מתי לבצע מתיחת בטןומתי לבצע ניתוח שאיבת שומן?

צפו בהסבר של ד"ר רם סילפן בנושא שאיבות שומן ומתיחות בטן- למי מתאימה כל טכניקה

מתי לבצע מתיחת בטן ומתי לבצע ניתוח שאיבת שומן?

צפו בהסבר של ד"ר רם סילפן בנושא שאיבות שומן ומתיחות בטן- למי מתאימה כל טכניקה

ניתוח מתיחת בטן – ד"ר סילפן

בסרטון יתאר ד"ר סילפן את ההיסטוריה של ניתוחי הבטן, טכניקות השונות והשינוי באופי הניתוחים. לאור גידול הידע והמודעות לסיבוכים אפשריים, קיימת כיום מגמה של חשיפה ופולשנות מינימלית וטיפול ממוקד. ד"ר סיפן מתאר את במהלך הסרטון את ההליך ואת תהליך ההחלמה.

מתיחת הבטן נותנת מענה לאחר לידות, הרזיה דרסטית ובמקרה של עודפי עור והחלשות דופן הבטן. ניתוח הבטן מסייע לעיצוב הבטן ומשפר את כל קווי המתאר כך שתוכלי לחוש מחוטבת ונשית יותר .

מראיינת: ד"ר רם סילפן, מומחה בינלאומי לניתוחים פלסטיים ממרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית.

ד"ר סילפן, באת לספר לנו על שאיבת שומן ומתיחת בטן. מי פונה אליך למתיחות בטן?
ד"ר סילפן: ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח מאד נפוץ לאוכלוסיה מאד רחבה. הפניות בדרך כלל הן על רקע חולשה של דופן הבטן, רירים וכן הלאה, ועודפים של עור ושומן בעיקר שמתמקמים בבטן התחתונה.

מראיינת: זה נשים, גברים, חצי חצי?
ד"ר סילפן: גם נשים וגם גברים, אבל בעיקר כמובן שמדברים על נשים מדברים על נשים שעברו הריונות גדולים ונותרות עם עודפים של עור, או נשים וגברים שירדו ירידה קיצונית במשקל.

מראיינת: גברים בעלי "כרס בירה" מתאימים לניתוח מתיחת בטן?
ד"ר סילפן: לאו דווקא, אנחנו תמיד באים ואומרים שהמטופלים האידיאליים הם דוקא אלה שמפגינים יציבות משקלית, לאו דווקא אותם אנשים שמאד מלאים ושמנים, אלא אלו שמבחינתנו "לא עושים את הפינגפונג דיאט", יום אחד אתה נמצא במשקל גבוה ויום אחד במשקל נמוך.
מראיינת: אז מתי עושים שאיבת שומן ומתי מתיחת בטן? גם וגם?
ד"ר סילפן: כדי להגיע לבטן המעוצבת כמובן שקיימת טכניקה אחת ואחרת (מתיחת בטן או שאיבת שומן) לכל אחת מהן או לשילוב של שתיהן ביחד. המתיחה מיועדת כאשר אנחנו רוצים לפתור את בעית הרפיון השרירי ועודפי העור. כאשר יש לנו אך ורק בעיה מקומית של עודפי שומן ולאו דוקא עודפים ניכרים של עור, אז אנחנו יכולים לדבר על שאיבת שומן. בדרך כלל מה שנהוג לעשות במתיחת בטן אפשר לשלב את שתי הטכניקות ובעיקר לפתור את האיזור המותני, " Love handles".
מראיינת: אותו איזור הוא האיזור שבדרך כלל אנחנו מנסים לצמצם את הצלקת ולשים ותה בנקודה מסוימת ולכן אנחנו משתמשים בשאיבת שומן כטיפול נוסף.
מראיינת: אז איך אתה בוחר למי אתה עושה את אחת משתי הטכניקות?
ד"ר סילפן: בסופו של דבר כשמטופלת מגיעה ומפגינה שיש לה עודפים קיצוניים של עור או עודפים שמראים שהאלסטיות של העור לא תקינה, למשל שאנחנו רואים פיזית שיש לנו סימני מתיחה, מתיחת בטן היא הפיתרון. כשיש עודף כזה של "סמיילי" העודפים לא יכולים להצטמק למימדים אחרים וישארו גם לאחר שאיבת שומן. צריך לבנות ולעצב את מבנה דופן הבטן וגם של הטבור, בצורה כזאת שיהיה יותר מעוצב ופחות רחב.
מראיינת: כל אישה יכולה לעבור ניתוח כזה או שישנם הגבלות?
ד"ר סילפן: כל אישה בריאה בעיקרון יכולה לעבור את הפרוצדורה הזו, וגם כל גבר. מצד שני אנחנו באים ומחדדים את הנקודה של המשקל. אותם אנשים שהם לא יציבים משקלית, לא מתאימים לפרוצדורות האלו.
מראיינת: כאן אנחנו מגיעים לעניין, זה מיתוס או שזה עניין נכון, אם שואבים שומן מהבטן אז הוא ישמין במקום אחר בגוף?
ד"ר סילפן: זה מיתוס, בסופו של דבר, כשאנחנו באים אנחנו בודקים את מספר התאים, בסיום תהליך ההתבגרות מספר התאים הוא קבוע ולא משתנה, הדבר היחידי שמשתנה הוא הנפח של התאים. זאת אומרת שאם אתה בא ושואב באיזור מסוים חמישים מתוך מאה תאים, נשארים חמישים תאים. אבל אותו מטופל או מטופלת יעלו במשקל, אותו נפח של התאים יגדל ויתן אשליה לכאורה שהמוצר חזר לקדמותו.
מראיינת: ותהליך ההחלמה הוא ארוך, קצר?
ד"ר סילפן: לאחר מתיחת בטן המטופלים ישארו להשגחה של לילה אחד בדרך כלל וחזרה הדרגתית תוך שבועיים וחזרה לפעילות ספורטיבית כמעט מלאה בסביבות 6-8 שבועות לאחר הניתוח, כאשר הם צריכים להשתמש בכל תקופת ההחלמה במחוך לחץ, שלמעשה היעוד שלו הוא להוריד את התפיחות המקומית והנוזלים ולגרום לעיצוב של האיזור שהוא עבר בו ניתוח.
מראיינת: יש עוד מקומות שאפשר לשאוב בהם שומן?
ד"ר סילפן: כן, אנחנו משלבים את פעולת שאיבת שומן כמעט בכל פעולה שאנחנו היום מבצעים, אם זה בפנים, באיזור הצוואר, באיזור החזה, לכל האיזור של הצדדים של החזה.
מראיינת: מה עם המקומות של ה"מלח/פלפל" (זרועות), אם שואבים שומן אתה אומר עדיין נשאר עור ואז אי אפשר לעשות פנס כל כך בלי שרואים, נכון?
ד"ר סילפן: אותם איזורים שיש בהם איזושהי אלסטיות מסוימת שתאפשר לשאיבת השומן לקבל תוצאות ראויות, למשל ברכיים וכן הלאה.

מראיינת: השכלנו, תודה רבה!

ניתוחי גוף נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי גוף לעיצוב מראה הגוף, ביניהם, שאיבת שומן, מתיחת הבטן, ניתוח עיצוב הטבור, מתיחת זרועות, ניתוח מתיחת ירכיים, ניתוח עיצוב הישבן, טיפול בעודפי עור, ובגידולי עור, ניתוחי פלסטיקה וגינלית וניתוחים לחיטוב הגוף

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן