עלייה בפופולריותשל הניתוחים הפלסטיים

ההלם הרב והגינויים בגין "הפנים החדשות" של רנה זלווגר יצרו את הרושם שהחברה מתנגדת לשינויים קיצוניים כאלה ולניתוחים פלסטיים בכלל. אך בינתיים, רק בארצות הברית בוצעו בשנה האחרונה מעל 11 מיליון (!) ניתוחים פלסטיים וקוסמטיים. מומחים מעריכים שהמגמה רק תמשיך לעלות.

ההלם הרב והגינויים בגין "הפנים החדשות" של רנה זלווגר יצרו את הרושם שהחברה מתנגדת לשינויים קיצוניים כאלה ולניתוחים פלסטיים בכלל. אך בינתיים, רק בארצות הברית בוצעו בשנה האחרונה מעל 11 מיליון (!) ניתוחים פלסטיים וקוסמטיים. מומחים מעריכים שהמגמה רק תמשיך לעלות.

אם כן, כיצד ניתן ליישב את הסתירה שנוצרה? העובדה היא שניתוחים פלסטיים וקוסמטיים נעשו מקובלים ופופולריים יותר בשנים האחרונות. התגובות לעלייה בפופולריות של הם הניתוחים הפלסטיים היא משיכה מצד אחד, ופחד וביקורת מהצד השני.

זה מכבר מדברים על כך שהאובססיה ליופי ולשימור הנעורים שולטת בתרבות, והיא מודגמת, בין היתר בפרסומות ובנוכחות של דוגמניות וכוכבות צעירות בתקשורת, בקולנוע ובטלוויזיה. כך נוצר דימוי אידיאלי של יופי, והוא משפיע גם על נשים וגם על גברים. הכמיהה אל אותו דימוי שולחת רבים מהם, גם כאלו שאינם סובלים מפגמים אובייקטיביים, אל שולחן הניתוחים הפלסטיים.
בעבר קהל היעד העיקרי של ניתוחים פלסטיים היו דוגמנים, שחקנים וידוענים עשירים ומפורסמים, אבל כיום ההתעניינות בניתוחים פלסטיים התפשטה אל כל פלחי האוכלוסיה, והעלייה המורגשת ביותר היא בקרב בני הנוער.
כבר מגיל צעיר בנות משקיעות מחשבה רבה במראה החיצוני שלהן ומפנימות את אידיאל היופי. יש שטוענים שהסיבה לכך היא היא ריבוי הדימויים האופף את בני הנוער. הם נחשפים לדמויות של דוגמנים מושלמים (שלרוב עברו עיבוד פוטושופ) בפרסומי חוצות, בעיתונים ובטלוויזיה, והם מצדם חושבים שזוהי הנורמה ושואפים להיראות כמותם.
בעבר צעירים היו עוברים ניתוחים פלסטיים בעיקר כדי לתקן מומים שונים בגופם כמו אוזניים בולטות או אף ארוך, להימנע מבריונות חברתית ודימוי עצמי נמוך המלווים בני נוער בעלי מראה חריג. היום, בני נוער רבים עוברים ניתוחים פלסטיים כדוגמת ניתוחי הגדלת חזה וניתוחי אף גם כדי לשפר את ההערכה העצמית שלהם ואת מצבם החברתי.
בתכניות טלוויזיה ובאתרי אינטרנט מוצגים מטופלים שעברו ניתוחים פלסטיים, ואף מתפרסמות תמונות לפני ואחרי הניתוח של לפני הניתוח. לא קשה לדמיין צעירים המתחננים בפני הוריהם לעבור ניתוח פלסטי, בדיוק כפי שהם מבקשים כסף למלתחה חדשה או מכונית כדי לשפר את מעמדם החברתי. רוב המנתחים אמנם יהססו לנתח מטופלים מתחת לגיל 18 שאינם סובלים מפגמים אובייקטיביים (בגיל זה גם נדרשת הסכמת ההורים לניתוח), אך מעריכים שמגמה זו תמשיך לעלות, לפחות בארצות הברית, כל עוד ניתוח פלסטי נתפס כפתרון אפשרי למצוקות גיל ההתבגרות.

בטיחות שתלי סיליקון

ד"ר סילפן הגיע למפעלים המייצרים שתלי סיליקון וראה את תהליך הייצור מקרוב. בסרטון תוכלו להתרשם לעומק מתהליך הייצור של שתלי הסיליקון ולקבל תשובות מקיפות בנוגע לשתלי הסיליקון.

ד"ר סילפן יתאר את תהליכי בקרת האיכות וידבר על חומרי המילוי והמגמות הרווחות כיום.

מהי עמידות השתלים ואם צריכים להחליף אותם אחת למספר שנים? מהם הסימנים המצביעים על בעיה בשתלים? האם ניתן לבצע ממוגרפיה בשתלים? האם נדרש מעקב?

על שאלות אלו ונוספות יענה ד"ר סילפן בסרטון

ניתוחי גוף נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי גוף לעיצוב מראה הגוף, ביניהם, שאיבת שומן, מתיחת הבטן, ניתוח עיצוב הטבור, מתיחת זרועות, ניתוח מתיחת ירכיים, ניתוח עיצוב הישבן, טיפול בעודפי עור, ובגידולי עור, ניתוחי פלסטיקה וגינלית וניתוחים לחיטוב הגוף

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן