ניתוח תיקון אףתיקון אף אצל ד"ר סילפן

תיקון ניתוח אף שלא השיג את התוצאות הרצויות, ולמעשה אף גרם נזק, הוא פעולה כירורגית שמחייבת דיוק מוחלט ומיומנות גבוהה מאוד. בהתאם אם את ניתוח האף הראשוני חשוב להפקיד בידיים מקצועיות, את הניתוח לתיקון הטעויות שכבר בוצעו חובה לבצע אך ורק אצל כירורג פלסטי מומחה בכך. התיקון דורש מיומנות ונסיון רב, ולכן בארץ מעטים המנתחים העוסקים בשחזור ותיקון אף. לפיכך מובטח למי שמגיע למרכז תהליך מקצועי ומוקפד, ובעקבותיו שיפור משמעותי לטובה במראה האף והפנים באופן כללי.

באילו מקרים כדאי לבצע תיקון אף?

כל ניתוח, כולל כזה שמטרתו אסתטית, כרוך בפגיעה מסוימת בשגרה, באי נוחות, בכאבים ובחששות – ולכן מי שכבר עבר או עברה ניתוח אף לא ימהרו לעבור ניתוח נוסף. יחד עם זאת, ישנם מצבים שבהם התועלת משינוי שני באיבר הרגיש שבמרכז הפנים יניב תועלת רבה. במיוחד כך הדבר אצל מי שסובל מתפקוד לא אופטימלי של מערכת הנשימה עקב פעולה לא נכונה או לא מדויקת במסגרת בהליך הכירורגי הקודם – למשל כריתה מופרזת של רקמות סחוס, הסרת יתר של עצם מגב האף, השארת מחיצה עקומה ועוד.

גם דימוי עצמי נמוך, אפילו יותר מכפי שהיה לפני הניתוח הראשון, הוא סיבה טובה להיכנס שוב לחדר ניתוח – והפעם לוודא שהתוצאות תהיינה טובות.

השלב החשוב ביותר בתיקון אף: אבחון מדויק של מומחה לכירורגיה פלסטית

גם לפני ניתוח אף "רגיל" ישנה חשיבות רבה מאוד לאבחון המצב, גם בהיבט הפיזי וגם בהיבט הרגשי. לקראת תיקון ניתוח אף מתעצמת החשיבות.

ראשית, ישנם מטופלים שחוו אכזבה אחרי הניתוח הראשון גם אם מבחינה כירורגית הוא הסתיים בהצלחה. במקרה של ציפיות לא ריאליות, וכשניתוח נוסף לא ישנה באופן משמעותי את מראה האף, נדרשת יושרה מלאה על-מנת לא לגרום למטופל או למטופלת לעבור הליך כירורגי שהוא למעשה מיותר. כשניתן לשפר את המצב, מושם דגש רב כדי לוודא שהמטופלים מבינים בדיוק מה ניתן לתקן ולאיזה מראה אפשר להגיע.

שנית, לאחר שכבר בוצעו פעולות מסוימות באיבר העדין מטבעו, תיקון אף מחייב תכנון מדויק במיוחד שכן אין הזדמנות שלישית להגיע למראה מחמיא. תכנון שכזה מבוסס על אבחון יסודי שמבוצע בתשומת לב מרבית.

הסיבה השלישית היא ההיבט הרגשי. אנשים שעברו תהליך של מספר חודשים, לרבות ניתוח, בלי שהדבר ישפר את חייהם חווים באופן טבעי קושי נפשי ממשי. גם מפלס הלחץ לקראת עוד ניתוח יהיה גבוה, ואחד האתגרים של כירורג פלסטי במקרים אלה הוא ליצור אמון ובעקבותיו גם רגיעה אצל המטופלים. על-מנת שכך יהיה, ד"ר רם סילפן מקדיש תשומת לב מלאה לכל המרכיבים הנ"ל, ובמידת הצורך עורך מפגש ייעוץ נוסף לפני תיקון האף, ואפילו מפגש שלישי.

הקשיים הספציפיים בביצוע תיקון ניתוח אף

תיקון אף – הליך כירורגי שנקרא גם ניתוח אף שניוני (ובז'רגון המקצועי: Secondary Rhinoplasty) – הוא עניין למומחים מיומנים בלבד.

חשוב להדגיש: קשה יותר לתקן אף שכבר בוצעו בו פעולות כירורגיות בהשוואה לאף שנמצא במצבו הטבעי. העור באזור פחות גמיש, הרקמות מצולקות, ישנו מחסור בסחוסים ובעצם, ובנוסף חובה להיות זהירים במיוחד כדי לא לגרום לעוד מפח נפש.

בחלק גדול מניתוחי התיקון נדרשת הוספת רקמות ו/או סחוסים. המקור היחיד לכך הוא הגוף של המטופל או המטופלת וזאת מפני שחומרים מלאכותיים לא מתאימים לאף. לקיחת סחוס או רקמות אחרות מאזור אחר בגוף – בהתאם לשיקולים שונים, כולל העדפות המטופלים – הופכת גם היא כל ניתוח תיקון אף למורכב יותר.

חדר ניתוח פרטי וצוות מנוסה במיוחד

במרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית ישנו חדר ניתוח פרטי שמאפשר לעבור גם ניתוחים מורכבים כמו תיקון אף בתנאים אופטימליים. הניסיון הרב של ד"ר סילפן, תורם גם הוא לשקט הנפשי של המטופלים וכמובן להצלחת התהליך.

עוד כדאי לדעת כי כל מי שזקוק או זקוקה לניתוח אף שניוני זוכה למלוא תשומת הלב לאורך כל הדרך – ממפגשי הייעוץ ועד לפרק הזמן הרגיש שאחרי הניתוח. גם במהלך ההחלמה הראשונית וגם לאחריה מתבצעות ביקורות, ע"י ד"ר סילפן עצמו, וכמו כן ניתן מענה מלא וסבלני לכל שאלה או צורך.

אולי יעניין אתכם גם

ניתוחי אסתטיקה נוספים

במרפאתנו מתבצעים בכל יום מגוון טיפולי חזה באופן בטוח ומקצועי. מוזמנת אלינו למרפאה לפגישת ייעוץ מקצועית עם מומחה פלסטי בכיר.

דילוג לתוכן