מה לעשות עם סימני מתיחה?ואיך אפשר להעלים אותם?

לכולנו יש סימני מתיחה, הם מופיעים אצל נשים וגברים במהלך החיים באזורים שונים בגוף, אך שכיחות התופעה  גבוהה יותר אצל נשים.

לכולנו יש סימני מתיחה, הם מופיעים אצל נשים וגברים במהלך החיים באזורים שונים בגוף, אך שכיחות התופעה  גבוהה יותר אצל נשים. בעקבות שינויים במשקל, שינויים התפתחותיים וכמובן הריון ולידה משתנה מראה העור, כל השינויים הללו משאירים לנו מזכרות – סימני מתיחה הקרויה בשפה הרפואית סטריאה.

סימני המתיחה נוצרים בעקבות מתיחת יתר של העור, במצב זה יש פגיעה בשכבה האלסטית ואף קריעה של סיבי קולגן ופגיעה בשכבת הדרמיס שהיא שכבת הביניים המסייעת לייצוב ושימור העור. כתוצאה מכך נוצרים קרעים ומתחילות להופיע צלקות תת עוריות בצורת  קווים בהירים או סגלגלים. בדרך כלל אזורים בעלי כמות שומן גדולה יותר מועדים לסימני המתיחה: בטן, חזה, מותניים, ירכיים ובישבן.

 

פתרונות אסתטיים לשינויים בגוף הנשי לאחר הריון ולידה – ריאון עם ד"ר רם סילפן

בסרטון תוכלו לצפות בראיון של ד"ר רם סילפן עם עדי הימבלבלוי על נושא שמעסיק נשים רבות, מראה הגוף לאחר הריון ולידה.

במהלך הריאיון יסביר ד"ר סילפן כיצד תהליך ההריון והלידה בא לידי ביטוי בגוף, אילו אזורים צונחים, מהו כוחו של המרכיב הגנטי, כיצד תזונה וספורט ישפיעו על אלסטיות העור.

למי יתאימו ניתוחי מתאר גוף? מתי יהיה נכון לבצע ומהם הפתרונות החדשניים בתחום. על שאלות אלו ונוספות תקבלו תשובות בסרטון.

הגורמים לסימני המתיחה:

  1. הריון ולידה- בשלבי ההיריון המתקדמים בעיקר בהריונות במשקל גבוה או בהריונות תאומים, מופיעים סימני מתיחה אצל נשים רבות בעקבות התרחבות ומתיחת העור באזור הבטן והחזה.
  2. שינויי גדילה ושינויים הורמונליים- בעיקר בגיל ההתבגרות בעקבות גדילה מואצת של הגוף ושינויים במשקל.
  3. עלייה או ירידה דרסטית במשקל- בעקבות דיאטה חריפה או הליכים בריאטריים.
  4. נטילת סטרואידים או תרופות מסוימות שגורמות להיחלשות העור.
  5. גנטיקה- הנטייה לסימני מתיחה עוברת בתורשה מההורים לילדיהם.
  6. מחלות גנטיות- סינדרום ע"ש Marfan וסינדרום ע"ש Ehlers-Danlosמחקרים מצביעים על השפעת ההורמון על הדרמיס באופן שהוא  מונע מתאים פיברובלסטים ליצור סיבי קולגן ואלסטין אשר הינם הכרחיים לשיקום העור לאחר מתיחתו.

אמנם כיום בשוק מוצעות אלטרנטיבות שונות להעלמת סימני המתיחה, מגוון של קרמים ותכשירים קוסמטיים המועשרים בוויטמין E כמו חמאת שיאה, שמן שקדים או שמן נבט החיטה. כמו כן ישנם מגוון פתרונות טבעיים כמו מריחת אלוורה, מיץ לימון, שמנים אתריים וחמאת קקאו. תכשירים אלו מסייעים לשמור על לחות העור ולכן עשויים לסייע במניעת סימנים חדשים אך פחות נותנים מענה להעלמת הסימנים הקיימים.

בתחום הרפואה האסתטית קיימים כיום מגוון פתרונות מתקדמים כגון:

  • טכנולוגיית Radio Frequency Fractional, החדרת גלי רדיולוגיה לשכבת הדרמיס בעור ויצירת גלי חום שמאיצים את ייצור הקולגן והאלסטין. בדרך כלל נדרשת סדרת טיפולים על מנת לראות שיפור ובהתאם למצב העור.
  • טיפול בלייזר, מכשיר הלייזר מסייע לטשטש את סימני המתיחה, ככל שסימני המתיחה טריים יותר כך ניתן ליצור שינוי אפקטיבי יותר. נדרשת סדרת טיפולים על מנת לראות שינוי וטשטוש סימני המתיחה.
  • טיפול במכשיר IPL, החדרת קרן אור לשכבות העור, העברת גלים באנרגיה נמוכה והעלמת הסימנים. נדרשים בדרך כל בין 3-5 טיפולים על מנת להעלים סימנים, זוהי פרוצדורה חדשנית שבה הפגיעה בעור מינימלית.
  • פילינג כימי– טיפול הכרוך בשימוש בחומצות כימיות על בסיס TCA ליצירת קילוף שכבות העור העליונות והתחדשות העור.
  • קילוף עור מכני, השחזת שכבת העור העליונה על ידי מכשיר חשמלי, יצירת גלד וצמיחת עור חדש ללא סימנים.
  • הזרקת חומרים מעודדי ייצור של קולגן ואלסטין
  • טיפול בדרמה רולר, באמצעות מכשיר החודר לשכבות העמוקות של העור במיקרו מחטים ויצירת חורים זעירים בעור, אשר גורמים לתאי העור להתחדש ולספוג חומרי לחות. שיטה זו נמצאה יעילה בהעלמת סימני מתיחה.
  • ניתוח למתיחת הבטן– ניתוח פלסטי הינו אפשרות יעילה ביותר להעלמת סימני מתיחה באופן קבוע אחת ולתמיד ליצירת מראה טבעי ואסתטי. בניתוח מתיחת בטן מבוצע חתך בתחתית הבטן, מוסרים עודפי עור ומבוצעת שאיבת שומן במידת הצורך. בדרך כלל עם הסרת העור מוסרים גם סימני המתיחה. ניתן לעשות מתיחת בטן מלאה או חלקית בהתאם לצורך ולמיקום הסימנים.

אמנם יש כיום מגוון רחב מאד של טיפולים, אך עד כה חלקם הניבו תוצאות חלקיות וסייעו בטשטוש אך לא בהעלמת סימני המתיחה.

ניתוחי גוף

במרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית אנו מבצעים מגוון של טיפולים להעלמת סימני מתיחה תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. הטיפולים מבוצעים על ידי בכירי המומחים ומנהל המרכז ד"ר סילפן, כירורג פלסטי מומחה.

לכל ניתוחי הגוף הקיימים אצלנו בקליניקה >>

דילוג לתוכן