סוגי מתיחת פניםrhytidectomy

ניתוח מתיחת פנים, הידוע בשם הקליני rhytidectomy, הוא הליך שנועד לטפל במראה המקומט בפנים ולהעלים סימנים שונים של הזדקנות, במטרה לשפר את המראה הכללי של הפנים והלסת.

סוגי מתיחת פנים

ניתוח מתיחת פנים, הידוע בשם הקליני rhytidectomy, הוא הליך שנועד לטפל במראה המקומט בפנים ולהעלים סימנים שונים של הזדקנות, במטרה לשפר את המראה הכללי של הפנים והלסת. ניתוח מתיחת פנים יכול לעזור להעלים את ההשפעות המזיקות של הזמן, המתח וכן של חשיפה לגורמים המזיקים לעור. המטרה הבסיסית של הניתוח היא הידוק השרירים של הפנים כדי ליצור מראה אסתטי יותר, אך עם השנים התפתחו סוגים שונים של ניתוחי מתיחת פנים, וכל אחד מהם משיג מטרה אחרת בדרך אחרת ומתאים למטופלים שונים.

מתיחת פנים מלאה (מסורתית)

מתיחת פנים מלאה מציעה את התוצאות המקיפות ביותר. בהליך זה, מטפלים בקמטים עמוקים מתחת לעיניים, בעור עודף סביב הלחיים, בקמטים סביב הפה, ובעודפי שומן ועור מתחת לסנטר והלסתות. מכיוון שהוא מכוון לאזור גדול יותר, הטיפול דורש חתך ארוך יותר, שבדרך-ככל מבוצע סביב האוזן ועד הצוואר. מתיחת פנים מלאה מתאימה לטיפול בסימפטומים בולטים של הזדקנות העור ולכן היא פופולרית בקרב מטופלים בשנות ה-50-60 לחייהם.

הרמת מצחית פנים

במהלך מתיחת מצחית פנים, מרימים ומהדקים את הרקמות מתחת לעיניים וסביב הלחיים. כדי לבצע הליך זה, יוצרים חתכים הדומים לאלה של מתיחת הפנים המלאה, אבל הם בדרך-כלל עמוקים יותר. אפשר גם להשתמש בהשתלת שומן או שתלים כדי לשפר את קווי המתאר וליצור עצמות לחיים מוגדרות יותר. בגלל שהליך זה אינו מתייחס לכל סימני ההזדקנות, הוא מתאים בעיקר לגברים ונשים בשנות ה-30-40 אשר מעוניינים להצעיר את המראה שלהם.

מתיחת פנים מיני ליפט

טיפול מיני ליפט כולל חתכים קטנים וזמני התאוששות קצרים יותר ולכן הוא מכונה לעיתים "מתיחת פנים של סוף-שבוע". בניתוח זה מטפלים בשטח קטן יותר, בעיקר באזור הלסת, הלחיים התחתונות והצוואר. החתכים בדרך-כלל מבוצעים לאורך קו השיער מאחורי האוזן ובאמצעותם מרימים את השרירים, מסירים שומן לא רצוי ומחסלים את העור העודף. מנתחים רבים מבצעים מיני ליפט באמצעות טכניקות אנדוסקופיות. זהו הליך נפוץ בקרב מטופלים צעירים יותר, אשר חווים את הסימנים הראשונים של ההזדקנות.

מתיחת פנים תחתונה

כפי שניתן להסיק משמה, מתיחת פנים תחתונה מכוונת לשליש התחתון של הפנים. זו יכולה להיות דרך מצוינת להפחית את הקפלים העמוקים בלסתות ולהרים את פינות הפה. ההליך עצמו דומה לסוגים אחרים של מתיחת פנים ובמהלכו יוצרים חתכים לאורך האוזניים וקו השיער. מתיחת פנים תחתונה מתאימה למטופלים בכל גיל שרוצים למזער את סימני ההזדקנות וליהנות ממראה רענן יותר.

מתיחת פנים באמצעות חוטים

מתיחת פנים באמצעות חוטים היא חלופה מהירה לניתוחי הפנים כי היא בעלת פולשנות מינימלית. במהלך הליך זה יוצרים תפרים זעירים מתחת לעור כדי להרים את השרירים הבסיסיים. מתיחת פנים באמצעות חוטים בדרך-כלל מתבצעת ללא הרדמה והיא אינה משאירה צלקות גלויות. מכיוון שהטיפול כולו נמשך כשעה-שעתיים הוא מכונה "הרמת צהריים". ההליך מתאים בעיקר למטופלים בשנות ה-30-40 לחייהם שמעוניינים בשינויים קלים בהופעתם.

מומלץ לבחור את ניתוח מתיחת הפנים בהתאם למבנה האנטומי שלכם, לגילכם, לתוצאות שאתם מעוניינים להשיג ולסוג הפרוצדורה שאתם מוכנים לעבור. אך חשוב מאוד להיוועץ עם ד"ר סילפן כדי להגיע להחלטה מושכלת בנוגע לסוג הטיפול המתאים לכם ביותר.

כל מה שרצית לדעת על עיצוב ופיסול הפנים

בסרטון תוכלו לצפות בראיון שמעניק ד"ר סילפן בתכנית הבוקר של עדי הימבלבלוי בנושא ניתוחי פנים.

ד"ר רם סילפן יסביר על ההבדל בין מתיחת הפנים להרמה, שינויים וחידושים בתחום ניתוחי הפנים  ודרכים ליצירת מראה טבעי.

קיימים אפיונים אסתטיים שמעידים על צניחה באזורים שונים בפנים, כיום ישנן שיטות שהוכחו כיעילות כמו ה- PRP או שימוש בשומן עצמוני בהן ניתן לשמר את המראה הטבעי לאורך זמן .

ניתוחי פנים נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי פנים נוספים, ביניהם ניתוח אף, ניתוח סנטר, הרמת עפעפיים, ניתוח הצמדת אזניים, הרמת גבות ומצח, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג וניתוח להסרת שומן מהלחי.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן