חומצה היאלרונית מהווה אחד מהחומרים הנפוצים ביותר במסגרת הרפואה האסתטית. ניתן להיעזר בה כדי למלא אזורים שאיבדו מהנפח שלהם ועל כן נראים שקועים ולא בריאים, וכן כדי להחליק קמטים. שימוש נוסף הוא במסגרת פיסול פנים. בעמוד זה תמצאו מידע מקצועי לגבי חומר זה, אפשרויות השימוש בו והיתרונות של הטיפולים שמבוססים עליו. בכל מקרה חשוב לקחת בחשבון שלמרות שהזרקת חומצה היאלרונית הינה הליך לא פולשני ומהיר יחסית, עדיין נדרשת מיומנות רבה כדי להפיק ממנו את מלוא התועלת האפשרית – ולכן חשוב לעבור אותו אך ורק אצל רופא מומחה.

מהי חומצה היאלרונית ולמה נוצר הצורך לבצע הזרקה?

חומצה היאלרונית (HA – Hyaluronic Acid) הינה חומר שגוף האדם מייצר באופן טבעי. בגוף של אדם בוגר במשקל ממוצע יש כ-15 גרם HA, כששליש מהכמות מתפרקת ונוצרת מחדש כל העת. החומצה ההיאלרונית (שנקראת גם היאלורונן) משתתפת בתהליכים כמו תקשורת בין תאים ונדידת תאים, ובנוסף היא תורמת לאצירת מים בתאי עור. בזכות השמירה על הריכוז הנכון של לחות, נשמר גם המראה החיוני והמרשים של העור ובפרט באזורים החשופים – פנים, כפות ידיים, מחשוף וכו'.

הבעיה היא שככל שאנחנו מתבגרים, פוחת כושר הייצור הטבעי של ההיאלורונן, ולכן פוחתת גם כמות מולקולות המים בתאי העור. התוצאה: קמטים ובפרט במחצית התחתונה של הפנים (בחלק העליון רוב הקמטים הינם קמטי הבעה. קמטים אלה הם תוצר של פעילות שרירית, והטיפול בהם מבוסס על בוטוקס ולא על חומצה היאלרונית).

תופעה נוספת שמתעצמת עם השנים היא הידלדלות שכבת השומן התת עורית בפנים. כתוצאה מכך ישנם אזורים שהופכים שקועים ו/או נראים נסוגים – את הנפח שאבד אפשר להחזיר עם חומר מילוי, והאופציה האידיאלית היא חומצה היאלרונית.

איך אפשר לשפר את מראה הפנים בעזרת הזרקת חומצה היאלרונית?

הטיפולים האסתטיים הנפוצים ביותר על בסיס הזרקת חומצה היאלרונית הם:

  • החלקת קמטוטים סביב הפה ובאזור שבין השפתיים לאף
  • מילוי לחיים שקועות ועיצוב קו לחיים מחמיא יותר
  • מילוי שקעים מתחת לעיניים
  • פיסול סנטר
  • טשטוש צלקות – לרבות צלקות אקנה וצלקות אטרופיות (צלקות שקועות)

ניתן להיעזר בהיאלורונן גם כחומר מילוי לטובת שיפור מראה כפות הידיים והדקולטה (אזור המחשוף).

היתרונות של השימוש בחומצה ההיאלרונית

היתרון הראשון של הזרקת חומצה היאלרונית הוא שמדובר בחומר שהגוף מכיר. בזכות עובדה זו הסיכוי לתגובה אלרגית או לדחייה של החומר ע"י הגוף מזערי ולמעשה לא קיים.

היתרון המשמעותי השני הוא פשטות הטיפול. ההזרקה מתבצעת תחת הרדמה מקומית בלבד, אורכת עד 30 דקות (בהתאם להיקף השינוי המבוקש) וניתן לחזור לשגרה מלאה מיד לאחריה.

יתרון שלישי הוא רמת הדיוק הגבוהה שאליה ניתן להגיע – ובפרט כשעוברים את הטיפול במרפאת מומחים כמו מרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית, אצל ד"ר רם סילפן בעל הניסיון רחב ההיקף ברפואה אסתטית באופן כללי ובפרט בהזרקות של חומצה היאלרונית. עוד חשוב לציין שישנו מגוון רחב של חומרים בקטגוריה זו – רופא מיומן מבטיח בחירה של החומצה ההיאלרונית בעלת רמת הסמיכות המדויקת וכמובן שימוש אך ורק במוצרים של חברות מוכרות ואמינות בתחום.

עוד תורמת לדיוק המרבי האפשרות לפרק חומצה היאלרונית כשהתוצאה לא אופטימלית – גם כן בהליך פשוט ובאמצעות חומר שנקרא היאלורונידאז.

כיצד מתבצעת הזרקת חומצה היאלרונית?

השלב הראשון של הזרקת חומצה היאלרונית לכל מטרה שהיא הוא תכנון מוקפד. לשם כך מתבצע אבחון מקיף, שכולל התבוננות באזורים השונים של הפנים וקשב רגיש למטופלות ולמטופלים.

על הבסיס הנ"ל, ועל בסיס בקיאות מעמיקה באנטומיה והפיזיולוגיה של הפנים, קובע ד"ר סילפן את הנקודות שאליהן תוזרק החומצה ההיאלרונית, את הסוג הספציפי שלה ואת המינון.

ההזרקה עצמה מתבצעת באחת מתוך שתי דרכים אפשריות: מחט או קנולה. הקנולה, או הצינורית הדקיקה אם תרצו, בנויה כך שהסיכוי שלה לדקור כלי דם מינימלי ועל כן הסיכון לשטפי דם פוחת במידה ניכרת. בנוסף, כשיש צורך למלא אזור נרחב יחסית, הקנולה מאפשרת לעשות זאת במספר נמוך של דקירות. בכל מקרה ההחלטה מתקבלת על סמך המאפיינים הספציפיים של המטופל או המטופלת.

החומצה ההיאלרונית נספגת בהדרגתיות בגוף, ועל כן התוצאות מחזיקות מעמד כחצי שנה. בתום תקופה זו ניתן לעבור טיפול נוסף ולשמר את המראה החדש והחיוני יותר.

למה חשוב לעבור הזרקת חומצה היאלרונית אך ורק אצל רופא מוסמך?

בעקבות הזרקת חומצה היאלרונית עלולות להופיע תופעות לוואי, ובפרט אדמומיות, כאב מקומי ונפיחות. לעיתים ישנם גם שטפי דם נקודתיים או זיהום. רופא מוסמך יודע לספק מענה לכל התופעות ולמנוע סיבוכים מיותרים.

בנוסף, רופא בעל מוניטין מקפיד להשתמש בחומצה היאלרונית מובחרת ומתאימה במדויק למטרות הטיפול ולמטופלת או למטופל – כך שהתוצאות אופטימליות.

ד"ר רם סילפן מקפיד על ייעוץ מקצועי על בסיס יושרה מלאה ובגובה העיניים, כך שתדעו בדיוק מה מצפה לכם ומהן האפשרויות הטיפוליות. דגש נוסף הוא ליווי גם לאחר ההזרקה, ובפרט מענה מידי לכל צורך או שאלה. בזכות המקצועיות והשירות הקשוב והמחויב תוכלו לעבור את הטיפול בחומצה היאלרונית בראש שקט – וליהנות משיפור ניכר לעין במראה ובתחושות.

אולי יעניין אותך גם

ניתוחי אסתטיקה נוספיםבמרפאתנו מתבצעים בכל יום מגוון טיפולים באופן בטוח ומקצועי. מוזמנת אלינו למרפאה לפגישת ייעוץ מקצועית עם מומחה פלסטי בכיר.

צרו איתנו קשר