שיחה על ניתוחיםלהצמדת אוזניים

מומחה בינלאומי לניתוחים פלסטיים ממרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית. שלום רם, אנחנו נדבר היום על ניתוחי הצמדת אוזניים. אז למה מטופלים פונים לניתוחים כאלה?

אודטה: נמצא אתי פה ד"ר רם סילפן, מומחה בינלאומי לניתוחים פלסטיים ממרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית. שלום רם, אנחנו נדבר היום על ניתוחי הצמדת אוזניים. אז למה מטופלים פונים לניתוחים כאלה?

ד"ר סילפן: האוזניים נתפסות כמו השער לנפש, בדרך כלל הסיבה לכך היא הנושא של הדיבור, שיחה וכן הלאה, ויש כל מיני ביטויים שנקשרים לכך כמו אוזניים ערלות או אוזניים לכותל. פה אנחנו לא מדברים על הפן התפקודי, אנחנו מדברים על הפן האסתטי ומטופלים שפונים בדרך כלל למרפאות של כירורגיה פלסטית פונים בגלל איזשהי הקנטה, איזושהי מבוכה מהעבר בסגנון אוזני דמבו, או כל מיני דברים בסגנון הזה, שבסופו של דבר גורמים להם לסגל כל מיני הרגלים כדי להסוות את הבעיה. דוגמה לכך למשל, זה שימוש בשיער ארוך או כובעים. באמת הטווחים של הגילאים הוא מאוד מאוד רחבים. אני רואה אצלי במרפאה מטופלים מאוד מאוד צעירים לפני בית ספר, אחרי בית ספר, לפני צבא, אחרי צבא, מנכ"לים של חברות. יש לי אפילו מטופלת בת 76 שהחליטה לעשות ניתוח כזה.

אודטה: נו, ברוך השם מה שנקרא. סוף סוף ירד האסימון. אז איך מתבצע הניתוח הזה?

ניתוח הצמדת אוזניים – ד"ר רם סילפן

בסרטון ד"ר סילפן יסביר על ניתוח הצמדת אוזניים, ניתוח שמיועד לבעלי אוזניים בולטות. אמנם ניתן להסתיר בעזרת תספורות נכונות, אך בהליך פשוט יחסית תוכלי להשיג את החופש ללכת בכל תספורת ולהיחשף ללא בושה. ד"ר סילפן יפרט ויסביר על הליך הניתוח, מי מתאים לניתוח ומהן התועלות של ניתוח זה.

ד"ר סילפן: הניתוח הזה הוא ניתוח שמיועד כמו שאמרנו, לעצב את תבנית האוזן.

אודטה: להצמיד אותה יותר לגולגולת כאילו?

ד"ר סילפן: להצמיד אותה יותר לכיוון הראש. יש בדרך כלל שני מרכיבים שחוזרים על עצמם בניתוחים האלה. המרכיב הראשון הוא המרכיב של הוואי שאנחנו קוראים לו, או הקונכייה, שהיא החלק השקוע יותר. החלק של הבור זה הקונכייה והחלק הזה נקרא הליקס לצורך העניין, בשם הרפואי. בסופו של דבר מה שאנחנו עושים, אנחנו מחלישים את החלק החיצוני של האוזן במהלך הניתוח ובכך החלק הפנימי נהפך לדומיננטי יותר, יותר חזק, ומצמיד את האוזן כלפי פנים.

אודטה: זאת אומרת שאתם לא מקטינים או נוגעים באפרכסת האוזן, אלא רק גורמים לה להיראות יותר צמודה לראש. כי בעצם מה שיש זה מרחק מאוד גדול בין האוזן, מאחורה, בתוך האפרכסת, שם זה הדבר שגורם לבליטה.

ד"ר סילפן: יש מגדירים אוזן בולטת כאוזן שהמרחק מהראש לחלק הזה (של התנוך) עולה מעל 20 מ"מ, שני ס"מ, ובעצם מה שאנחנו עושים, אנחנו לא משנים את האורך, אנחנו לא משנים את הגודל של האוזן, אלא אך ורק מצמידים אותה וזה בעצם מה שיוצר את העיצוב של האוזן.

אודטה: יש אנשים שרוצים להצמיד לגמרי לגמרי את האוזן לגולגלת? זה לא פוגע באיכות השמיעה? כי בכל זאת יש סיבה.

ד"ר סילפן: הניתוח הזה מטפל אך ורק באוזן החיצונית.

אודטה: כן אבל כשאתה רוצה לשמוע יותר טוב אז באופן אינטואיטיבי אתה עושה ככה עם היד כדי לעצור פה את גלי הקול. אז כשאתה באופן רצוני מצמיד את האוזן, יש טיפה אולי קושי בשמיעה.

ד"ר סילפן: בעבר אולי באמת הרעיון היה שהאוזן, נעשה בה שימוש לצורך משפך של קולות. כלומר, שהקול באמת ייקלט יותר. בעידן של היום, כל הנושא של השרירים והנושא של משפך הקול הוא פחות רלוונטי. הניתוח עצמו הוא מעצב את האיזור של התבנית, ובכך הוא בעצם יוצר לוק יותר צמוד.
אודטה: מאיזה גיל מותר לעשות את זה? כי הדעה נותנת שכמה שיותר מוקדם, יותר טוב. לפני שיתחילו להציק לילדים.

ד"ר סילפן: התבנית הסחוסית מסיימת את הגדילה שלה לקראת גילאי 6 עד 8. כך שברמה תאורטית ניתן לעשות כבר את הניתוחים האלה עוד לפני שהילד נכנס לבית הספר. הרבה פעמים זו באמת בקשה של ההורים או אפילו מהילד עצמו, והסיבה לכך היא שהוא נכנס לסביבה חדשה ולא רוצה את הטיזינג בבית הספר. ולכן לעיתים אנחנו עושים את הניתוחים האלה מאוד מוקדם.

אודטה: וזה בהרדמה מלאה?

ד"ר סילפן: בגילאים האלה בדרך כלל הניתוחים…

אודטה: למבוגרים רק הרדמה מקומית?

ד"ר סילפן: ללא ספק.

אודטה: אני אשאל אותך עוד משהו. הסיבה שאין לי ולא יהיו לי חורים באוזניים, למרות שאח שלי אמר תעשי חורים, אני אביא לך יהלומים, תישאר עם היהלומים שלך, לא רוצה חורים, זה בגלל שאני רואה נשים מבוגרות עם תנוך ארוך ואיזה כוסה על התנוך הזה. איך פותרים את הדבר הזה? יש גם ניתוח פלסטי שמטפל בתנוך שהתארך מכובד העגילים?

ד"ר סילפן: אז קודם כל, כל הנושא של התנוך, התנוך הוא שונה במרכיבים שלו מאשר שאר האוזן, הוא יותר רקמה רכה והוא פחות סחוס, לכן הוא מושפע הרבה יותר מעגילים כבדים, למשל.

אודטה: רק תגיד כי נגמר לנו הזמן, האם אפשר לטפל בתנוכים ולייפות אותם, או אבוד?

ד"ר סילפן: בוודאי, בוודאי.

אודטה: יש!

ניתוחי פנים נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי פנים נוספים, ביניהם ניתוח אף, ניתוח סנטר, הרמת עפעפיים, ניתוח הצמדת אזניים, הרמת גבות ומצח, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג וניתוח להסרת שומן מהלחי.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן