אובדן תחושה בפטמותלאחר ניתוחי הגדלת חזה

כל ניתוח הגדלת חזה טומן בחובו סיכון. אחד מהסיבוכים המוזכרים פחות הינם אובדן חלקי או מלא או שינויי תחושה בפטמת השד.

כל ניתוח הגדלת חזה טומן בחובו סיכון. אחד מהסיבוכים המוזכרים פחות הינם אובדן חלקי או מלא או שינויי תחושה בפטמת השד.

העצב המעצבב (העצב הבין צלעי הרביעי)  את הפטמה הינו עצב ייחודי ומכאן אף שהפגיעה בפטמה עלולה להתרחש לבד וללא קשר לאובדן תחושה באזורי שד אחרים ולהיפך.

אחוז הנשים שיאבדו תחושה בפטמה באופן מוחלט בהגדלת חזה רגילה קרוב יותר ל-1%. במרבית הנשים בהן מופיע סיבוך זה (ירידה/אובדן תחושה או רגישות יתר באזור הפטמה), תחזור התחושה למצבה הקודם והרגיל בתוך 3-6 חודשים. לעיתים חוזרת התחושה אף לאחר תקופה ממושכת (שנה-שנתיים) ורק במקרים נדירים תהיה הפגיעה התחושתית בפטמה תמידית. בשעה שאובדן התחושה נדיר בהגדלת חזה, סיבוך זה מופיע יותר בהרמה או בהקטנת חזה. בניתוחים אלה מתבצע ניוד של העטרה והפטמה מעלה ומכאן שאחוזי הפגיעה התחושתית בפטמה גדולים יותר.

סימנים המצביעים על חזרת התחושה בפטמה הינם: תחושת דקירת מחט או גרוד בפטמה. עיסוי לפטמה עשוי לזרז חזרת התחושה אולם לא קיים טיפול או תיקון למצב זה.

לחתך דרכו מוחדר השתל יש מסתבר חשיבות גדולה. מחקר שפורסם בנושא בדק את שכיחות הפגיעה התחושתית ב-1200 נשים שעברו הגדלת חזה בשני חתכים שונים:- האחד בקפל התת-שדי והשני בחתך מסביב לעטרה. בנשים שעברו הגדלת חזה בחתך מסביב לעטרה הופיעו פי שלושה סיבוכי תחושה פטמתיים בהשוואה לנשים שעברו הגדלת חזה בחתך הקפל התת שדי . חתך הקפל התת שדי הוא המקובל ביותר בישראל, בשעה שחתך מסביב לעטרה נפוץ מאוד במדינות יבשת דרום אמריקה.

מנסיוני, אובדן תחושה עלול להתרחש כתוצאה ממתיחת העצבים התחושתיים המעצבבים את הפטמה. ולכן, מצבים העלולים לגרום לכך הינם למשל שימוש בשתלים גדולים מדי הגורמים למתיחה או לחץ על עצבי הפטמה. מכאן, ששימוש בשתלים המותאמים לשד חשובים למניעת סיבוך זה.

ניתוח הגדלת חזה – ד"ר סילפן

ניתוחי חזה עברו גלגולים רבים, בסרטון יציג ד"ר סילפן רקע על ניתוחי הגדלת חזה בעבר וכיום. מתאימים ניתוחי הגדלת חזה.

ניתוחי הגדלת מתבצעים כיום על ידי הכנסת שתלים שעשויים מסיליקון או ממי מלח, ד"ר סילפן יסביר בפירוט על שתלי הסיליקון: גודל וצורת השתל, ההתאמה האנטומית, הסבר על ההליך הניתוחי, קליטת השתל ותהליך ההחלמה מהניתוח.

ניתוחי חזה נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחים לעיצוב החזה ביניהם ניתוח הגדלת חזה, הקטנת חזה, הרמת חזה, שיחזור שד וגניקומסטיה. לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן