היד שמותחתאת הסלברטיז

לפוליטיקאים, שחקנים ידועים ואנשי תקשורת יש דרישות מיוחדות מן הפלסטיקאי שלהם. החל ממשך החלמה קצר ודיסרקטיות מוחלטת, ועד הצערת המראה ללא כל שינוי ניכר אחר בפנים.

מתוך כתבה שפורסמה בעיתון מעריב – דפנה ריבנר

לפוליטיקאים, שחקנים ידועים ואנשי תקשורת יש דרישות מיוחדות מן הפלסטיקאי שלהם. החל ממשך החלמה קצר ודיסרקטיות מוחלטת, ועד הצערת המראה ללא כל שינוי ניכר אחר בפנים, כדי שהם יוכלו להיראות נפלא, אבל הציבור לא ירגיש שהם עברו טיפול או ניתוח. ד"ר רם סילפן הישראלי מספק מענה לסלבריטיז הוליוודים, פוליטיקאים אוסטרלים וישראליות מטופחות

"אמרתי שאני לא רוצה להיות ניקול קידמן, לא רוצה להיראות בת 20, לא להפוך לבנאדם אחר", מתפעלת רונית, 53, מנהלת תסריט ישראלית במקור, המתגוררת בעשרים השנים האחרונות בלוס אנג'לס. "ועכשיו, שלושה שבועות אחרי הניתוח אצל ד"ר סילפן, אני נראית ממש טוב. לא נהייתי בנאדם אחר, הפה אותו פה, העיניים אותן עיניים, אני לא נראית מנותחת, אני נראית נורא טבעית, רק עשר שנים לפחות יותר צעירה. אנשים במשפחה שלי שהתנגדו מראש לכך שאעבור ניתוח פנים, פשוט המומים מאיך שזה יצא".

רונית מתכננת עכשיו "רכבת אווירית" היישר מהוליווד לרמת אביב, היא אומרת. "ועוד משהו, ד"ר סילפן ניתח סלבריטיז ופוליטיקאים באוסטרליה, יש לו רזומה מפואר, אבל הוא איש כזה צנוע. יש הרבה רופאים שמרגישים שהם עושים לך טובה, והאיש הזה כל כך עניו, היחס שלו כל כך אנושי, והוא תמיד מאיר פנים ותמיד יש לו זמן. אני חיה 20 שנה בארצות הברית, יש לי למה להשוות.

"אגב, את החברה שלי, שבאה איתי, הוא לא הסכים לנתח. היא בת 45, הוא אמר לה שהיא נראית מצוין ועוד לא צריכה ניתוח. עכשיו כל החברות שלי מלסו אנג'לס יעשו עלייה לרגל לד"ר סילפן." ולרונית יש הרבה חברות בלוס אנג'לס. כמנהלת תסריט של כמה וכמה להיטים הוליוודים מצליחים, היא עובדת עכשיו על הסרט החמישי של אדם סנדלר עם ג'ניפר אניסטון, עבדה על שני פרקי "אוסטין פאוארס", "אל תתעסק עם הזוהן", "נערה בהפרעה" עם אנג'לינה ג'ולי, ועוד רבים.

"אני בת 53, והגיל התחיל לתת את אותותיו. כבר שנתיים אני חושבת על מתיחת פנים. התעניינתי קצת בארצות הברית, אבל הגעתי לד"ר סילפן דרך חברה שעשתה אצלו טיפול. מישהי אמרה לי שהיא נראית לא כאילו עברה מתיחת פנים אלא כאילו היא ישנה שבוע או עשתה אהבה שבוע… ואז הלכנו להתייעץ אצל ד"ר סילפן ברמת אביב. הוא ישב איתנו שעה וחצי, איש מרשים בצורה לא רגילה, שקט, קשוב, לא 'פושר', עונה על כל שאלה בצורה מקיפה בלי התנשאות ובלי 'תסמכי עלי'. אני הרגשתי מיד שעל הבנאדם הזה אני סומכת. כשהפנים שלך הולכות תחת סכין, את לא יודעת איך תצאי מזה, אבל הוא השרה עלי כזו שלווה וכזה ביטחון, שבתוך ארבעה ימים הגעתי להחלטה. אגב", היא מוסיפה, "גם המחיר בארץ הוא חצי ממה שמקובל בארצות הברית. עכשיו, תוך שבוע אמרתי שאני צריכה לטוס. שאלתי לגבי משך ההחלמה, וכל מה שהוא אמר – קרה. כבר אחרי יומיים יכולתי להסתובב, אף שהייתי קצת נפוחה. יכולתי לצאת לרחוב ולעשות הכול. עשיתי מתיחת פנים וצוואר, הרמת גבות וניתוח עפעפיים עליונים. עכשיו אני אחרי שלושה שבועות – ונראית נפלא".

מכיוון שהרכבת האווירית מהוליווד כבר מתחילה להגיע, כדאי לדעת מי עומד מאחורי הקליניקה שכבר עשתה לה שם מעבר לים: ד"ר רם סילפן עבר הכשרה בתחום הכירורגיה האסתטית במלבורן, אוסטרליה, אחד המרכזים הטובים בעולם בתחום. גם לשם מגיעים הרבה מאוד סלבס, שחקני קולנוע ופוליטיקאים, ושם הוא עבר את ההכשרה האסתטית. שנה וחצי עבד במלבורן, ואז הוצע לו להצטרף לקבוצה של מנתחים שם. הוא מומחה לכירורגיה פלסטית, ועבר הכשרה מיקרוכירורגית, "אבל האישו האמיתי היה ללמוד את האסתטיקה כמקצוע", הוא אומר (מלבורן, Institute of Plastic Surgery). לאחר עבודה משותפת עם קבוצת המנתחים המומחים במשך שלוש שנים וחצי, החליטו הוא ומשפחתו לחזור לארץ, מטעמים של ציונות וטעמים משפחתיים כאחד. כאן הקים מרכז רפואי שאימץ הרבה מהטכניקות והשיטות שהונהגו באוסטרליה. אחד הדברים שמייחדים את הקליניקה שלו הוא הדרך המעמיקה יותר ללמוד את הצרכים של המטופל. "מדובר בתהליך ייעוצי ארוך יותר, בעצם ניסיון לבנות תהליך מותאם אישית לפציינט מבחינת הרצונות והצרכים שלו. מאוד חשוב בכירורגיה פלסטית לתת מענה לדרישות, ומאוד חשוב להבהיר בצורה הברורה ביותר מה ניתן לקבל ומה לא ניתן לקבל בטיפול. בצורה כזו, כל תהליך התאמת הציפיות הוא יותר מבוקר. כך המטופל מוכן יותר ויודע יותר מה הוא יקבל בסוף ההליך", הוא מסביר.

מה ההבדל בין הדרישות המיוחדות של אנשים שנמצאים באור הזרקורים, כמו אנשי תקשורת, פוליטיקאים ושחקנים, לאנשים מן היישוב שרוצים לשפר את המראה החיצוני שלהם?

"ברמת העקרון אין הבדלים גדולים, אך יש דקויות שכן צריך לשים לב אליהן", אומר ד"ר סילפן. "בעיקר, הם דורשים חזרה מהירה מאוד לשגרה. כמו כן חשוב להם להישאר עם מראה מאוד טבעי, לא כזה שכולם ישימו לב שהם עברו איזו שהיא פרוצדורה. שהציבור לא ירים גבה לאחר שובם. בסופו של דבר, הם רוצים לעבור איזשהו תהליך של הצערה וריענון, ולא להגיע למצב שבו אנשים פתאום לא יזהו אותם, והם ייראו מאוד שונים ממה שהיו טרם הפעולה. אנשים שמצויים במרכז תשומת הלב התקשורתית רגישים יותר אפילו למשפטים קטנים שנאמרים, לתגובות של הסובבים אותם. למשל, פוליטיקאי שאמור להופיע בציבור מספר ימים לאחר ניתוח עפעפיים, יחשוש מאוד להופיע כאשר יש חבורות וסימני שטפי דם סביב העפעפיים. רמת הרגישות והחששות שלהם יותר גבוהה, כי הם מודעים מאוד בעיקר לעובדה שהתוצאות צריכות להיראות מאוד טבעיות".

מהו טווח הגילאים האופייני לטיפולים שלך?

אני עושה הרבה מאוד מתיחות פנים לטווח גילאים מאוד רחב", אומר ד"ר סילפן. "הצעירה ביותר הייתה בת 28, המבוגרת ביותר בת 85. המנותחת בת 28 ירדה במשקל 90 קילוגרם (כן, במילים – תשעים!), ונשארה עם עודפי עור ניכרים. הגברת בת ה-85 זו אישה אוסטרלית שעברה לפני כן שתי מתיחות פנים קודמות, ואמרה לי שיש לה כוונות להגיע למתיחת פנים נוספת בגיל 100, שיש לה גנים מצוינים".

צרו עמנו קשר דרך האתר או בטלפון 1-700-50-10-35

ד"ר רם סילפן, "מרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית"

ד"ר סילפן בתכנית הבוקר של ערוץ 10 – 25/8/2015

ד"ר סילפן מתארח בתכנית הבוקר של אורלי וגיא ומסביר על ניתוחי פנים וידגים ניתוחי מקרים של שחקניות ודוגמניות ידועות. הרצון להראות רענן וצעיר הינו רצון טבעי, אך חשוב לא להפריז ולהקפיד על מראה טבעי.

בחירת המנתח הינה חשובה מאד, יש לבדוק שהמנתח שייך לאיגוד לכירוגיה פלסטית.  תפקידו של המנתח הפלסטי הוא למתן דרישות מופרזות, לבצע תיאום ציפיות ולעשות התאמה מלאה לנתוני המטופל.

ניתוחי פנים נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי פנים נוספים, ביניהם ניתוח אף, ניתוח סנטר, הרמת עפעפיים, ניתוח הצמדת אזניים, הרמת גבות ומצח, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג וניתוח להסרת שומן מהלחי.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן