שינויים בגוףלאחר ירידה מסיבית במשקל

ירידה במשקל, בייחוד ממצב של משקל עודף, היא אמנם רצויה וחיובית, אבל לאחר ירידה מסיבית משקל נותרים עודפי עור, והם יכולים להשפיע לרעה על הבריאות הפיזית, וגם על הבריאות הנפשית.

ירידה במשקל, בייחוד ממצב של משקל עודף, היא אמנם רצויה וחיובית, אבל לאחר ירידה מסיבית משקל נותרים עודפי עור, והם יכולים להשפיע לרעה על הבריאות הפיזית, וגם על הבריאות הנפשית. הקפלים בשיפולי הבטן עלולים לצבור לחות וליצור גירויים בעור, פטריות המלוות בריחות גוף לא נעימים ופצעי עור כרוניים הקשים לטיפול. בנוסף, יש כאלה החווים אכזבה וירידה בביטחון העצמי, מכיוון שעל אף הירידה המשמעותית במשקל הם אינם נראים דקים וחטובים בגלל עודפי העור.

מדוע לאחר ירידה מסיבית במשקל מצטברים עודפי עור רבים?

הגורם העיקרי להצטברות עודפי עור הוא ירידה מסיבית ומהירה במשקל. כשלעור אין די זמן להסתגל למצב החדש ולהתאים את עצמו לצורות המשתנות של הגוף נוצרים עודפי עור. כל ירידה במשקל יכולה לגרום לעור נפול, אך כאשר מאבדים משקל במהירות העור מאבד את גמישותו.

טיפול בעודפי עור לאחר ירידה במשקל

ניתוחים להסרת עודפי עור מיועדים לאנשים שירדו באופן דרסטי במשקל ועודפי העור מפריעים להם בהתנהלות השוטפת.

בשלב הראשוני נערכת בדיקה עם המטופל, המנותח חייב להיות מאוזן פיזיולוגית על מנת לבצע את הניתוח. במצבים של ניתוחים משולבים במספר אזורים, צריך להתאים את מיקום הניתוח ותהליך ההתאוששות, מתוך חשיבה על תפקודו העצמאי לאחר הניתוח. ההתאוששות והחזרה לשגרה משתנה בין הניתוחים, ואינדיווידואלית לכל מטופל, בדרך כלל לאחר 6-8 שבועות חוזרים לתפקוד מלא ולפעילות ספורטיבית.

כיצד ניתן לטפל בעודפי העור?

ניתוח לחיטוב הגוף הוא הפתרון שמציעה הרפואה הקוסמטית לטיפול בבעיה הנפוצה של עודפי עור לאחר ירידה במשקל, ומומלץ לעבור אותו לאחר שמסיימים באופן סופי את תהליך הירידה במשקל. מיתוסים שכדאי לדעת בנוגע לעודפי עור 1. "עודפי עור מופיעים רק בבטן" – עודפי עור נוצרים במקומות שונים בגוף שחוו ירידה במשקל כדוגמת הזרועות, חזה, ירכיים, ואף הפנים. 2. "אפשר למנוע את היווצרות עודפי העור על ידי פעילות גופנית" – פעילות גופנית עוזרת בהאטת היווצרות עודפי העור אך אינה מונעת את הופעתם. 3. "הניתוח להסרת עודפי העור גורם לצלקות קשות" – רוב הצלקות ממוקמות במקומות נסתרים כדי לשמור על מראה אסתטי. ישנם מקרים מיוחדים שבהם נאלצים להשאיר צלקות במקומות גלויים, וכמובן שנדרשת הסכמתו של המטופל.

ניתוחי גוף נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי גוף לעיצוב מראה הגוף, ביניהם, שאיבת שומן, מתיחת הבטן, ניתוח עיצוב הטבור, מתיחת זרועות, ניתוח מתיחת ירכיים, ניתוח עיצוב הישבן, טיפול בעודפי עור, ובגידולי עור, ניתוחי פלסטיקה וגינלית וניתוחים לחיטוב הגוף

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן