מהן הסיבות הנפוצותלניתוחי אף?

ניתוח האף הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בעולם. בשנים האחרונות הפופולריות שלו הולכת וגדלה בקרב כלל האוכלוסייה, החל בנשים וגברים בגיל מבוגר וכלה בצעירים ובבני נוער.

ניתוח אף לרוב נתפס כניתוח וולנטרי, כלומר ניתוח הנעשה כדי לשפר את המראה האסתטי של האף ושל הפנים, אך מטופלים רבים עוברים ניתוח אף מסיבות בריאותיות כדוגמת תיקון סטייה במחיצת האף.

 

by stockimages

ניתוח זה הוא אף אחד מניתוחי האף הנפוצים ביותר. נוצר צורך בניתוח כאשר קיר הסחוס המפריד בין שני התאים של האף אינו אחיד או זז ממקומו. כאשר החתיכה הקטנה של הסחוס, הנקראת גם מחיצת האף, אינה במיקום הנכון היא פוגעת בהפרדה בין שני צדי האף, מה שיכול להוביל לכמה בעיות בריאותיות:

הבעיה המוכרת ביותר היא בעיית נשימה, הכוללת קשיי נשימה דרך האף או חוסר יכולת לנשום כראוי באמצעות אחד מהנחיריים. במקרים נדירים יותר הסטייה יכולה לגרום לדום נשימה בשינה, מצב קשה הכרוך בהפסקות ארוכות בנשימה בזמן השינה.

סטייה במחיצת האף יכולה גם להוביל לבעיות בסינוסים, מה שגורם לחולים נטייה גדולה יותר לדלקות וזיהומים בסינוסים. הסטייה יכולה אף לגרום לתופעות לוואי אחרות כמו נזלת, גודש באף, כאבי ראש, דימום מהאף, כאבי פנים ונפיחות של אזור הסינוסים.

במקרים שבהם ניתוחים שונים נגרמים מסיבה רפואית ממשית, רופא מומחה עשוי להמליץ על הניתוח. כמו כן, ברוב המקרים תהיה השתתפות כספית של קופת החולים המבטחת. (השתתפות שאינה מתקיימת בניתוחים הנעשים מסיבה אסתטית בלבד).

כאמור, מלבד ניתוח רפואי ניתוח אף יכול להיעשות גם מסיבות אסתטיות, והוא יכול ליצור סימטריה והרמוניה של מראה הפנים, לאזן את גודל האף עם תווי הפנים האחרים או לצמצם את רוחב גשר האף. אנשים שנולדו עם מום או שסובלים מפציעה כמו שבר באף יכולים לעבור ניתוח שחזור כדי לתקן ולעצב מחדש את מראה האף.

ניתוח אף גם משפר את המראה בפרופיל האף על ידי הסרת שקעים ובליטות בעצם האף.
הוא גם יכול לתקן את המראה של קצה אף, בין שהוא מחודד מדי, נפול או בולט מדי, וכן לצמצם ולעצב מחדש את הנחיריים.

אם רוצים לעבור ניתוח אף מכל סיבה שהיא, מומלץ להתייעץ עם מנתח פלסטי מוסמך ולהעלות בפניו את הסיבות לניתוח אף ואת הרצונות והציפיות מתוצאות הניתוח.

ניתוח אף – כיצד להתאים את האף למבנה הפנים?

האף הוא אזור מרכזי ובולט בפנים, לכן חשוב לעשות התאמה מדויקת למבנה הפנים הספציפי של המטופלת. בסרטון נסביר ונדגים כיצד המפגש האישי עם המטופלת, הבנת רצונותיו וההתאמה למבנה הפנים שלו חיונית ליצירת מראה אסתטי ורצוי. בסרטון נדגים הבדלים בין לפני ואחרי הניתוח אף.

מוזמנים לתאם פגישה ולהגיע לאחת ממרפאותינו בתל אביב או בקריון (קריית ביאליק), נשמח לעשות עבורכם את ההתאמה הטובה ביותר ולהגיע לתוצאה האופטימלית.

ניתוחי פנים נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי פנים נוספים, ביניהם ניתוח אף, ניתוח סנטר, הרמת עפעפיים, ניתוח הצמדת אזניים, הרמת גבות ומצח, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג וניתוח להסרת שומן מהלחי.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן