מהו משך ההחלמהמניתוחים פלסטיים?

ברור שתרצו לחזור לשגרה היומיומית מהר ככל האפשר, ואולי אפילו להראות לעולם את תוצאות הניתוח, אבל כמו אחרי כל ניתוח, גם אחרי ניתוח פלסטי מומלץ להאט את הקצב ולתת לגוף להחלים באופן מלא טבעי.

אחרי שעשיתם מחקר מקדים, בחרתם מנתח פלסטי ועברתם ניתוח, עדיין מחכה לכם תקופת החלמה. אמנם ברור שתרצו לחזור לשגרה היומיומית מהר ככל האפשר, ואולי אפילו להראות לעולם את תוצאות הניתוח, אבל כמו אחרי כל ניתוח, גם אחרי ניתוח פלסטי מומלץ להאט את הקצב ולתת לגוף להחלים באופן מלא טבעי.
על פי נתוני האגודה האמריקנית לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בשנת 2014 חמשת הניתוחים הפופולריים ביותר היו הרמת חזה, הגדלת חזה, ניתוח עפעפיים, שאיבת שומן ומתיחת בטן.
מאחר שידע הוא כוח, אנו נותנים לכם מספר קווים מנחים לפרק הזמן המומלץ לאחר שעברתם אחד מהניתוחים הפלסטיים האלה ועד שתחזרו לשגרת החיים היומיומית.

נתחיל עם הכלל הראשון: הקשיבו למנתח הפלסטי שלכם!

בטיחות שתלי סיליקון​

ד"ר סילפן הגיע למפעלים המייצרים שתלי סיליקון וראה את תהליך הייצור מקרוב. בסרטון תוכלו להתרשם לעומק מתהליך הייצור של שתלי הסיליקון ולקבל תשובות מקיפות בנוגע לשתלי הסיליקון.

ד"ר סילפן יתאר את תהליכי בקרת האיכות וידבר על חומרי המילוי והמגמות הרווחות כיום.

מהי עמידות השתלים ואם צריכים להחליף אותם אחת למספר שנים? מהם הסימנים המצביעים על בעיה בשתלים? האם ניתן לבצע ממוגרפיה בשתלים? האם נדרש מעקב?

על שאלות אלו ונוספות יענה ד"ר סילפן בסרטון

שאיבת שומן
זמן ההתאוששות מניתוח שאיבת שומן תלוי בסוג ההרדמה שהייתה בניתוח: מקומית או כללית. מטופלים שעברו שאיבת שומן יכולים בדרך כלל לחזור לעבודה בתוך כמה ימים, ולחזור לפעילות גופנית פיזית עדינה בתוך כ-10 ימים. הדגש הוא על פעילות עדינה, מאחר שהגוף צריך להתאושש באופן מלא לפחות כשלושה שבועות לפני החזרה לפעילות גופנית אינטנסיבית כדי להשיג את התוצאות הטובות והבטוחות ביותר.

הגדלת חזה
מטופלות שעברו הגדלת חזה יכולות בדרך כלל לחזור לעבודה בין כמה ימים לשבוע לאחר הניתוח, אך בהסתייגות יחידה וברורה: לא לאמץ את אזור החזה. ייתכן שתוכלו להתמודד עם פעילות גופנית עדינה, אך יש להימנע מכל פעילות שיכולה להשפיע על שרירי החזה. מומלץ לדחות את הפעילות הגופנית לבין שבועיים לשלושה שבועות לאחר הניתוח, ולאחר מכן לחזור לפעילות מלאה בהדרגה.

הרמת חזה
רוב הכללים של ניתוח הגדלת חזה תקפים גם בהרמת חזה, והמדד החשוב ביותר הוא כמה מהר יכולה לחזור רמת הנוחות האישית שלכן ל-100%. כמובן שמועד החזרה לשגרה בעקבות הניתוח ייעשה בתיאום עם המנתח הפלסטי ולפי הנחיותיו.

מתיחת בטן
המנתח הפלסטי עשוי להמליץ על מנוחה ורגיעה די ארוכה לאחר הניתוח, כולל הסתייעות באדם נוסף שיכול לעזור בבית לתקופה של עד שבוע ימים. רוב המטופלים יהיו מסוגלים לחזור לעבודה לאחר כ-2–3 שבועות, אך יש להימנע מהרמת משאות כבדים במשך כ-4–6 שבועות. הליכה (בסיוע במידת הצורך) תעזור להקל על הנפיחויות ולמנוע קרישי דם. תהיו מוכנים להקפיא את הפעילות הגופנית שלכם לתקופה של בין 3 ל-6 שבועות, הרופא שלכם יידע לייעץ לכם טוב יותר מתי תהיו מוכנים לחזור.

ניתוח עפעפיים
ניתוח זה הוא פחות פולשני לעומת יתר הניתוחים שהוזכרו כאן. בדרך כלל נדרשים כ-7 ימי החלמה עד שיחלימו הנפיחות ושטפי הדם. לאחר החזרה לשגרה מומלץ להתייעץ עם המנתח לגבי איפור באזור העיניים. לאחר כ-2–3 שבועות תוכלו לחזור לפעילות גופנית קלה, וזכרו, יש להימנע מפעולות כמו כיפוף, הרמה ובכי, שיכולות להגביר את זרימת הדם לכיוון העיניים. יש להימנע מפעולות אלה עד שהמנתח הפלסטי אומר לכם אחרת.

בזמן התאוששות מניתוח, תמיד מפתה לחזור לחדר הכושר, לעבודה ולשגרת החיים היומיומית והרגילה. אך מועד החזרה לשגרה תלוי במספר משתנים כמו במה העבודה כרוכה, מהי שגרת האימונים, איזה ניתוח בוצע וכיצד הגוף מגיב לניתוח. מאחר שאנחנו שונים אחד מהשני, חשוב להקשיב לגוף ולתת לו את כל המנוחה שהוא צריך.

ניתוחי גוף נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי גוף לעיצוב מראה הגוף, ביניהם, שאיבת שומן, מתיחת הבטן, ניתוח עיצוב הטבור, מתיחת זרועות, ניתוח מתיחת ירכיים, ניתוח עיצוב הישבן, טיפול בעודפי עור, ובגידולי עור, ניתוחי פלסטיקה וגינלית וניתוחים לחיטוב הגוף

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן