ניתוח להרמת עפעפייםשאלות נפוצות

ניתוח להרמת עפעפיים מטפל בשתי בעיות בו זמנית – הוא מקנה לפנים מראה צעיר יותר על ידי הרמת עפעפיים שמוטים אך גם יכול לפתור את בעיית צמצום שדה הראייה הנגרמת על ידי צניחת העפעפיים. מובן אם כך כיצד הפך הניתוח לאחד הפופולריים בשנים האחרונות. אך מה חשוב לדעת לפני הניתוח?

ניתוח להרמת עפעפיים מטפל בשתי בעיות בו זמנית – הוא מקנה לפנים מראה צעיר יותר על ידי הרמת עפעפיים שמוטים אך גם יכול לפתור את בעיית צמצום שדה הראייה הנגרמת על ידי צניחת העפעפיים. מובן אם כך כיצד הפך הניתוח לאחד הפופולריים בשנים האחרונות. אך מה חשוב לדעת לפני הניתוח?

באילו מקרים כדאי לעבור ניתוח עפעפיים?

צניחת עפעפיים היא אחד מסממני ההתבגרות, כאשר עור העפעפיים נחלש, השרירים המפעילים את העפעפיים נחלשים גם הם ובמקביל מצטברים עודפי שומן על העפעפיים ומתחתם. ניתוח עפעפיים עשוי להועיל הן בשיפור המראה הכללי של הפנים והן בטיפול בבעיות ראייה הנגרמות כתוצאה מצניחת העור. הרמת עפעפיים מומלצת במקרים של עודפי עור בעפעפיים העליונים המפריעים לראייה, נפיחות בעפעפיים העליונים ובמקרים של היווצרות "שקיות" בעפעפיים התחתונים או עפעפיים תחתונים נפולים, הגורמים לחשיפת לובן העין.

אילו בדיקות יש לעשות לפני הניתוח?

כהכנה לניתוח העפעפיים, יבצע הרופא שלכם מספר בדיקות, בהן סקירת עבר רפואי על מנת לזהות גורמי סיכון העלולים להשפיע על ההליך וכן יברר על מחלות או מצבים רפואיים ספציפיים לאזור העיניים, דוגמת גלאוקומה, רגישויות בעיניים, יובש וכדומה. כחלק מהבירור הרפואי תצטרכו למסור מידע לגבי טיפולים תרופתיים או תוספי מזון שאתם נוטלים דרך קבע ואשר עלולים להשפיע על ההליך. לרוב יצלם הרופא המנתח את עיניכם ממספר זוויות על מנת להעריך את חומרת הצניחה וגם יבצע בדיקת ראייה ובדיקות נוספות של תפקוד העיניים. במקרים מסוימים תתבקשו להצטייד בתוצאות בדיקות קודמות של רופא עיניים.

על מה חשוב להקפיד לקראת הניתוח?

עם התקרב מועד הניתוח, לרוב כשבועיים לפני ההליך, יורה לכם הרופא המנתח להפסיק ליטול תרופות העלולות להעלות את הסיכון לדימומים בניתוח, דוגמת משככי כאבים מסוגים מסוימים, תוספי מזון ותרופות נוגדות דלקת. כמובן שכל מקרה ייבחן לגופו ולשם כך יתשאל אתכם הרופא ביסודיות לגבי תרופות או תוספים שהנכם נוטלים. אם יש לכם ספק לגבי תרופה מסוימת או ככל שאתם מעוניינים להמשיך ליטול תרופה כזו או אחרת לפני הניתוח, התייעצו עם הרופא המטפל שלכם.
הנחיה חשובה נוספת היא להימנע מחשיפה לשמש של עור הפנים כשבעה ימים לפני הניתוח וכשלושה חודשים לאחר ההליך.

מהו משך ההחלמה מניתוח הרמת עפעפיים?

ככלל, לאחר ניתוח עפעפיים נדרשים כשבעה ימי מנוחה. בשעות הראשונות שלאחר הניתוח (כ-12 שעות) תצטרכו לשכב בתנוחה המאפשרת לראשכם להיות מורם, להניח על העיניים חבישות קרות וכן למרוח על העיניים משחה אנטיביוטית.
צפויות גם נפיחות וחבורות כחולות באזור העיניים, ואף נפיחות בלחיים. הנפיחות פוחתת בהדרגה במשך חודש עד שלושה חודשים והחבורות הכחולות ייעלמו גם הן בהדרגה בשבועות שלאחר הניתוח. אם נותרות צלקות לאחר הניתוח, הן צפויות להיעלם כמעט כליל לאחר כשישה חודשים.

מומלץ לבצע תיאום ציפיות עם הרופא המנתח באשר לצפי ההחלמה ולתוצאות הניתוח על מנת להבטיח את שביעות רצונכם מההליך.

ניתוח עפעפיים – הרמת עפעפיים – ד"ר רם סילפן

ניתוח עפעפיים מיועד להשיב את המראה הטבעי של העיניים. בסרטון יציג ד"ר סילפן שינויים בשיטות הטיפול, מהם המצבים בהם נדרש ניתוח עפעפיים, מה כוללת ההכנה לניתוח, תיאור הליך הניתוח, שכיחות ושביעות רצון של מטופלים.

ניתוחי פנים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי פנים נוספים, ביניהם ניתוח אף, ניתוח סנטר, הרמת עפעפיים, ניתוח הצמדת אזניים, הרמת גבות ומצח, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג וניתוח להסרת שומן מהלחי.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן