טיפולים אסתטייםבקרב ילדים ובני נוער.

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בביקוש לטיפולים אסתטיים בקרב ילדים ובני נוער. באופן טבעי, חל גם גידול בביקוש לניתוחי אף אסתטיים בקרב נערים ונערות צעירים, אם כי הליך שלניתוח אף לילדים ובני נוער מבוצע בתדירות נמוכה משמעותית ומצריך קיומן של נסיבות מיוחדות המצדיקות את ביצועו.

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בביקוש לטיפולים אסתטיים בקרב ילדים ובני נוער. באופן טבעי, חל גם גידול בביקוש לניתוחי אף אסתטיים בקרב נערים ונערות צעירים, אם כי הליך של ניתוח אף לילדים ובני נוער מבוצע בתדירות נמוכה משמעותית ומצריך קיומן של נסיבות מיוחדות המצדיקות את ביצועו.

באילו מקרים יבוצע ניתוח אף בילדים?

הסיבת שבגינן יבוצע ניתוח אף בילדים עשויות להיות אסתטיות, קרי, פגיעה בסימטריה של הפנים או עיוותים שונים במבנה האף או רפואיות, כגון פגמים מבניים הגורמים לבעיות נשימה. במקרים אחרים מתקיים שילוב של נסיבות אסתטיות ונסיבות רפואיות.
רופאים המבצעים ניתוחי אף בילדים ובנוער נדרשים לבדוק כל מקרה לגופו ביסודיות, הן על מנת להעריך האם הנסיבות מצדיקות התערבות כירורגית והן על מנת לבצע הערכה של הסיכונים הכרוכים בהליך, המתבצע בהרדמה מלאה.

מאיזה גיל אפשר לעבור ניתוח אף?

ככלל, נהוג להמתין עד לשלב בו עצמות הפנים של הנער או הנערה יסיימו להתפתח. כך ניתן להבטיח שתוצאות הניתוח יישמרו וכי מבנה האף לא ישתנה עם הזמן. בבנות, מדובר בגיל 15 או כשנה לאחר קבלת המחזור החודשי הראשון ובבנים מדובר בגיל 16.
מעבר לגילם הכרונולוגי של המועמדים לניתוח יתייחס הרופא גם לבגרותם הנפשית של המועמדים וליכולתם להתמודד עם ההליך, עם ההחלמה ועם ההתמודדויות החברתיות הכרוכות בכך.

מה חשוב לוודא לפני בחירת רופא מנתח?

חשוב לבחור ברופא המנוסה בניתוחי אף של ילדים ונוער. קבעו פגישת ייעוץ שאליה יתלווה ילדכם, זאת לאפשר לו וגם לכם לשאול את כל השאלות הרלוונטיות ולקבל את כל המידע לגבי ההליך. תיאום ציפיות נכון ומלא הוא חשוב במיוחד כאשר מדובר בילדים. כהורים, תפקידכם לוודא שהרופא המטפל יוצר ציפיות ריאליות אצל ילדכם ומסביר אודות כל ההיבטים הכרוכים בהליך.

ההחלמה מניתוח אף בילדים ונערים

ההליך עצמו הוא קצר וארכו בין שעה לשעתיים, אחריהן ישהה ילדכם בהתאוששות. האף מקבל קיבוע בעזרת סד וכן יוכנסו תחבושות לנחיריים על מנת למנוע דימומים.
ההחלמה מהניתוח אצל ילדים ונערים דומה מאוד במהותה להחלמה אצל מבוגרים וככלל, התאוששות הראשונית תארך בין 7 ל-10 ימים. ביממה הראשונה שלאחר הניתוח צפויים כאבים ואי נוחות באזור הניתוח, עליהם ניתן להקל באמצעות משככי כאבים. כמו כן, מומלץ לסייע לילדכם לישון כשראשו מורם מעט. יש להימנע מחשיפה לשמש וממאכלים חריפים העלולים לגרות את ריריות האף במשך מספר שבועות.
ההבדל המהותי ביותר בין התאוששות של ילדים להתאוששות של מבוגרים מניתוחי אף הוא ההתמודדות הנפשית של ילדים ונערים עם כאבים ואי נוחות וכן הצורך בשמירה קפדנית יותר על אזור הניתוח מפני מכות או תזוזות מיותרות העלולות להיגרם כתוצאה מנטייה טבעית של ילדים לזוז יותר.
כחלק מתיאום הציפיות, יש לקחת בחשבון שגם לאחר ההחלמה הראשונית, עצמות האף עדיין לא מתקבעות במקומן לחלוטין ומדובר בתהליך שיכול לקחת אף מספר חודשים.

ניתוח אף – ד"ר רם סילפן

לניתוח אף קיים אספקט רפואי ואספקט אסתטי. בסרטו יסביר ד"ר סילפן על ההבדל ביניהם, מי קהל היעד לניתוח, שיטות הטיפול, משך הניתוח ותהליך ההחלמה.

ניתוח אף הוא ניתוח שכיח מאד, יחד עם זאת יש חשיבות גדולה לרצונות המטופל ולהתאמה שאנו מבצעים למבנה הפנים, זוויות ופרופורציות רצויות, צבע העור ורצונות המוטפל. תכנית העבודה תבנה בעזרת תכנת הדמיה שתאפשר לראות את התוצאה הצפויה. מוזמנים להכנס ולשמוע את ד"ר סילפן מסביר.

ניתוחי פנים נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי פנים נוספים, ביניהם ניתוח אף, ניתוח סנטר, הרמת עפעפיים, ניתוח הצמדת אזניים, הרמת גבות ומצח, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג וניתוח להסרת שומן מהלחי.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן