הרמת חזה נחשבת לאחד הניתוחים הפלסטיים המורכבים ביותר, גם מבחינת התכנון וגם מבחינת היישום. מצד שני גם התועלת של החזרת זקיפות הקומה לשדיים גבוהה במיוחד. בהתאם מומלץ לעבור את ההליך הכירורגי אך ורק אצל מנתח מיומן ועתיר ניסיון, כך שהתוצאות תהיינה הטובות ביותר האפשריות. בעמוד זה תמצאי פירוט של הדגשים העיקריים מבחינת ד"ר רם סילפן, ומידע רלוונטי נוסף אודות הניתוח – כך שתוכלי להחליט האם כדאי גם לך לעבור ניתוח להרמת החזה.

הדגשים העיקריים של ניתוח הרמת חזה

המורכבות של ניתוחי הרמת חזה נובעת מכך שהפעולות הנדרשות כדי להרים את החזה משפיעות גם על הגודל של השדיים, ובמקביל הגודל של השדיים משפיע על זקיפות הקומה שלהם. כתוצאה מכך ישנם מצבים שבהם הפתרון האופטימלי הוא שילוב של הרמת והגדלת חזה וגם מצבים שבהם כדאי לבצע הקטנת חזה ביחד עם ההרמה (וגם, כמובן, מקרים שבהם ההמלצה תהיה "רק" הרמת חזה).

על-מנת לספק לך את חוות הדעת המדויקת ביותר עבורך, מקדיש ד"ר סילפן זמן רב במהלך מפגש הייעוץ לבחינה מדוקדקת של מצב החזה. בנוסף הוא מקפיד על קשב מלא לרצונות של כל מטופלת, ורק לאחר מכן ימליץ על הניתוח שיאפשר ליצור את המצב הרצוי מבחינתך. במידת הצורך ייערכו גם שני מפגשי ייעוץ, ואפילו יותר, כך שתגיעי לניתוח מוכנה לחלוטין מכל הבחינות, לרבות ההיבט הרגשי.

הסוגים השונים של ניתוחי הרמת חזה

הריונות, לידות והנקות, שינויים במשקל, אובדן האלסטיות של העור, הידלדלות רקמות השומן בשדיים – כל אלה גורמים לצניחה ברמה כזו או אחרת של החזה הנשי, שבשל כך הופך גם לפחות מרשים ובפרט בעיני בעלת החזה.

הרמת חזה גורמת לו להפוך למעט קטן יותר מכפי שהיה, ולכן אם הגודל שלו גבולי מבחינת המנותחת, או שממילא היא מתלוננת על חזה נפול וקטן גם יחד, ההליך הכירורגי יכלול גם הנחת שתלים. כשהשדיים גדולים מאוד ולכן גם כבדים, הרמה לכשעצמה לא בהכרח תפתור את הבעיה שכן כובד המשקל ימשיך למשוך את החזה כלפי מטה, ולכן הפתרון הנכון הוא לבצע ניתוח הרמת חזה שכולל גם הסרת רקמות עור עודפות.

גם מידת צניחת החזה משפיעה על תכנון ההליך הכירורגי, ועל החתכים שיבוצעו כדי להגיע למראה המבוקש. כשהחזה נפול במעט, הניתוח יתבצע דרך חתך יחסית קצר סביב העטרה. חזה נפול באופן משמעותי יורם באמצעות ניתוח שמבוסס על שני חתכים, סביב העטרה ומהעטרה כלפי מטה עד הקפל התת-שדי. כשיש צורך בחתך אחד בלבד ניתן לבצע ניתוח הרמת חזה תחת הרדמה מקומית, ובהקשר זה כדאי לדעת שבמרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית ישנו חדר ניתוח פרטי משוכלל ונוח.

הכנה לניתוח הרמת חזה

המרכיב החשוב ביותר בהכנה לקראת ניתוחי הרמת חזה הוא מפגש/י הייעוץ. מעבר לתכנון הניתוח, אחת המטרות החשובות של שלב זה בתהליך היא לוודא שהציפיות של המטופלת ריאליות – כך שלא ייווצר מצב שבו הניתוח מצליח אבל המנותחת חווה אכזבה.

מרכיב משמעותי שני הוא בדיקות רפואיות מדוקדקות: בדיקות דם, צילום חזה (והחל מגיל מסוים גם ממוגרפיה או בדיקת דימות אחרת של החזה) ואישור מרופא/ה מומחה במקרה שיש מחלות רקע.

לקראת מועד הניתוח עצמו תקבלי הנחיות מפורטות לגבי הפסקת השימוש בתרופות מדללות דם (למשל אספירין) ותוספי תזונה עם אימפקט דומה (אומגה 3, ויטמין E ועוד). מטופלות מעשנות יתבקשו להפסיק לעשן, שכן הכימיקלים שבסיגריות מקשים על הגוף להחלים.

החלמה בעקבות הרמת חזה

ההחלמה לאחר ניתוחי הרמת חזה נמשכת במרבית המקרים בין שבוע לשבועיים, כשכבר במהלך תקופה זו תוכלי לחזור בהדרגה לשגרה כמעט מלאה פרט לפעולות שמחייבות מאמץ פיזי.

עוד כדאי לדעת שבדרך כלל אין צורך באשפוז אחרי הרמת חזה, ושאת המקלחת הראשונה אפשר לבצע 24-48 שעות לאחר הניתוח. בחודש הראשון מומלץ לחבוש חזיית ספורט כדי לחזק את תוצאות הניתוח.

סיבוכים אפשריים הם זיהום, פתיחת התפרים, דימום, א-סימטריה בחזה, אובדן תחושה או רגישות מוגברת באזור הפטמות, נמק בפטמה והצטלקות בולטת. השכיחות של התופעות הנ"ל נמוכה מאוד, ובפרט כשעוברים את הניתוח אצל כירורג פלסטי עתיר ניסיון.

ד"ר רם סילפן מלווה כל מנותחת לאורך כל התהליך, כולל לאחר הניתוח, וזמין עבורה לכל שאלה או התייעצות גם מעבר לביקורות שמתבצעות כדי לוודא שההחלמה תקינה. כ-3 חודשים לאחר הרמת חזה ניתן לראות את השיפור המשמעותי וליהנות מהמראה הזקוף ומהתחושות החיוביות שנוצרות בזכותו.

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן