ההיסטוריה של מתיחת הפניםוהחידושים הטכנולוגיים בתחום

מאז התיעוד הראשון של ניתוח מתיחת הפנים באצילה פולניה בשנת 1901, התפתחו הגישות הניתוחיות במהלך השנים

מאז התיעוד הראשון של ניתוח מתיחת הפנים באצילה פולניה בשנת 1901, התפתחו הגישות הניתוחיות במהלך השנים. בין השנים 1900-1970 בוצעו ניתוחים המבוססים על הסרת עור בלבד. בין השנים 1970-1980, הוחל בטיפול ברקמה המצויה מתחת לעור והנקראת רקמת ה- SMAS, אשר משיכתה הביאה לתוצאות ארוכות טווח (במשיכתה או הסרתה של רקמה זו אנו עוסקים גם בימים אלה). בין השנים 1980-1991, נעשה נסיון לטפל ברקמות עמוקות ולהרימן כמקשה אחת. נסיון זה נזנח בעיקר בשל הסיבוכים הרבים וכן משך ההחלמה הארוכה. משנת 1991 ועד היום אנו מבצעים ניתוחים הנקראים וולומטריים (המקנים נפח לפנים) – בניתוחים אלה אנו משלבים שיטות שונות אשר מחד מחזירות לפנים נפח, אשר אבד להן עם השנים, ומאידך מסירים עודפי עור אשר נוצרו עם השנים.

ההתקדמות הרבה בשיטות הניתוחיות של מתיחת הפנים נובעות בעיקר ממספר סיבות:

1. שיפור משמעותי בשיטות ההרדמה
2. שיפור בזמני ההחלמה מהניתוח
3. שיפור בתוצאה האסטטית – המראה "המתוח" פחות מקובל היום ואנו שואפים לקבל מראה טבעי המאפשר חזרה לשגרה ולחיי החברה במהירות.

במקביל להתקדמות בביצוע השיטות הניתוחיות, אנחנו עדים בנוסף לשיטות המשתלבות בניתוחי מתיחת הפנים, אשר במטופלים הנכונים עשויים לשפר עוד יותר את התוצאה הסופית:

מבין אלה נמנים:
א. שימוש בהזרקות שומן עצמוניות – שתלי שומן מאריכי חיים יותר מאשר כל חומר מילוי אחר. בנוסף אלה לא מייצרים תגובות אלרגיות. לאחרונה אנחנו מדווחים על תוצאות טובות יותר בשימור תאי השומן המוזרקים בלחץ נמוך במחטים זעירות. אלו משמרים את קרום תאי השומן ובכך מאריכים חיי תא השומן.
ב. טסיות מועשרות פלזמה (Platelet Rich Plasma- PRP) – בשיטה זאת נלקח דמו של המטופל, ובאמצעות סרכזת (צנטריפוגה) מופקים מהדם מרכיבים המכילים גם הורמוני גדילה אשר בהזרקתם החוזרת לגוף יביאו לגירוי והאצה של מנגנוני ההחלמה של הגוף. טייגר ווד, שחקן הגולף הידוע התפרסם בזמנו בהזרקות חוזרות של PRP לפני תחרויות גולף חשובות.יתרון השיטה – שימוש בחומר טבעי שהגוף בעצמו מייצר.

ג. תאי גזע – מטרת השימוש בתאי גזע להחזיר מראה רענן ומעוצב לפנים. לאחרונה מבוצעי ניתוחי תאי גזע ללא חתכים. ברור, עם זאת, כי השימוש בשיטה איננה מהווה פתרון לעודפי עור. במאמר שפורסם לאחרונה על ידי כתב העת היוקרתי לנצט צויין כי תאי גזע עשויים להאריך תאי שומן המוזרקים בניתוח. השיפור מתבטא בשני אספקטים: האחד בהיבט מיקרוסקופי, תאי הגזע גורמים ליצירת הורמוני גדילה המעודדים הצערת רקמות. בהיבט המאקרוסקופי , ניתן להבחין בהחזרת נפח לפנים (אחד מהסמנים החשובים להזדקנות הפנים)

ד. דבק פיברין – בשנים האחרונות נעשה יותר ויותר שימוש בדבק פיברין . זהו חלבון בלתי מסיס המשמש כגורם חשוב בקרישת הדם. דבק פיברין הינו בשימוש גובר לאור העובדה שמשמש סגירת פצע ללא תפרים. לעיתים נעשה בו שימוש במהלך הניתוח על מנת להפחית דימומים ושטפי דם ובכך לקצר את זמן ההחלמה.

ה. שימוש בטכניקות ממוחשבות על מנת להעריך ולתכנן את ניתוח מתיחת הפנים – אלו עדיין נמצאים בחיתוליהם, וייתכן ובעתיד יעשה בהם שימוש משמעותי יותר.

ו. לייזר – ההתפתחות בטכנולוגיות הלייזר מאפשרת התחדשות עורית יעילה ובטוחה יותר מאשר בעבר. הלייזר עושה שימוש בקרן ממוקדת של אנרגית חום, הגורמת להתכווצות העור ומעודדת חידושו. בלייזר ניתן להשתמש באזורים בעלי מרקם עור עדין כמו לדוגמא עור העפעפיים.

ז. שיטות לא פולשניות היוצרות שיפור באיכות העור ולעיתים ניתן להשתמש בהן כתחליף זמני, במטופלים המתאימים, למתיחת פנים. מבין אלה נמנים – חומרי מילוי למינהם (דוגמת חומצה היאלורונית) אשר יביאו להחזרת נפח הפנים, בוטוקס (לשיתוק שרירי הבעה היוצרים קמטים).

ד"ר רם סילפן- שיטות חדשות לעיצוב ופיסול הפנים

תחום ניתוחי הפנים עבר שינויים רבים, אם בעבר הדגש התמקד במתיחת הפנים ובמראה עשוי ומתוח באופן לא טבעי, כיום הפרמטרים השתנו.

שיטות מתקדמות בתחום ניתוחי הפנים מתמקדות כיום בשחזור ושימור מראה הפנים הטבעי ולכן ההתמקדות הינה בהרמת אזורים שצנחו עם הגיל ולא במתיחת של כל הפנים.

בראיון עם עדי הימבלבלוי מסביר ד"ר רם סילפן את השינויים והחידושים בתחום, מהן השיטות הנפוצות כיום, ומהם השיקולים הרלוונטיים, כיצד מבוצעת ההתאמה ולמי מתאים הניתוח לעיצוב ופיסול הפנים.

ניתוחי פנים נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי פנים נוספים, ביניהם ניתוח אף, ניתוח סנטר, הרמת עפעפיים, ניתוח הצמדת אזניים, הרמת גבות ומצח, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג וניתוח להסרת שומן מהלחי.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן