בעשורים האחרונים חלה התקדמות רבה בנושא שחזורי השד. ניתוחי שחזור שד מתבצעים על ידי רופא פלסטיקאי לאחר כריתות שד חד או דו צדדיות (שסיבתה בד"כ גידולי שד(. בסיום תהליך השחזור, במידת הצורך, אנו מבצעים שחזור פטמה להשלמת מראה טבעי ואסתטי.

שחזור השד יכול להתבצע באופן מיידי לאחר ניתוח הכריתה או לאחר מספר חודשים, בד"כ בתום הטיפולים האונקולוגיים.

בתהליך ההתמודדות עם מחלת הסרטן ישנן התמודדויות רפואיות ונפשיות, כריתת השד פוגעת גם בתחושת הנשיות והביטחון של החולות. שחזור מקצועי ואיכותי משיב לאישה את תחושת הנשיות, ההערכה העצמית והביטחון העצמי.

קיימות שיטות שונות לביצוע ניתוח שחזור שד, החל משימוש בשתלי סיליקון (מותחנים) ועד שימוש ברקמות מרוחקות על מנת להביא נפח לשד (רקמות אלה מנויידות לכוון השד החסר מהבטן, מהגב או בשיטות מיקרו כירורגיות אף מהירכיים, עכוז או מפשעות).

ניתוח  שחזור המבוסס על שתלים או מותחני רקמה הינו ניתוח קצר יותר וזמן ההתאוששות קצר יחסית, לעומת ניתוח שחזור אוטולוגי  שהוא הליך ארוך ומורכב יותר וזמן ההחלמה ממנו ארוך.

לפני ניתוח שחזור שד יבצע ד"ר סילפן בדיקה גופנית הכוללת את בדיקת גודל השד וצורתו, מבנה הגוף, ניתוחים קודמים וטיפולים אונקולוגיים, עישון, אורח חיים ותוצאה קוסמטית רצויה. באופן זה כל מטפלת תקבל את ההכוונה וההתאמה האופטימלית לממדיה.

מהלך ניתוח להרמת החזה

ניתוח להרמת חזה (או בשמו הרפואי, מסטופקסיה) הוא אחד מהניתוחים המורכבים ביותר בעולם הכירורגיה הפלסטית.
מעבר לעובדה שמדובר בניתוח שמבוצע לרוב בהרדמה מלאה, ניתוח להרמת חזה מצריך ביצוע של שתי פעולות סבוכות יחסית בעת ובעונה אחת.
על מנת להגיע לתוצאה מושלמת חשוב מאוד למתוח את רקמות השד על מנת שהחזה יהיה זקור, ובו בעת במקרים מסוימים, מוחדרים שתלים שיגרמו לעור השד להיות מתוח ומלא. במקרים מסויימים, כאשר החזה נפול אך מלא, ניתן להימנע מהחדרת השתלים, אולם חשוב לבחון כל מקרה לגופו על מנת לקבל תוצאה אופטימלית.

חשוב לציין שהחדרת השתלים עצמה אינה גורמת להרמת חזה, ההיפך הוא הנכון – השתלים מגבירים את העומס על רקמות השד וגורמים לנפילה מואצת של השד. לכן, בחזה הנפול מומלץ לבצע ניתוח להרמת חזה ולא להגדלת חזה.

ההחלמה מניתוח להרמת חזה

ניתוח הרמת חזה אינו מצריך אשפוז וברוב המקרים תוכלי לצאת מבית החולים עוד באותו היום. לרוב, יום או יומיים אחרי הניתוח, כבר תוכלי להתקלח ולבצע בקלות את רוב הפעילויות שאת רגילה לעשות. יחד עם זאת, אנו ממליצים לקחת חופשה של מספר ימים על מנת לתת לגוף להחלים ולהימנע מפעילות מיותרת שעלולה לגרום לכאב.

במהלך כל תקופת ההחלמה מניתוח הרמת חזה אנו מעמידים לרשות המנותחות "קו פתוח" לשאלות ותמיד שמחים לייעץ ולעזור בכל בעיה שמתעוררת.

חודש אחרי ניתוח הרמת חזה

כחודש לאחר הניתוח, נסיר את החבישות. בשלב זה תוכלי ליהנות מתחושת הביטחון העצמי שהחזה הזקור יעניק לך, לבקר בחנויות להלבשה תחתונה על מנת "לרענן את הקולקציה" ולאוורר את השמלות שהפסקת ללבוש.

אנו במרפאות תל אביב לכירורגיה פלסטית מבינים שבסופו של דבר התוצאה הסופית של הניתוח היא הדבר החשוב ביותר עבורך. ניסיון של שנים ארוכות ומאות מטופלות מרוצות לצד הקפדה בלתי מתפשרת על הבריאות שלך כמטופלת מאפשרים לנו להציע לך טיפול ברמה הגבוהה ביותר.

לפרטים נוספים ולתאום בדיקת התאמה ללא שום התחייבות מצדך צרי עמנו קשר. נשמח לעזור לך.

לא. לשחזור שד אין השפעה על חזרת המחלה והוא אינו מונע גם בדיקה וזיהוי שלו.

לא. השתל אינו מפריע בטיפולי כימותרפיה והקרנות, עם זאת יש להמתין עד להחלמה מלאה של הניתוח לפני טיפולי הקרנות.

לעיתים כדי ליצור סימטריה בין השניים יש לעשות תיקונים גם בשד השני.

שחזור שד הוא ניתוח תהליכי, לעיתים קרובות יש לעשות מספר ניתוחים עד להגעה לתוצאה הרצויה.