מה חשוב לדעת לקראת ניתוח מתיחת פנים? איך להחלים מהניתוח, באיזה גיל מומלץ לבצע מתיחת פנים והאם נשארות צלקות?

מתיחת פנים הוא אחד הניתוחים הנפוצים ברפואה הפלסטית, והוא מיועד לגברים ונשים המעוניינים להעלים קמטים, להדק עור רפוי באזור הפנים והסנטר ובאופן כללי להסתיר את סממני הגיל ולהצעיר את מראה הפנים הכללי. בדף הזה תוכלו לקרוא על השיטות החדשניות לניתוחי פנים המבוצעות במרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית בניהולו של ד"ר רם סילפן, על המועמדים המתאימים לניתוח, על תופעות לוואי וסיבוכים ועל ההחלמה מהניתוח והחזרה לשגרה.

לקוחות מספרים מתיחת פנים מיני ליפט – נטע

."שמי נטע ואני בת 50 ולפני שנה עברתי ניתוח מיני ליפט אצל ד"ר רם סילפן ממרכז ת"א לכירורגיה פלסטית בקניון רמת אני מאושרת ומאד מרוצה מתוצאות המראה הוא טבעי ומחמיא. ד"ר סילפן הסביר לי בפרטי פרטים את כל ההליך וסמכתי עליו בעיניים עצומות. צוות המרפאה שלו אדיב ומקצועי, ליאת המתאמת הראשית שלו החזיקה לי את היד לאורך כל הדרך ותמיד היה לי מענה אנושי לכל שאלה. אני ממליצה בחום על ד"ר רם סילפן" ❤️?

מי מתאים לניתוח מתיחת פנים ומהו הגיל הרצוי?

מיניליפט נשים לפני ואחרי מיניליפט מתיחת פנים לפני אחרי ניתוח מתיחת פנים מיועד למטופלים או מטופלות בהם התפתחו רפיון בשרירי העור הפנים המתבטאים בקמטים ובמראה נפול של הפנים. טווח הגילאים יכול להיות רחב מאוד – החל בגילאים הצעירים (לרוב כתוצאה מירידה משמעותית במשקל) או בגילאים מבוגרים מאוד (בהם בדרך כלל מתבצע ניתוח מתיחת פנים בפעם השנייה או אף השלישית). אולם הגיל הממוצע הוא בסביבות גילאי ה-50. הניתוח צריך להחזיק בין 5-10 שנים ובממוצע בסביבות 7-8 שנים. התוצאות יחזיקו זמן רב יותר אם לא תהיה למשל ירידה במשקל, הופעת מחלות אחרות וכאמור בהתאם לנתוני התורשה וסגנון החיים עליהם דיברנו קודם. ההכנה לקראת הניתוח: ההכנה לקראת הניתוח שגרתית – המטופלים יתבקשו לבצע בדיקות דם או בדיקות נלוות אחרות וכן יצטרכו להמנע מעישון ולהפסיק לפני הניתוח תרופות מדללות דם (כולל תוספי מזון שונים). השיטות הניתוחיות בהן מתבצעת מתיחת הפנים השיטות הניתוחיות השונות (הנקראות בשמות שונים דוגמת חתך קצר, מיני מתיחת פנים ומתיחת פנים קלאסית) מתבססות על חתכים שונים החל מחתך קצר בקדמת האוזן ועד חתכים נרחבים יותר בקדמת ומאחורי האוזן. אנחנו מתאימים את החתכים לבעיות אותן אנו רוצים לפתור בפנים. באופן כללי ניתן לומר כי החתכים בקדמת האוזן יטפלו בשליש העליון / אמצעי ותחתון של הפנים בשעה שהוספת החתך מאחורי האוזן תסייע לטיפול באזור הצווארי. באופן כללי, החתך מתחיל ברקה, יורד לקדמת האוזן מקיף את החלק התחתון של תנוך האוזן ועולה אל מאחורי האוזן. חתך זה מאפשר חשיפה טובה של כל אזור הפנים והצוואר ומאפשר טיפול בכל אזורי נפילת הפנים. ככלל החתכים מתוכננים עפ"י הצורך בניתוח – למשל אם אנחנו רוצים בו זמנית להביא להרמת הגבות בצידי העיניים נצטרך לבצע חתך גבוה יותר . באם קיים צורך בפעולות ניתוחיות אחרות (דוגמת הרמת עפעפיים, שאיבת שומן צווארית, ניתוח אף, הגדלת סנטר או אפילו הצמדת אוזניים), ניתן יהיה לבצע את כל הפעולות במקביל ובמהלך הניתוח בצורה משולבת. ניתוח מתיחת פנים יכול להתבצע בהרדמה כללית או בטשטוש עם הרדמה מקומית. הניתוח נמשך כ-3 שעות ומלווה בדרך כלל באשפוז של לילה אחד להשגחה ושחרור ביום שלמחרת. בתום הניתוח יושארו בד"כ נקזים אשר יוסרו ביום שלמחרת. אזורי החתך יחבשו במשחה אנטיביוטית ומעליה יעשה שימוש בחבישת לחץ מתאימה. לרוב מומלץ אשפוז בן יום אחד לאחריו יוכלו המטופלים ללכת לביתם.

החידושים הטכנולוגיים בתחום מתיחת הפנים

ההתקדמות הרבה בשיטות הניתוחיות של מתיחת הפנים נובעות בעיקר ממספר סיבות: 1. שיפור משמעותי בשיטות ההרדמה. 2. שיפור בזמני ההחלמה מהניתוח. 3. שיפור בתוצאה האסטטית – המראה "המתוח" פחות מקובל היום ואנו שואפים לקבל מראה טבעי המאפשר חזרה לשגרה ולחיי החברה במהירות.

מתיחת פנים משולבת עם הרמת גבות

אחת הבעיות הנפוצות עם הזדקנות העור היא צניחה טבעית של הגבות מטה כתוצאה מצניחת העור במצח. המראה הצעיר של הגבות מאופיין בגבה זוויתית, שבה החלק הקרוב לרקות גבוה יותר מהחלק האמצעי והקרוב לאף, ועם צניחת העור זווית זו משתנה ואף מתהפכת והשינוי מקנה לפנים מראה עייף, מבוגר ולא חיוני. כיום ניתן לבצע מתיחת פנים משולבת עם הרמת גבות על מנת להשיג תוצאות מקסימליות של מראה פנים צעיר ויפה. בזמן שמתיחת הפנים מטפלת ברפיון בשרירי העור בפנים המתבטאים בקמטים ובמראה נפול באזור הלחיים, הסנטר ולאורך קו הלסת, הרמת גבות מתמקדת בעפעפיים, בגבות ובמצח. לכן השילוב ביניהם מעניק את התוצאה האפקטיבית ביותר למראה פנים יפה וצעיר. התהליך הכירורגי מורכב יותר, אך התוצאות מדברות בפני עצמן ולאורך זמן רב.

ייעוץ לפני מתיחת פנים

לפני ההחלטה על מתיחת פנים חשוב להגיע למרפאה לקבלת ייעוץ רפואי ומקצועי. הייעוץ הוא שלב חשוב מאד עבור המטופל והרופא כאחד. מצד המטופל הייעוץ מאפשר להתרשם מהמנתח הפלסטי ולבחון האם הוא משרה עליו תחושת אמון, והרופא מצדו יכול לאבחן בצורה מקצועית את צורכי המטופל ולהחליט על ניתוח הפנים המתאים ביותר עבורו. מלבד זאת, ישנו מידע רב שעל המטופל לדעת על הניתוח כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר: מהן הכנות הנדרשות לניתוח, פירוט התהליך הכירורגי, מהן תופעות הלוואי שיש לצפות להן ובמה כרוך תהליך ההחלמה.

לא כדאי לחזור לפעילות גופנית בשבוע הראשון לאחר הניתוח. את החזרה לפעילות ספורטיבית כדאי לעשות בהדרגתיות, להתחיל מהליכות ולהימנע מהרמת משקולות או משאות כבדים. אימונים ותרגילים עדינים כמו ריצה קלה ורכיבה מומלצים לאחר כשבועיים. שחייה מומלצת לאחר שהצלקת או הפצע מגלידים. כמובן שחשוב להתייעץ עם המנתח בזמן הביקורת ולוודא מהו הזמן המתאים ביותר עבורך לחזרה לשגרת האימונים.

לא. תפקידה של מתיחת הפנים הוא להרים ולמתוח את התאים ואת השרירים ולהיפטר מעור עודף, פעולות שאינן ניתנות לביצוע על ידי חומרי מילוי. תפקידו של חומרי מילוי הוא למלא קמטי הבעה באזורים כמו מצח, לחיים, עיניים, שפתיים, אבל הוא אינו מטפל ברפיון העור. זאת ועוד, מתיחת פנים נשמרת זמן רב יותר ומטפלת משמעותית בכל אזור הפנים.

מומלץ לא לטוס עד כארבעה שבועות לאחר ביצוע הניתוח, במיוחד לא לטיסות ארוכות. כדאי לתזמן את מועד הניתוח לפי התוכניות לחופשה בחו"ל.

כמובן, רק חשוב ליידע את המנתח מהו סוג החומר כדי למנוע ריאקציה לתאים במקום שבו החומר קיים.

מומלץ לחכות כעשרה ימים ממתיחת הפנים לפני שימוש באיפור כדי להימנע מזיהומים בחתכים. חשוב לתת לעור הפנים להתנקות גם מתכשירי איפור וגם ממוצרי קוסמטיקה אחרים. הימנעו מאיפור כבד שיכול להבליט את הצלקות והשתמשו באיפור עדין באיזור העיניים, עצמות הלחיים והשפתיים.

בדרך כלל התוצאות נשמרות לכחמש שנים ומעלה, אבל אם עברתם מתיחת פנים בעבר והנכם מעוניינים לעבור ניתוח חוזר, זה כמובן אפשרי. חשוב להבין עם המנתח מהו הסוג הטיפול המתאים ביותר עבורך במקרה של מתיחת פנים חוזרת.