הרמה והגדלת חזהלאחר היריון

ילדת בשעה טובה, הינקת את תינוקך ואף עברת את שלב הגמילה מההנקה. כעת, מראה החזה שלך ודאי אינו כפי שהיה לפני ההיריון ואת מתלבטת לגבי הרמת חזה או הגדלתו. במקרים רבים החזה הופך נפול ומאבד נפח וגודל באופן משמעותי, מה שעלול לגרום לשינוי בפרופורציות הגוף כולן.

ילדת בשעה טובה, הינקת את תינוקך ואף עברת את שלב הגמילה מההנקה. כעת, מראה החזה שלך ודאי אינו כפי שהיה לפני ההיריון ואת מתלבטת לגבי הרמת חזה או הגדלתו. במקרים רבים החזה הופך נפול ומאבד נפח וגודל באופן משמעותי, מה שעלול לגרום לשינוי בפרופורציות הגוף כולן.

אלה הדברים שכדאי לך לדעת אם את שוקלת הרמת חזה או הגדלת חזה לאחר היריון:

מה גורם לשינוי במראה השדיים?

מעטפת השד היא רקמה העשויה משומן ורקמות חיבור והיא מצויה על דופן בית החזה. מעטפת השד היא האחראית על התמיכה במשקלו של השד. עם השנים הרקמה עומדת בעומסים משתנים כתוצאה מעלייה במשקל, שינויים הורמונליים, הריונות והנקות. השחיקה הטבעית של הרקמות, יחד עם עומסים המצטברים עליהן (למשל בתקופת ההנקה) גורמים לכך שמעטפת השד מתקשה לעמוד באותם עומסים ונוצרת צניחה של השד או מראה מרוקן.

כמה זמן לאחר ההנקה מומלץ לעבור ניתוח חזה?

מרגע סיום ההנקה ההמלצה היא להמתין כחצי שנה עד לייבוש החלב לחלוטין. לאחר שהחלב מתייבש ובלוטות השד מתכווצות, ניתן לבצע הערכה של המראה הסופי של השדיים וכך יוכל הרופא שלך לתכנן את הפרוצדורה הרפואית בהתאם למצבך.

האם הריונות נוספים יפגעו בתוצאות הניתוח?

כידוע, שינויים הורמונליים כמו היריון ולידה אכן משפיעים על מראה השד ולכן הגיוני מאוד שהריונות נוספים יגרמו לשינויים במראה שדייך גם לאחר הניתוח. לכן, על כל אישה השוקלת הרמת חזה או הגדלתו ואינה יודעת האם תרצה להיכנס להריונות נוספים בעתיד לשקול זאת היטב, כמו גם לחשוב על פרק הזמן שהיא מתכננת בין ההריונות וכן לקחת בחשבון את הרגשתה הנוכחית כלפי גופה.

האם ניתוח הגדלת חזה ימנע ממני להיניק בעתיד?

קיים מיתוס שלפיו נשים שעברו הגדלת חזה אינן יכולות להניק. אך כאמור, מדובר במיתוס בלבד. ניתוח הרמת חזה, כמו גם ניתוח הגדלת חזה אינם מונעים הנקה בעתיד ואין סכנה שהחומרים שבשתל יעברו אל חלב האם. אם המטופלת תיידע את הרופא המטפל על כוונתה להיכנס להריונות נוספים בעתיד, יבצע הרופא פעולות מנע כדי לוודא שלא תתרחש פגיעה בצינוריות החלב בעת הניתוח.

סיכונים בניתוחי חזה

הרמת חזה או הגדלת חזה הם ניתוחים לכל דבר, והם מתבצעים בהרדמה מלאה. ישנה חשיבות רבה לבדיקה הרפואית שמבצע הרופא בשלב הייעוץ וכן לתשאול מקיף על אודות מצבים רפואיים או תרופות קבועות העלולים להגביר את הסיכונים הכרוכים בניתוח. הרופא המטפל שלך ינחה אותך כיצד להתכונן לקראת ההליך בהתאם למצבך.

דאגה נוספת המתקשרת לניתוח הגדלת חזה היא הקשר בין שתלי חזה לבין סרטן השד. יודגש כי לא נמצא קשר בין השניים, אולם גם לא נמצאו מחקרים השוללים קשר זה באופן גורף.

תופעה נוספת שיש לתת עליה את הדעת הן התקשויות בשד המתרחשות בכ-20% מהמקרים. בעוד שמרבית ההתקשויות אינן מדאיגות, ישנם מצבים שבהם התקשות השד תגרום לעיוות בצורת השתלים ולשינוי במראה השד. ניתן להקל על התופעה באמצעות הפעלת עיסוי ולחץ על האזור, אותו יבצע רופא בלבד ובמקרים קשים יותר, על ידי הוצאת השתל בניתוח נוסף ו"פינוי" מקום בשד.

ככלל, מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל בכל שאלה או חשש הנוגעים להליך.

כל מה שחשוב לדעת לפני ניתוח הרמת חזה

בסרטון נדון במי מתאימה לניתוח הרמת חזה?  איך מבוצע הניתוח וכל מה שחשוב לדעת לפני ואחרי.

בעקבות לידות, הנקה, ירידה דרסטית במשקל והזדקנות העור, החזה צונח ונראה נפול. ניתוח הרמת חזה מיועד למי שמעוניינת להחזיר את החזה למראה זקור ואסתטי. במקרים מסוימים על מנת למתוח את רקמות השריר והשגת מראה זקור, יושתלו שתלים בחזה. תהליך ההחלמה אורך כחודש ימים.

על מנת להגיע למראה האופטימאלי נערוך פגישת ייעוץ לבצע התאמה ותאום ציפיות בנוגע לתוצאות הניתוח. נשמח לתאם עבורך בדיקת התאמה ללא התחייבות.

ניתוחי חזה נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחים לעיצוב החזה ביניהם ניתוח הגדלת חזה, הקטנת חזה, הרמת חזה, שיחזור שד וגניקומסטיה. לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן