מידע על ניתוח עיצוב הטבור – מהו הטבור?

טבור הוא הצלקת שנוצרת מחיתוך חבל הטבור בעת הלידה וצורתו נקבעת לרוב על פי הגנים, אך לעיתים גם לפי האופן שבו העור מחובר לשריר הבסיסי ולצורת החיתוך של החבל. בדרך כלל הצלקת נשארת בתוך שקע שנוצר עם חיתוך חבל הטבור, אך אצל אנשים מסוימים הטבור דווקא בולט החוצה. צורת הטבור האידיאלית אצל נשים היא בקע שקוע מעט, שחלקו העליון צר יותר מחלקו התחתון, כך שנוצרת צורה הדומה לטיפה. אצל גברים לעומת זאת, טבור יפה נחשב לעגול יותר ושקוע. כלומר ברוב המקרים טבור בולט מדי ייתפס כפחות אסתטי. גם מי שמרוצה מצורת הטבור הטבעית שלו, צריך לקחת בחשבון שהטבור עשוי להשתנות במהלך החיים בעקבות עלייה במשקל, לאחר הוצאת פירסינג מהטבור או בעקבות שינויים שנוצרים בגוף האישה אחרי לידות. למרות שמדובר באיבר מאוד קטן שרובנו שוכחים מקיומו ורוב הזמן הוא מתחבא מתחת לבגדים, יש לא מעט אנשים שמוטרדים מהמראה של הטבור שלהם ומעוניינים לשנות אותו, עד כדי כך שהם נמנעים מללכת לים או לבריכה עם בגד-ים שחושף בטן. ישנם אנשים שחוסר שביעות הרצון ממראה הטבור משפיע גם על החיים האינטימיים שלהם. הפתרון לתחושות חוסר שביעות רצון אלה הוא ניתוח לעיצוב הטבור.

סוגי הניתוחים לעיצוב הטבור

ניתוח לשינוי גודל, מיקום או צורת הטבור

באמצעות ניתוח לעיצוב הטבור ניתן "להזיז" את מיקום הטבור במצבים שבהם הוא גבוה או נמוך מדי ומשפיע על הפרופורציות של פלג הגוף העליון. הניתוח יכול גם להקטין או להגדיל את הטבור ולהפוך טבור בולט לשקוע. ניתוח להגדלת הטבור הוא בדרך-כלל קשה יותר מהאחרים, אבל הוא מתאפשר על-ידי הסרת חלק מעור הבטן שמסביב לטבור, או על ידי מתיחה עדינה של רקמת הטבור. זמן ההחלמה של הניתוח הוא קצר ואינו עולה על מספר ימים בודדים. אבל כמו בכל ניתוח, צריך לקחת בחשבון אפשרות לסיבוכים כמו צלקות, זיהומים ודימומים.

תיקון בקע טבורי

בקע טבורי הוא מצב שבו רקמות, בדרך כלל רקמות שומן, בולטות דרך חור קטן בבטן והוא מבליט את הטבור כלפי חוץ. הבקע יכול להיווצר כתוצאה מהריון או מנשיאת משאות כבדים. תיקון בקע הטבור הוא ניתוח רפואי בעל יתרונות אסתטיים, משום שבמקרים נדירים הבקע יכול לכאוב מאוד ולגרום לבעיות תפקודיות במעי הדק. זה הליך מעט מורכב שאחריו יש להימנע במשך כמה שבועות מכל דבר שעלול לדחוף את הטבור מבפנים החוצה ולגרום ללחץ בתוך הבטן, כמו פעילות גופנית. גם בניתוח טבור זה ישנם סיכונים רגילים, וגם קיים סיכון נדיר שהבקע יחזור.

מתיחת בטן

נשים רבות מתעניינות בניתוח מתיחת בטן במטרה להיפטר מעודפי שומן בבטן, שנוצרים בעקבות עודף משקל או מהריונות. חלקן מבקשות לנצל את העובדה שהן כבר נמצאות תחת הרדמה מלאה כדי לעצב גם את הטבור שלהן מחדש. בעזרת המתיחה של העור, נוצר מעין פתח חדש לטבור, המשווה לו צורה טבעית ויפה יותר. תהליך ההחלמה מניתוח מתיחת בטן אורך כשישה שבועות, שבהם צריך לנוח מנוחה מלא.

הכנה לניתוח עיצוב הטבור

ניתוח עיצוב הטבור מיועד לגברים ונשים בריאים, בעלי משקל תקין וציפיות מציאותיות מהניתוח.
מטופלים בעלי משקל עודף, יתבקשו לעשות דיאטה כדי להגיע למשקל התקין שבו מותר לבצע ניתוח לעיצוב הטבור, וזאת כמובן רק לאחר התייעצות עם הרופא המנתח.
בפגישת הייעוץ עם הרופא המנתח תישאלו על מצבם הבריאותי, תרופות או ויטמינים שאתם נוטלים באופן קבוע, ותקבלו הנחיות לקראת הניתוח. ברוב המקרים תידרשו להפסיק ליטול תרופות לדילול דם לקראת הניתוח, וגם להימנע מעישון סיגריות ומשתיית אלכוהול. כמו כן, תקבלו הנחיות מדויקות לגבי אורך הצום הנדרש ביממה שלפני הניתוח, והדרך הנכונה לרחוץ את הגוף לפני הניתוח ולאחריו.

התאוששות מניתוח לעיצוב הטבור

אחרי ניתוח לעיצוב הטבור (שאינו כולל מתיחת בטן), אפשר לחזור לפעילות רגילה ואין צורך באשפוז. אין צורך גם להוציא את התפרים או לחכות שייפלו, משום שהתפרים הם פנימיים. עם זאת, ישנן כמה תופעות לוואי בלתי נמנעות כמו כאבים פנימיים, בצקות ועייפות כללית, אבל ברוב המקרים תופעות אלו ילוו אתכם לזמן קצר עד להחלמה הסופית.
ניתוח מתיחת בטן הוא יותר מסובך ומחייב אשפוז של יום, וגם מלווה בתקופת החלמה ממושכרת יותר. תופעות הלוואי של ניתוח עיצוב טבור המשולב בניתוח מתיחת בטן עלולות לכלול זיהומים חריפים המלווים בכאבים עזים ובדימום.
בכל מקרה שבו מעוניינים לבצע ניתוח לעיצוב הטבור יש לקבוע פגישת ייעוץ עם הרופא המנתח כדי לבדוק התאמה לניתוח ולקבל את ההנחיות המותאמות לכל מטופל.

ניתוח זה יכול להתאים לכל מי שלא מרוצה מצורת הטבור שלו. לרוב צורת הטבור משתנה לאחר ירידה דרמטית במשקל ולאחר הריונות ולידות. טבור פחוס או טבור בולט.

כיום ניתן להעתיק אותו למקום אחר ולשנות את צורתו.

ניתן לעשות את הניתוח לאחר סיום ההתפתחות, גיל 18 ומעלה. זאת לאחר התייעצות רופא מומחה.

תקופת ההחלמה היא יחסית קלילה. לעיתים אף אין צורך אפילו באשפוז והמטופל חוזר באותו היום לביתו. ההחלמה המלאה תהיה לאחר שבועיים.

יש להמנע מלשטוף את המקום יום לאחר הניתוח ולאחר מכן יש להקפיד על ניקיון האיזור ומומלץ להשתמש בקומפרסרים קריריים לשם השלמת ההחלמה מהניתוח בהצלחה.