מהם הטיפולים היעילים ביותרבתחום הגניקומסטיה?

גניקומסטיה היא תופעה שכיחה אצל כ-40% מהגברים ומתאפיינת  בשדיים מוגדלים ונשיים. משמעות המילה היא גינקו- נשי, קומסטיה- חזה. הגניקומסטיה הינה בעיה אסתטית שעשויה לבוא לידי ביטוי בשני השדיים או בשד אחד בלבד(חוסר סימטריה).

תופעה זו מופיעה אצל בני נוער ואצל גברים בוגרים ואף שכיחה אצל גברים מבוגרים. גברים רבים מדווחים על למבוכה, בעיות בדימוי הגוף וחוסר ביטחון עצמי ואף פגיעה בתחושת הגבריות.

 

 

ריאיון של ד"ר רם סילפן על גניקומסטיה.

ד"ר רם סילפן מסביר על מה זה גניקומסטיה? מה הגורמים לכך? ומה השורה התחתונה. למי הניתוח מתאים? מי לרוב לעשות את הניתוח? זמן ההחלמה ועוד. כולל תמונות והסבר מעמיק על הנושא.

ראשית חשוב לבדוק האם מדובר אכן בגניקומסיה, לעיתים בגיל ההתבגרות קיימים שינויים הורמונליים רבים, בהם השדיים גדלים לעיתים לאחר זמן מה הגוף מתאזן והתופעה נעלמת, לכן מומלץ לעבור את הניתוח רק בתום תהליך הגדילה.

גם במקרים של השמנת יתר לעיתים השד גדל בעקבות ההשמנה, במקרים כאלו לעיתים ירידה משמעותית במשקל משנה את הפרופורציות והשדיים קטנים.

אמנם תזונה וכושר יכולים לסייע, אך במקרים רבים של גניקומסיה משמעותית, אינם מחליפים הליך כירוגי. יחד עם זאת במקרים של בני נוער עם משקל עודף מומלץ לבצע שינוי תזונתי לצד אורח חיים ספורטיבי , מה שעשוי להשפיע גם על גודל ומראה החזה.

20599585 - a young and fit male model posing his muscles

לא ברור באופן ודאי מהם הגורמים לתופעת הגניקומסטיה, יש הנחות שונות לגבי הגורמים בין היתר תרופות, שתיית אלכוהול, עישון מריחואנה, משקל עודף וחוסר איזון הורמונאלי. גברים שסובלים מבעיית גניקומסטיה מתאפיינים ברמות אסטרוגן גבוהות (הורמון נשי).

כיום ישנן טכניקות מתקדמות לטיפול בתופעה, סוג הטיפול מותאם למטופל לפי מצבו הבריאותי, בהתאם לרמת ההגדלה ברקמות השד, כמות עודפי עור, לעיתים אף יש צורך לשלב מספר טכניקות.

ניתוח הקטנת חזה לגברים מתבצע בצום ובהרדמה מלאה, לאחר פגישת היכרות וביצוע הבדיקות המקדימות. הניתוח מבוצע על ידי כירורג פלסטי בכיר במרפאה מתקדמת ונעימה ובשיטות מתקדמות.

בניתוח מסירים את רקמת השד ומבצעים שאיבת שומן דרך חתכים זעירים שנתפרים בתום הניתוח. במקרים שנותר עור עודף תבוצע הסרת עור ובמידת הצורך גם הקטנת העטרה.

ההחלמה מהניתוח היא הדרגתית ועשויה לקחת מספר שבועות עד להחלמה מלאה. בשלב הראשון על מנת לסייע להחלמת המקום יש לחגור חגורת לחץ אלסטית. במהלך ההחלמה עשויים להופיע שטפי דם, נפיחות וכאבים. לאחר הניתוח מומלץ לנוח ולחזור לפעילות גופנית רק לאחר מספר שבועות.

לאחר תהליך ההחלמה תוכלו להנות מחזה שטוח, סימטרי וגברי. הניתוח יוכל לאפשר לכם לחוש בנוח עם גופכם, להחזיר את הביטחון העצמי והמראה הגברי.

תופעת הגניקומסיה מעסיקה גברים רבים, כיום קיימת הטכנולוגיה והתפתחויות רפואיות שמאפשרים פרוצדורה כירוגית לא מסובכת ובטווח של מספר שבועות תוכלו לחוש אחרת עם גופכם.

לתיאום פגישת ייעוץ מוזמנים להתקשר למרפאה.

ניתוחי חזה נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחים לעיצוב החזה ביניהם ניתוח הגדלת חזה, הקטנת חזה, הרמת חזה, שיחזור שד וגניקומסטיה. לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן