שאלות ותשובותעל הרמה והקטנת חזה

היום אנחנו נדבר על ניתוחי הרמת והקטנת חזה. אנחנו יודעים הרבה על ניתוחי הגדלת חזה, אבל פחות על ניתוחי הקטנה. מי רוצה להקטין את החזה שלה? כי זה כמו לנסוע נגד כיוון התנועה בימינו. אז דבר.

אודטה: ד"ר סילפן, מומחה בינלאומי לניתוחים פלסטיים ממרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית. היום אנחנו נדבר על ניתוחי הרמת והקטנת חזה. אנחנו יודעים הרבה על ניתוחי הגדלת חזה, אבל פחות על ניתוחי הקטנה. מי רוצה להקטין את החזה שלה? כי זה כמו לנסוע נגד כיוון התנועה בימינו. אז דבר.

ד"ר סילפן: בניגוד לדעה הרווחת, השד הגדול עלול לעשות כל מיני מגבלות יומיומיות. מעבר לפן האסתטי של השד הצנוח, הנפול, אנחנו נתקלים בנשים שמתלוננות על מגבלה פיזית אמיתית.
מגבלה בפעילות ספורטיבית, מגבלה ברמה של כאבי צוואר, עמוד שדרה גבי, צווארי, מותני.

אודטה: כן, כי זה וואחד מטען חריג לסחוב.

ד"ר סילפן: בדיוק ככה. ואותם כאבים אפילו עלולים להתבטא בכאבי ראש ואיזשהו סוג של שפשפת באזור שבין העור לבין הקפל התת-שדי.

אודטה: והן הולכות מכופפות מהכובד וכואב להם בכתפיות של החזייה, זה עושה חריצים.

ד"ר סילפן: סימני החזייה שלוחצים על האיזור הזה, כל הדברים האלה גורמים לאיזשהי מגבלה יומיומית ולכן הנשים פונות לניתוח ההקטנה.

אודטה: מעבר לצניחת שד שזה הקטע האסתטי. אנחנו מדברים על ממש דברים בריאותיים של יציבה ושל התנהלות ביומיום. שלא לדבר על הפגם האסתטי הקטנטן הזה שאישה רזה שיש לה חזה ענק נראית הרבה יותר שמנה מאשר אם יש לה חזה קטן.

ד"ר סילפן: כן, ופה אנחנו כבר מתחילים לדבר יותר על הנושא של הפן האסתטי או הפן של השד הצנוח. ובנושא של השד הצנוח, אנחנו מדברים על נושאים אחרים. הדברים שהנשים באות ואומרות הם שיש לי אכן שד צנוח. מה זה שד צנוח? אז פה אנחנו מדברים על ההגדרה. ההגדרה מתייחסת בעיקר ליחס שבין העטרה והפטמה לקפל. ככל שהעטרה והפטמה מתרחקות ונופלות מעבר לקפל, אנחנו מדברים על שד צנוח. כל מצב אחר הוא למעשה לא.

אודטה: אז הקפל הוא קו הים כאילו.

ד"ר סילפן: קו הים שמתחתיו למעשה אנחנו מדברים על הנושא של ההרמה.

אודטה: היה פעם את המבחן הזה של העיפרון. אם העיפרון נופל מתחת לשד אז השד צנוח, אבל זה בהכרח ככה או שכן?

ד"ר סילפן: זה לא בהכרח ככה. זה רחוק מהמציאות. אנחנו רוצים לבוא ולהגיד שההרמה מטפלת בשלושה קטבים, שלושה אזורים בשד. החלק העליון, החלק האמצעי עם העטרה והפיטמה והחלק התחתון שזה באמת החלק של הקפל. פה במהלך האופציות הניתוחיות שיש לנו, יש לנו שלוש אופציות ניתוחיות וזה בהתאם למידת הצניחה. כאשר מידת הצניחה היא קטנה, לא חייבים לבוא ולעשות ניתוחים עם צלקות גדולות, אלא לפעמים ניתן להסתפק בצלקת שהיא מסביב לעטרה בלבד.
כאשר מידת הצניחה היא גדולה יותר, אז אנחנו מדברים על ניתוחים עם צלקות קצת יותר גדולות מסביב לעטרה, לפעמים עוד צלקת בין העטרה לבין הקפל התת שדי.
כאשר הצניחה היא מאוד משמעותית וכשיש לנו עודפים של עור משמעותיים, אנחנו נאלצים להוסיף עוד צלקת נוספת.

אודטה: למרות שבחזה הצלקות מחלימות מאוד דקיק ולבן ויפה יחסית מאשר בשאר הגוף.

ד"ר סילפן: בדרך כלל, זה מאוד משתנה בין אוכלוסייה אחת לאחרת, אבל הצלקות האלה נשארות.
פה אנחנו רואים אישה שהיא סבלה מצניחה של השד. אני תמיד בא ואומר למטופלות תראי לי את העטרה והפיטמה מהצד ולאו דווקא מקדימה. והשאלה הבאה כמובן היא האם לבוא ולבצע עוד פעולה נוספת במקביל לנושא הזה של ההרמה. ופה נשאלת השאלה האם להרים כן או לא. כי כפי שאתם רואים כאן בוצעה הרמה בלבד ללא הרמה והגדלה. ההגדלה היא אותה תוספת של שתל סיליקון וכן הלאה.

אודטה: עם הצלקות המלאות?

ד"ר סילפן: עם צלקת שהיא נמצאת מסביב לעטרה ועוד צלקת אחת שהיא נמצאת בין העטרה לבין הקפל.

אודטה: ומיהן המטופלות שמתאימות לניתוחים האלה?

ד"ר סילפן: הטווחים הם מאוד משתנים. הם מתחילים עם נשים צעירות יחסית, בנות 18 ומעלה, שהן מגיעות עם איזשהן בעיות תורשתיות. מאוחר יותר אנחנו רואים גם נשים שלאחר היריונות ולידות השד התרוקן. בסך הכל השד הזה הוא כפוף לחוקי הפיזיקה והמשיכה כמו כל איבר אחר. כך כשהשד גדול והמעטפת  העורית שעוטפת אותו הולכת ומתרחבת, אז השד צונח. הנושא שצריכים לבוא ולדבר עליו תמיד זה האם לבוא להוסיף נפח, כן או לא. כי כאן באה השאלה האם להוסיף נפח למישהי שלא רוצה להגדיל את השד שלה בצורה קיצונית. כך שהשימוש בשתל הוא חשוב בעיקר לאותן נשים שרוצות לקבל את הפליסה, את הדקולטה. כל מה שקשור לקוטב העליון של השד ולאו דווקא לקוטב התחתון.

אודטה: ואתה לא יכול לייצר את זה בצורה כזאת עם החזה הטבעי שלה שאם אתה מרים לה את החזה, אז אותו נפח עולה למעלה ואז יש לה קצת יותר מילוי בלי שתל.

ד"ר סילפן: כאשר השד הוא יחסית קטן יש מגבלה בעד כמה רקמה אתה יכול להביא מהקוטב התחתון של השד עד לחלק העליון.

אודטה: יש משהו חדש בגישות הניתוחיות בהרמות חזה? בהקטנות חזה?

ד"ר סילפן: אני חושב שכן. אני חושב שהגישה החדשה בעצם באה ותופסת את כל הנושא הזה של ההרמה. בניגוד למה שנהגנו לעשות בעבר, טיפלנו במעטפת בלבד, בעור, היום אנחנו עדים לטכניקות שמשתמשות יותר בטיפול ברקמת השד עצמה. כך שאנחנו באים ובונים אותה ויוצרים מה שנקרא עמודי תווך, פילרים, כדי ליצור תמיכה לכל המבנה הזה. הנדסה שלמה על מנת באמת ליצור תמיכה כנגד כוחות הכבידה שמפילים את השד כלפי מטה.

אודטה: זאת אומרת שזה לא רק העור, אלא הפנימי.

ד"ר סילפן: זה גם המבנה, השלד.

אודטה: המון תודה ד"ר סילפן.

ניתוח להרמה והקטנת חזה – ד"ר רם סילפן​

בסרטון נדון במי מתאימה לניתוח הרמת חזה? איך מבוצע הניתוח וכל מה שחשוב לדעת לפני ואחרי.
בעקבות לידות, הנקה, ירידה דרסטית במשקל והזדקנות העור, החזה צונח ונראה נפול. ניתוח הרמת חזה מיועד למי שמעוניינת להחזיר את החזה למראה זקור ואסתטי. במקרים מסוימים על מנת למתוח את רקמות השריר והשגת מראה זקור, יושתלו שתלים בחזה. תהליך ההחלמה אורך כחודש ימים.
על מנת להגיע למראה האופטימאלי נערוך פגישת ייעוץ לבצע התאמה ותאום ציפיות בנוגע לתוצאות הניתוח. נשמח לתאם עבורך בדיקת התאמה ללא התחייבות.

ניתוחי חזה נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחים לעיצוב החזה ביניהם ניתוח הגדלת חזה, הקטנת חזה, הרמת חזה, שיחזור שד וגניקומסטיה. לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן