מתיחת בטןלאחר ניתוח קיסרי

אין זה סוד שמראה הבטן אצל נשים משתנה לאחר הריונות ולידות. היחלשות של השרירים ושל דופן הבטן, סימני מתיחה ניכרים לעין ורפיון של העור הם רק חלק מהתופעות הפוקדות נשים לאחר לידה ותורמות למראה רפוי ולא מעוצב של הבטן.

אין זה סוד שמראה הבטן אצל נשים משתנה לאחר הריונות ולידות. היחלשות של השרירים ושל דופן הבטן, סימני מתיחה ניכרים לעין ורפיון של העור הם רק חלק מהתופעות הפוקדות נשים לאחר לידה ותורמות למראה רפוי ולא מעוצב של הבטן.
במקרה של נשים שעברו ניתוח קיסרי, נוצרת לעתים השתפלות בבטן התחתונה כתוצאה משילוב של רפיון העור והשרירים עם צלקת הניתוח וחלוקה בלתי אסתטית של הבטן, שזוכים לכינוי "סינר הבטן" או "מדף בטני".
השינויים האמורים בגוף האישה פוגעים במקרים רבים בתחושת האסתטיקה ובביטחון העצמי וכן עלולים ליצור מגבלות על נשים מבחינת בחירת לבוש ומראה כללי.

איך לעצב את הבטן אחרי ניתוח קיסרי?

נשים רבות לאחר ניתוח קיסרי בוחרות באפשרות של ניתוח מתיחת בטן, פעמים רבות לאחר שניסו לשנות את הרגלי התזונה ואף שילבו פעילות גופנית בשגרת יומן. מתיחת בטן היא פתרון מתאים לנשים במצב זה שמשקלן יציב, וכן רצוי שתהיינה לאחר תום תקופת ההריונות והלידות (על מנת לשמר את תוצאות הניתוח).
מתיחת בטן היא אפשרית בהחלט לאחר ניתוח קיסרי ונועדה בין היתר לטפל בהשתפלות הבטנית האופיינית לנשים שעברו לידה קיסרית.

האם מתיחת בטן אחרי קיסרי שונה ממתיחת בטן רגילה?

מבחינת התאוששות, אין הבדל משמעותי או הנחיות מיוחדות לנשים אחרי קיסרי. תקופת ההתאוששות אורכת מספר ימים ולפעילות מלאה, הכוללת גם התעמלות ניתן לחזור לאחר כשלושה חודשים.

לאילו תוצאות תוכלי לצפות?

במהלך ניתוח מתיחת הבטן, מבוצעת הסרה של עודפי שומן ושל עור עודף וכן מתבצעת מתיחה של שרירי הבטן. במקרים מסוימים אף מבצעים עיצוב מחדש של הטבור. הניתוח מותיר צלקת בבטן התחתונה, קרוב לקו הביקיני וניתן להסתירה בקלות יחסית.
המראה הסופי של הניתוח מתקבל מספר שבועות לאחר תום ההתאוששות ולאחר שהנפיחות באזור יורדת. לאחר מכן, תוכלי לצפות למראה בטן חטובה ושטוחה משמעותית.
מעבר לתוצאה האסתטית, מתיחת בטן לאחר קיסרי יכולה אף לסייע בשיפור איכות החיים. נשים שעברו ניתוח קיסרי סובלות לא פעם מכאבי גב כתוצאה מפגיעה בשרירי הבטן שמתרחשת במהלך הניתוח הקיסרי. מאחר ומתיחת הבטן מותחת את שרירי הבטן, רבות מנשים אלה מדווחות כי מתיחת הבטן סייעה להן להתגבר על כאבי הגב.
חשוב להבהיר כי מתיחת בטן אינה מעלימה סימני מתיחה, אך ייתכן שיפור במראה שלהם לאור המתיחה של העור באזור הבטן ולעתים אף בעקבות הסרה של עודפי עור שהיו עליהם סימני מתיחה.
למידע נוסף על טיפולים אסתטיים לאחר הריון ולידה>>

פתרונות אסתטיים לשינויים בגוף הנשי לאחר הריון ולידה

לאחר הריון ולידה נשים רבות מוצאות את עצמן בגוף שאינו מוכר להן. עודפי עור רבים, צניחת החזה והחלשות דופן הבטן מקנים מראה נפול וחסר חיטוב.

בסרטון תוכלו לשמוע מד"ר רם סילפן על השינויים שמתרחשים בגוף הנשי לאחר הריון, לידה והנקה, ומהם הפתרונות הניתוחיים שמציעה הרפואה האסתטית כיום.

בסרטון יסביר ד"ר סילפן למי יתאימו הניתוחים, מהו העיתוי המומלץ, כיצד לבחור מנתח ומהו הליך ההתאוששות. מוזמנים לצפות בסרטון.

ניתוחי גוף נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי גוף לעיצוב מראה הגוף, ביניהם, שאיבת שומן, מתיחת הבטן, ניתוח עיצוב הטבור, מתיחת זרועות, ניתוח מתיחת ירכיים, ניתוח עיצוב הישבן, טיפול בעודפי עור, ובגידולי עור, ניתוחי פלסטיקה וגינלית וניתוחים לחיטוב הגוף

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן