כל מה שרציתם לדעתעל אף יפה

אנו חיים כיום בתרבות שמתבססת בין היתר על מראה עיניים, והמראה החיצוני שלנו מעורר תגובות גם מאנשים שקרובים אלינו וגם מזרים.

אנו חיים כיום בתרבות שמתבססת בין היתר על מראה עיניים, והמראה החיצוני שלנו מעורר תגובות גם מאנשים שקרובים אלינו וגם מזרים. מכיוון שהאף נמצא במרכז הפנים כמעט ואי אפשר להסתיר אותו, ולכן אף לא יפה עשוי ליצור חוסר ביטחון לגבי המראה החיצוני שלנו.

אף יפה היה נחשק מאז ומתמיד, וניתוח אף הוא אחד מההליכים הקוסמטיים המוקדמים ביותר שנערכו. ההגדרה של אף יפה השתנתה בתרבויות שונות ובתקופות שונות, אז מה הופך את אפו של אדם ליפה ואת פניו ליפות?

אף יפה לאורך ההיסטוריה

ליוונים היו הגדרות ייחודיות לאף יפה, וכך גם לרומאים, לערבים ואפילו לבני שבט המאיה. גם בעידן המודרני יש תפיסה המגדירה מהו אף יפה, גם לגברים וגם לנשים. אך האם יש אידיאל אחד?

אם נבחן ניתוחים קוסמטיים מסורתיים, התשובה הפשוטה ביותר היא שאף יפה הוא קטן יחסית, ישר וסימטרי. כאשר ניתוחי אף נעשו פופולריים בשנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 (אז אך ורק לנשים), ההליך הסטנדרטי היה להקטין את גודל האף, ולהרים את קצהו מעט מעלה.

כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה וקריאת התיגר על תפיסות היופי המקובלות, הניתוחים הפלסטיים השתנו וכך גם ניתוחי האף. אמנם מראה הנעורים הוא עדיין אידיאל נחשק, אך המגמות האחרונות מצביעות על העדפה אישית ובעיקר על מודלים רב תרבותיים שאינם מסתמכים על תקן אסתטי אחיד.

בעצם, היופי הוא לא תמיד סימטרי ולעיתים דווקא חוסר סימטריה יוצרת מראה ייחודי ואטרקטיבי (למשל השחקן אוון ווילסון). עם זאת, כאשר ניגשים לניתוח אף יש לזכור שגם התיקון הקטן ביותר באף, יכול לייצר שינוי ענק – ניתוח אף הוא ניתוח של מילימטרים. תוצאה של אף יפה בניתוח אף עכשווי היא קבלת אף מעודן שנראה טבעי. האידיאל של אף יפה הוא כזה המשלב אישיות, אתניות ועיצוב אסתטי.

אף יפה לגברים, אף יפה לנשים

מגדר הוא אחד השיקולים הראשונים בניתוח אף. זוויות חדות ובולטות יותר נוטות להגדיר גבריות, ואילו תכונות רכות ומעוגלות מקרינות מראה נשי יותר.
באופן כללי, אף יפה לגברים נחשב אף עם בסיס רחב ועם גשר אף ישר וחזק, וניתוחי אף לגברים בדרך כלל אינם משנים את קצה האף. אף יפה המותאם לגבר צריך להיות מאוזן עם הסנטר והפרופיל, והמראה הכללי צריך להקרין ביטחון, כמו האף של ליאם ניסן או ג'ון האם – אפם מקרין תחושה של כוח, ביטחון עצמי וסקס אפיל.

גם לבראד פיט וג'ורג' קלוני יש אף יפה, אם כי נייטרלי מבחינה מגדרית. לאף של פיט יש איכויות עדינות וקצה אף רחב, ואילו האף של קלוני הוא ישר וקצר. צורת אף כזו נחשבת לפחות גברית, אך לא פחות אטרקטיבית משום שהיא מקרינה מראה נערי.

הגדרת אף יפה לנשים היא מגוונת יותר וכוללת סגנונות רבים שיכולים להתאים למראה הכללי של הפנים. אף יפה אצל נשים יכול להיות רך ועדין (למשל הנסיכה קייט מידלטון והשחקניות שרון סטון וגרייס קלי); בולט יותר (ג'סיקה ואשלי סימפסון, טיירה בנקס, בלייק לייבלי), או אפילו בעל מראה אריסטוקרטי (אן הת'אוויי, גווינית' פאלטרו).

בדרך כלל אף יפה לנשים המעוצב בעזרת ניתוח פלסטי יהיה מפוסל בצורה ישרה, עם עצמות אף צרות וגשר אף אלכסוני המתמזג באלגנטיות עם הפנים, הגבות והמצח. אף יפה אצל נשים יהיה צר יותר, בעל קצה מעודן שמעט מורם מעלה כדי ליצור מראה רענן.

באופן כללי, אף יפה צריך לזרום בחן עם קווי מתאר של הפנים ובשום אופן לא נפרד משאר מרכיבי הפנים. אם בעבר ניתוח אף היה מקטין את האף באופן אגרסיבי, משנה את צורת הפנים ויוצר מראה "מנותח", כיום מנתחים פלסטיים מתמקדים בלהשיג מראה אף יפה וטבעי, שאינו נראה מנותח ומעוצב. המטרה של ניתוח אף היא ליצור אף יפה שיתאזן בהרמוניה עם שאר תכונות הפנים.

כיצד להתאים את האף למבנה הפנים? – ד"ר רם סילפן

האף הוא אזור מרכזי ובולט בפנים, לכן חשוב לעשות התאמה מדויקת למבנה הפנים הספציפי של המטופלת. בסרטון נסביר ונדגים כיצד המפגש האישי עם המטופלת, הבנת רצונותיו  וההתאמה למבנה הפנים שלו חיונית ליצירת מראה אסתטי ורצוי. בסרטון נדגים הבדלים בין לפני ואחרי הניתוח אף.

מוזמנים לתאם פגישה ולהגיע לאחת ממרפאותינו בתל אביב או בקריון (קריית ביאליק), נשמח לעשות עבורכם את ההתאמה הטובה ביותר ולהגיע לתוצאה האופטימלית.

ניתוחי פנים נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי פנים נוספים, ביניהם ניתוח אף, ניתוח סנטר, הרמת עפעפיים, ניתוח הצמדת אזניים, הרמת גבות ומצח, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג וניתוח להסרת שומן מהלחי.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן