאורך זמן. הטיפול מתבצע ע"י מכשיר מיוחד המעביר קור לתאי השומן תחת העור, כל זאת מבלי לפגוע בתאים אחרים בגוף. הקור מבודד את תאי השומן ומקפיא אותם, ובכך גורם למותם. במהלך הזמן שלאחר הטיפול, הגוף מעבד באופן טבעי את תאי השומן המתים ומסלק אותם לצמיתות. כך מתקבל מראה מעוצב ומחוטב באזור שטופל.

כיצד נראה תהליך המסת השומן בגוף –

1. תאי שומן מסויימים עקשנים לדיאטות ולספורט

2. שיטת הקפאת השומן בקור פוגעת בתאים ומצננת תאי שומן לטמפרטורות הגורמות לפירוק תאי השומן

3. לא מתרחשת פגיעה לעצבים או לרקמות אחרות שכן השומנים עוברים תהליך קריסטליזציה בטמפרטורות חמות יותר מאשר מים בתאים אחרים

4. לאחר המסת השומן בקור, תאי שומן עוברים תהליך של תמותה ומוסרים בתוך מספר שבועות/חודשים ע"י המערכת החיסונית

5. עובי השכבה השומנית קטן בצורה משמעותית

6. הקטנת עובי השומן מביא לשיפור בצורת מתאר המותניים

הקפאת שומן – שאלות נפוצות

האם טיפול המסת שומן בקור מתאים לי?

המסת שומן בקור היא פתרון חדשני לסובלים ממצבורי שומן בעייתיים, שברוב המקרים גם אינם מגיבים לאימוני ספורט ושינויי תזונה. אנשים רבים חוששים מהתערבות ניתוחית ומסיכונים הכרוכים בה, לכן תהליך המסת השומן בקור היא פתרון אידיאלי עבור אלו המחפשים טיפול בטוח ואפקטיבי שאינו פולשני.

במה שונה המסת שומן בקור משיטות אחרות?

  • המסת שומן בקור איננה פולשנית (לא מוחדרת צינורית, לא נעשה חור בעור).
  • המסת השומן בקור מתבצעת בתנאי מרפאה (ולא בחדר ניתוח) ולא נדרשת הרדמה כללית.
  • בהמסת שומן בקור אין צורך במחוך לחץ לאחר הפעולה.
  • לשיטות אחרות הגורמות למוות תאי השומן (בחום, בגלי קול בעלי עוצמה גבוהה או הזרקות כימיות) עלולות להיות השלכות על תאים אחרים ו/או רקמות אחרות (תאי עצב, תאי כלי דם) פרט לתאי השומן. בשיטת הקפאת השומן בקור הנזק לתאי השומן ממוקד לתאים אלה בלבד.

מה ההבדל בין ירידה במשקל לאיבוד שומן?

קיימת תפיסה שגויה לפיה ירידה במשקל ואיבוד שומן הם אותו הדבר בשמות שונים – אך למעשה שני התהליכים שונים. כאשר אנחנו יורדים במשקל, תאי השומן בגוף שלנו נהיים קטנים יותר, אבל מספר תאי השומן נשאר אותו הדבר. כאשר אנחנו מעלים במשקל, תאי השומן האלו גדלים שוב.
בתהליך הקפאת השומן תאי השומן קופאים ומתים, לכן מספר תאי השומן בגוף קטן – יש לנו פחות תאי שומן. בניגוד לניתוח שמטרתו הסרת עודף משקל, בטיפול בהמסת שומן בקור תאי השומן נעלמים לצמיתות באזורים המטופלים. באזורים שאינם מטופלים אין שינוי במספר תאי השומן או בגודלם.

באילו אזורים ניתן לטפל בהקפאת שומן?

אם כבר התרגלתם לחיות עם השומן המותני, מצבורי שומן בבטן, באזור הירכיים ואפילו בסנטר – המסת השומן יכולה להתבצע בכל אחד מאזורים אלו, ובאזורים נוספים, בהתאם לתכנית הטיפול שתיקבע מראש.

מה הוא אורך הטיפול בהקפאת שומן? כמה טיפולים אצטרך?

רוב הטיפולים בהמסת שומן בקור אורכים כשעה, ורוב המטופלים יכולים במהלך הטיפול לנוח או לקרוא, ולאחריו רובם ממשיכים את סדר היום הרגיל. תכנית הטיפול מותאמת לכל מטופל באופן אישי בפגישת הייעוץ, ותלויה במספר האזורים המטופלים ובמטרותיו של המטופל.

האם יש תופעות לוואי לאחר טיפול הקפאת שומן?

אצל חלק מהמטופלים יכולה להיות אדמומיות באזור שעבר הקפאת שומן, תחושת חוסר נוחות או
חוסר תחושה. התופעות הללו הן זמניות וחולפות לאחר הטיפול.

תוך כמה זמן ניתן לראות את תוצאות הטיפול?

ברוב המקרים ניתן לראות את תוצאותיה של המסת השומן משלושה שבועות לאחר הטיפול, ולאחר חודשיים שינויים משמעותיים. בנוסף, תהליך סילוק תאי השומן מהגוף ממשיך במשך חצי שנה לאחר הטיפול.

המסת שומן בקור במרפאות תל אביב לכירורגיה פלסטית

למרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית 2 מרפאות:

מרפאת תל אביב – בקניון רמת אביב

מרפאת הצפון – בקניון הקריון (קרית ביאליק)

המעוניינים בייעוץ להמסת שומן בקור מאזור חיפה, הקריות והצפון מוזמנים ליצור עמנו קשר ולתאם פגישה במרפאת הצפון שלנו.

טיפול זה יכול להתאים לכל מי שאינו מצליח להוריד את התאים השומניים בעזרת דיאטה ו/או פעילות ספורטיבית, תאי השמן נקבעים לנו בסיום תהליך ההתבגרות של הגוף ולעיתים נצברים מצבורות שומן באיזורים מסוימים ללא קשר למצבנו הכללי של אחוזי השומן בגופנו.

טיפול זה יכול להחזיק לכל החיים, תלוי בתזונה ובפעילות הספורטיבית של המטופל לאחר הטיפול.

יש הבדל מהותי בין השניים. טיפול המסת שומן בקור אינה פולשנית, נעשית בתנאי מרפאה ולא חדר ניתוח וללא הרדמה כללית.