ניתוח להסרת שומן מהלחי (Buccal fat pad reduction)

Buccal Fat Reduction הוא ניתוח להסרת השומן מהלחי, הנקרא גם .Bichat
ניתוח עיצוב הלחי הוא אחד הניתוחים השכיחים בשנים האחרונות. הניתוח התפרסם בעיקר בשל אחת מאחיות הקרדישיאן שעברה אותו ולאחר מכן הפך ללהיט בארה״ב בשל המראה החד של הפנים תוך הדגשת עצמות הלחיים.

ניתוחים שונים הוצעו לעיצוב הלחי (מבין אלה הזרקות שומן, שימוש בשתלי סיליקון ועוד), אולם מה עושים כאשר הלחי תפוחה ובעלת מראה מלא מדי? הפתרון לעיצוב הלחי ולהפיכתו לאיבר חד וברור יותר, מבוסס על הסרה של השומן הנמצא באזור זה. שומן זה קרוי ה- Bichat או Buccal fat pad. שומן זה מצוי בין הלחי לבין זוית הפה.

תפקידם בד"כ ליצור מישור חלק עליו יחליקו שרירי הלסת. סבתות יהנו לצבוט לנכדיהם בדיוק במצבורי שומן אלה. לעיתים מצבורי שומן אלה קטנים בשל מצבים כמו חוסר תזונה או מחלות זיהומיות כרוניות. אנשים מסויימים סובלים מפנים עגולות או מלאות מדי. מצב זה לעיתים נגרם בשל הצטברות שומן זה. מצבורי שומן אלה משתרעים מאזור הרקה לכיוון הלחי ולאזור האחורי של הלסת העליונה. בד"כ מצבורי השומן אותם נסיר יהיו ממוקמים רק באזור הלחי. ד"ר סילפן אינו נוהג להסיר את כל מצבורי שומן אלה, כיוון שעם השנים חלק ממצבורי שומן אלה עוברים תהליכי ניוון ממילא, ולכן באם תוסר רקמה זאת במלואה, ייתכן שנמצא עצמנו למול שקע באזור הלחי.

הפעולה מתבצעת מתוך הפה (איננה מותירה צלקות חיצוניות). דר' סילפן יסיר את כמות השומן המדוייקת והאפשרית על מנת ליצור קו לחי חד ברור וסימטרי. טיפול בשומן זה חשוב ביותר לרענון הפנים וליצירת מראה פנים מושך יותר.

למי מתאים ניתוח שאיבת שומן מהלחי?

הניתוח מתאים ללקוחות בהם אנו רואים מלאות בחלק התחתון של הלחיים (יש המכנים מצב זה – Chipmunk Cheeks או לחיי סנאי) המאופיין במלאות זאת. מלאות זאת איננה פרופורציונלית לשאר הפנים ולמימדי הגוף. בד"כ מדובר בתולדה גנטית. שאיבת שומן או טכנולוגיות שונות המכווצות את העור אינן טיפול הבחירה במצבים אלה ולעיתים אף עלולה להיות מסוכנת כיוון שכרית השומן ממוקמת עמוק בלחי מתחת לשריר.

המועמדים הטובים ביותר לפעולה הינם:

1. בעלי מראה מלא או נפוח של הלחיים
2. בעלי מראה קמור של הלחי
3. כאלה שעברו דחיקת עצם הלסת לאחור לשם הקטנת גודל הסנטר או הלסת. פעולה זאת מאפשרת קיצור הלסת, אולם גורמת למרכז הפנים להדחק לאחור ובכך להראות נפוחים יותר
4. כאלה שרוצים לרענן את הפנים.
פעולה זאת נקראת גם הקטנת הלחיים וטומנת בחובה יתרונות רבים.

מהם היתרונות בניתוח הקטנת הלחיים?

1. הגדרת לחי טובה יותר
2. שיפור במתאר תווי הפנים
3. פנים רעננות וצעירות יותר
4. שיפור בדימוי העצמי
במהלך הייעוץ ידון דר' סילפן עם המטופל לגבי מטרות הניתוח על מנת להשיג את התוצאה המיטבית. כאמור, הרבה מנותחים ומנותחות יביעו שביעות רצון גבוהה מהניתוח אולם בחירת מטופל/ת נכונה וייעוץ קפדני הכרחיים. מכאן גם שאבחון מדוייק-הכרחי. בשעה שניתוח זה דורש מיומנות רבה ולכן איננו מתבצע באופן שכיח עי כירורגים.

למה לצפות במהלך הניתוח?

הניתוח יכול להתבצע בהרדמה מקומית או בהרדמה כללית. נמשך בין 30-60 דקות, ולעיתים משולב עם פעולות נוספות לעיצוב הפנים (במקרה זה יארך הניתוח אף יותר).

תהליך ההחלמה לאחר הניתוח

לאחר הניתוח צפוייה נפיחות אשר מרביתה תרד בתוך שבועיים – שלושה. לאחר ירידת הנפיחות הלחיים יקבלו מראה דק ומעוצב יותר. בד"כ תארך ההחלמה בין 7-10 ימים לרקמות בתוך הפה להחלים. בימים הראשונים לאחר הניתוח על המטופלים להיות על תזונה רכה. בד״כ התוצאות תלכנה ותשתפרנה לאורך פרק זמן של שבועות וחודשים.

האם קיימים סיבוכים?

ביצוע הפעולה בצורה לא מבוקרת עלולה להביא לפגיעה של עצב הפנים (בוקלי) ובבלוטת הפרוטיס

פעולות נוספות אותן לעיתים ניתן לשלב עם הסרת השומן מהלחי הינן

מתיחת פנים, ניתוח עפעפיים, מתיחת צוואר,עיצוב סנטר
לשם מידע נוסף נא פנו למרפאת דר' סילפן לייעוץ.

ניתוח זה יכול להתאים לכאלו שרואים אצלם שומן בחלק התחתון של הלחי.

זמן ההחלמה מניתוח זה הוא בין 7 ל- 10 ימים כאשר רוב הנפיחות תרד לאחר שבועיים שלושה.

אם הניתוח נעשית בצורה לא מבוקרת אז יכולה להיות פגיעה בעצב הפנים ובבלוטת הפרוטיס.

באמצעות ניתוח זה ניתן גם להגדיר יותר טוב את המתווה והצורה של הלחי וזה יביא לשיפור המראה הכללי של הפנים.