קולגן הוא חלבון בעל נוכחות משמעותית מאוד בגוף האדם. בפרט יש לו תרומה ניכרת לעור מוצק, חלק ובעל מראה חיוני, כולל בפנים, כשמתוך כלל החלבונים באיבר מרכזי זה החלק של הקולגן הוא כ-80%. הגוף שלנו יודע לייצר את החלבון הזה, אבל ככל שאנחנו מתבגרים, החל מסביבות גיל 30, הכמות של הקולגן הולכת ופוחתת. טיקסל (Tixel) הוא מכשיר חדשני אשר מבוסס על אנרגיית חום טבעי – ובזכותו הגוף מגביר מחדש את היקף הייצור של החלבון.בעמוד זה תמצאו תשובות מקצועיות לשאלות נפוצות לגבי טיקסל: באילו מקרים מומלץ הטיפול בעזרת המכשיר, מדוע הוא כל כך אפקטיבי, כיצד מתרחש השינוי בפועל, כמה מפגשים נדרשים כדי להגיע לתוצאות הרצויות ולמה חשוב לעבור אותו אך ורק אצל רופא מנוסה.

באילו מקרים כדאי לבצע טיפול עם מכשיר טיקסל?

מכשיר ה-Tixel מסייע לפתור מגוון בעיות הקשורות לעור הפנים ולעור בכלל.מצב אחד שבו כדאי לשקול שימוש בטיקסל הוא כשסימני הזמן מתחילים להשפיע על מראה הפנים. אצל כל אחד ואחת מאיתנו קצב השינויים שונה, אבל בכל מקרה עם השנים העור הופך לדק יותר ומתחילים לצוץ קמטוטים וקמטים. הירידה הבלתי נמנעת בכמות הקולגן מובילה גם לרפיון בעור וליובש (קולגן תורם גם לשמירה על רמת לחות רצויה בתאי העור).סוגים אחרים של פגמים בעור שניתן לטפל בהם עם הטיקסל הם פיגמנטציה (כולל מלזמה) וצלקות, ובפרט אלה שנשארו בעור אחרי טיפול לא נכון באקנה.שימוש נוסף במכשיר – שמיוצר ע"י חברה גרמנית מובילה בתחום הרפואה האסתטית בשם Novoxel GmbH – הוא למתיחה והידוק של העור סביב העפעפיים. בדרך זו מוענק מראה צעיר ומחמיא יותר לאזור העיניים כולו.כמו כן משמש ה-Tixel לטיפול בסימני מתיחה (שנוצרים בעקבות דיאטות או הריונות, ולפעמים גם בגיל ההתבגרות).

למה טיפול בטיקסל הוא כל כך אפקטיבי?

המראה החיצוני של כל אדם מושפע מאוד מכמות הקולגן בגוף, חלבון שבממוצע מהווה כ-6% מהמשקל שלנו. בעיה אחת היא שאחרי גיל 30 כושר הייצור העצמי פוחת בהדרגה. בעיה שנייה היא שאורח החיים המודרני עלול לגרום להרס הקולגן הקיים, כשבפרט עושים זאת הרדיקלים החופשיים שנוצרים עקב תזונה עתירה בשומן רווי מן החי, זיהום אוויר, חשיפה מופרזת לשמש, מתח, מחסור בשעות שינה, עישון (כולל פסיבי) ושאיפת כימיקלים מזיקים.מכשיר ה-Tixel מספק מענה אפקטיבי לשתי הבעיות הנ"ל – בזכות העובדה שהוא מעודד את הגוף להגביר מחדש את קצב ייצור הקולגן. הטכניקה היא פגיעה מבוקרת באפידרמיס (השכבה החיצונית של העור) אשר משפיעה גם על המתרחש בדרמיס (שכבה עמוקה יותר בעור).הפגיעה המבוקרת מתרחשת כשהראש של הידית של המכשיר המשוכלל נוגע באזור שבו רוצים לחדש את מראה העור למשך כמה אלפיות שניה. האנרגיה שמועברת היא אנרגיית חום טבעי של עד 400 מעלות, והמוליכות הגבוהה של הידית מבטיחה מקסימום אימפקט. לאחר אותה פגיעה מדויקת, הגוף מתחיל בתהליך של ריפוי עצמי – שחלק בלתי נפרד ממנו הוא ייצור קולגן חדש.הקולגן החדש בא לידי ביטוי בתאי עור מוצקים, הדוקים וחלקים יותר, והתוצאה היא מראה חיוני, בריא ומרשים.

כמה מפגשים נדרשים כדי להגיע לתוצאות הרצויות?

בדרך כלל יתבצעו 4 עד 6 מפגשים כדי ליצור את השינוי המבוקש במלואו ולהבטיח מקסימום שביעות רצון. כל מפגש נמשך זמן קצר, לא מצריך הרדמה ולא כולל חתכים – כך שלאחריו ניתן לחזור מיד לשגרה מלאה.חשוב להדגיש כי הפגיעה בשכבה החיצונית, זו שנראית לעין, הינה מינימלית. בזכות רמת הדיוק של המכשיר והשימוש באנרגיית חום טבעית, האדמומיות בעור נעלמת מעצמה תוך זמן קצר יחסית וההחלמה אורכת מספר שעות עד מספר ימים בודדים.התהליכים התת-עוריים, כלומר ייצור הקולגן החדש, נמשכים כמובן גם לאחר שההחלמה הסתיימה, וככל שמתקדמים בתהליך ניתן לראות שינוי ניכר לטובה.

טיפול ב-Tixel – רק אצל רופא מנוסה ובקיא!

המפתח העיקרי להצלחת טיפולים אלה הוא היכולות של המכשיר המתקדם. בנוסף כדאי לדעת שה-Tixel לא פולט קרינה, מתאים לכל סוגי העור והינו בטיחותי לחלוטין.יחד עם זאת יש חשיבות גם לזהות איש המקצוע שמשתמש במכשיר הנ"ל. רק רופא עם ידע רחב היקף לגבי עור הפנים, וכן האנטומיה של איבר זה, יודע לבחור את הנקודות המדויקות שבהן המכשיר ייגע בעור. בנוסף, כשאתם עוברים טיפול אסתטי אצל רופא מנוסה מובטח לכם מענה מקצועי במיוחד לכל שאלה ובקשה, כולל במקרים שבהם ישנן תופעות לוואי שמחייבות התייחסות מהירה ונכונה.

סיכום

טיפול עם Tixel מאפשר כאמור שינויים משמעותיים לטובה במראה החיצוני:

  • החלקת קמטוטים וקמטים (עדינים וגם בינוניים)
  • התחדשות של התאים בעור הפנים (אנטי אייג'ינג)
  • מתיחת העור באזור שסביב העיניים
  • טשטוש צלקות אקנה
  • העלמת פיגמנטציות כולל מלזמה (כתמי פיגמנטציה במהלך הריון)
  • טיפול בסימני מתיחה

על-מנת לקבל המלצות ספציפיות עבורכם – לגבי יעילות הטיפול וכדאיות השימוש במכשיר, וכן לגבי מספר המפגשים הרצוי – תוכלו להגיע למפגש ייעוץ עם ד"ר רם סילפן. המפגש לא כרוך בתשלום ולא מחייב מבחינתכם, ובעיקר הוא מאפשר לד"ר סילפן לבחון את מצב הפנים או סימני המתיחה ולספק לכם חוות דעת מקצועית מותאמת אישית אליכם.

אולי יעניין אותך גם