מה ההבדל בין מתיחת בטןלהמסת שומן בקור?

הרפואה האסתטית מציעה מספר פתרונות לעיצוב הגוף, ובפרט עיצוב והשטחת הבטן, והבולטות בהן הן מתיחת בטן והמסת השומן בקור. אבל איך תוכלו לדעת מה היא השיטה הנכונה ביותר עבורכם? בכתבה הזאת נסקור את שתי השיטות ונעמוד על ההבדלים ביניהן כדי לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת.

הרפואה האסתטית מציעה מספר פתרונות לעיצוב הגוף, ובפרט עיצוב והשטחת הבטן, והבולטות בהן הן מתיחת בטן והמסת השומן בקור. אבל איך תוכלו לדעת מה היא השיטה הנכונה ביותר עבורכם? בכתבה הזאת נסקור את שתי השיטות ונעמוד על ההבדלים ביניהן כדי לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת.

איך מתבצע ניתוח מתיחת בטן?

מתיחת בטן היא ניתוח כירורגי לכל דבר, אשר אורך בין שעתיים לשלוש ומתבצע תחת הרדמה כללית, כאשר החתך ממוקם מתחת לקו הביקיני ומפריד בין העור לבין השומן במעטפת השרירים. על-ידי תפירה וקירוב של מעטפת שרירי הבטן הישרים, דופן הבטן מתחזקת ולאחר מכן מסירים גם את עודפי העור והשומן. הניתוח מתבצע כך שהצלקת תהיה מוסתרת מתחת לתחתון בגד הים.
מתיחת בטן מהדקת ומעצבת מחדש את אזור הבטן ומסייעת בהשגת מראה אסתטי יותר, רזה יותר ושטוח יותר. מתיחת בטן יכולה לשפר באופן דרמטי את האופן שבו הבגדים יושבים על הגוף ולעזור לכם להרגיש בטוחים ונינוחים יותר בגוף שלכם. מתיחות בטן הן הליך פופולרי בקרב נשים וגברים כאחד, במיוחד בקרב אלה אשר גופם עבר שינויים דרסטיים בעקבות השמנה, הרזיה או הריון.

מה זה המסת שומן בקור?

המסת שומן בקור (המכונה גם הקפאת שומן או coolsculpting), לעומת זאת, היא שיטה לא פולשנית שנועדה להיפטר מעודפי שומן לא רצויים באמצעות טכנולוגיית הקפאה. ההליך עצמו אינו מפחית שומן, אלא משתמש בקירור מבוקר כדי להיפטר משומן עקשן העמיד בפני כל מאמצי הדיאטה והפעילות הגופנית. התוצאות מוכחות, מורגשות ונשארות לאורך זמן.
במהלך הטיפול, הרופא המנתח מציב על האזורים הבעייתים בבטן מכשיר שמעביר קור לתאי השומן מתחת לעור, מבודד את התאים, מקפיא אותם ומחסל אותם. אתם עלולים להרגיש את הקור ואת היניקה הראשונית, אבל מהר מאוד תחושת אי הנעימות נעלמת. עם הזמן, תאי השומן הקפואים יעלמו לחלוטין באמצעות תהליכים טבעיים של הגוף.

למי מתאים כל אחד מהטיפולים לעיצוב הבטן?

קהל היעד של ניתוח מתיחת בטן הוא נשים וגברים שירדו במשקל על-ידי דיאטה ופעילות גופנית, אבל הבטן שלהם עדיין בולטת או שהם סובלים מעור עודף, וגם נשים שהשרירים והעור בבטן שלהן רפויים בעקבות הריון. חשוב להגיע לניתוח במשקל תקין.
המטופל האידיאלי להמסת שומן בקור הוא אדם בעל משקל יציב ובעל הצטברויות של שומן עקשן במוקדים ספציפיים בגוף שלא נעלמו גם בעקבות פעילות גופנית ודיאטה. אם אתם מעוניינים להסיר עודפי שומן משמעותיים או עודפי עור, אז המסת שומן בקור היא לא הבחירה הנכונה עבורכם.

היתרונות של מתיחת בטן בהשוואה להמסת שומן בקור

היתרון העיקרי של ניתוח מתיחת הבטן הוא שבאמצעותו ניתן להשיג מראה שטוח, חלק ונקי כמעט לגמרי מסימני מתיחה. נוסף על כך, עצם הכניסה לניתוח מאפשרת למנותחים לעבור הליכים נוספים, דוגמת הרמת חזה, מבלי לעבור הרדמה והתאוששות נוספות.
היתרונות של המסת שומן בקור הם העובדה שאין צורך בהרדמה ושלא מדובר בהליך פולשני, כך שזמן ההתאוששות קצר יותר ואין צורך אפילו ביום מנוחה לאחר הניתוח. למעשה מדובר בהליך בטוח לחלוטין, כל עוד הוא נעשה כראוי ועל-ידי רופא מוסמך. נוסף על כך, להבדיל משיטות אחרות, בהמסת שומן בקור לא קיימת סכנה לתאים האחרים.

החלמה ממתיחת בטן לעומת הקפאת שומן

מרבית המטופלים משוחררים לביתם מספר שעות לאחר ניתוח מתיחת הבטן, אך יש גם מטופלים שנדרשים להישאר ללילה בבית החולים כדי שיוכלו להיות תחת פיקוח במהלך השעות הראשונות של ההתאאוששות. בשבוע הראשוןן שלאחר הניתוח, ייתכנו כאבים ותחושת אי נוחות, לכן מומלץ לנוח בבית ולתרגל הליכה ופעילות כדי לשמור על מחזור דם בריא. תוכלו לחזור לשגרה מלאה תוך 2 עד 4 שבועות מיום הניתוח, תלוי באופי העבודה שלכם ובמידת המאמץ שנדרשת מכם.
תוצאות הניתוח אמורות להישמר לאורך זמן והעור אמור להישאר מוצק ומתוח. עם זאת, הריונות עתידיים או עלייה במשקל יכולים להשפיע לרעה על התוצאות ולהרפות בחזרה את השרירים ואת העור. לכן, מומלץ מראש לבצע את הניתוח כשמגיעים למשקל היעד וכשאין עוד כוונה להיכנס להריון.
תהליך של המסת שומן בקור אורך כשעה ואחריו ניתן לחזור לשגרה באופן מיידי. בימים שעוקבים לטיפול אתם עלולים לסבול מאדמומיות, תחושת חוסר נוחות או חוסר תחושה. רוב האנשים רואים תוצאות תוך חודש עד שלושה חודשים.
עם זאת, חשוב לדעת שהמסת השומן בקור אינה תחליף לירידה מהירה במשקל. הטיפול אמנם מסיר 10 עד 20 אחוזי שומן בכל טיפול, אבל זה עדיין לא מתקרב לכמויות השומן שמוסרות בניתוח שאיבת שומן (70-90 אחוזים). חשוב לזכור ששומן הגוף נקבע בעיקר על פי כמות השומן בתאים ולא על פי כמות תאי השומן. כך שאם אתם סובלים מעודף משקל ומנסים להקפיא מספר רב של תאי שומן מבלי לשנות הרגלים לא בריאים, תאי השומן עדיין יאספו קלוריות עודפות ויאחסנו אותן.

פתרונות אסתטיים לשינויים בגוף הנשי לאחר הריון ולידה

לאחר הריון ולידה נשים רבות מוצאות את עצמן בגוף שאינו מוכר להן. עודפי עור רבים, צניחת החזה והחלשות דופן הבטן מקנים מראה נפול וחסר חיטוב.

בסרטון תוכלו לשמוע מד"ר רם סילפן על השינויים שמתרחשים בגוף הנשי לאחר הריון, לידה והנקה, ומהם הפתרונות הניתוחיים שמציעה הרפואה האסתטית כיום.

בסרטון יסביר ד"ר סילפן למי יתאימו הניתוחים, מהו העיתוי המומלץ, כיצד לבחור מנתח ומהו הליך ההתאוששות. מוזמנים לצפות בסרטון.

ניתוחי גוף נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי גוף לעיצוב מראה הגוף, ביניהם, שאיבת שומן, מתיחת הבטן, ניתוח עיצוב הטבור, מתיחת זרועות, ניתוח מתיחת ירכיים, ניתוח עיצוב הישבן, טיפול בעודפי עור, ובגידולי עור, ניתוחי פלסטיקה וגינלית וניתוחים לחיטוב הגוף

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן