האם ניתוח פלסטייכול לעזור בראיונות עבודה?

שוק הניתוחים הפלסטיים בסין הוא השלישי בגודלו בעולם, אחרי ארצות הברית וברזיל

שוק הניתוחים הפלסטיים בסין הוא השלישי בגודלו בעולם, אחרי ארצות הברית וברזיל. צעירים סינים רבים מחליטים לעבור ניתוח פלסטי עם סיום לימודיהם האקדמיים כדי לגשת לראיונות עבודה במראה "מושלם", בתקווה ששיפור המראה יגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם.

אחד ההסברים לביקוש לניתוחים פלסטיים בגיל זה הוא השילוב בין שיעור האבטלה הגבוה בסין, לבין הכמות הגדולה של אקדמאים חסרי ניסיון תעסוקתי (בשנה האחרונה נשבר שיא במספר הבוגרים והוא הגיע ליותר מ-7.2 מיליון). שילוב זה יוצר פער גדול בין הביקוש וההיצע של משרות לאקדמאים.

בחברה הסינית מוצאים קשר ישיר בין קבלת מועמד מסוים לעבודה ובין מראהו החיצוני, ולכן סינים צעירים רבים מנסים להשיג יתרון על המתחרים באמצעות שיפור המראה החיצוני. יש כאלה המשקיעים כסף רב בניתוחים ולעתים משנים כליל את מראם החיצוני.

הפסיכולוגיה שמאחורי ניתוחים אסתטיים – ד"ר סילפן

בראיון בתכנית הבוקר של אודטה, מסביר ד"ר רם סילפן מהו האפקט הפסיכולוגי של הניתוחים הפלסטיים.

כיצד ניתוח הקטנת חזה, עשוי להשפיע על דימוי עצמי, על איכות החיים ועל התחושה הכללית, כמו גם ניתוח אף או ניתוח הצמדת אזניים.

פעמים רבות תגובות מהסביבה עשויות ליצור תסביכים ובעיות בדימוי העצמי, לכן ישנם ניתוחים שמומלץ לבצע כבר בגיל צעיר ולמנוע את הנזקים הפסיכולוגיים.

החלק המרכזי הוא הבנת צרכי וציפיות המטופל וביצוע התאמה מדויקת לצרכיו הפיזיים והפסיכולוגיים.

הנשים בסין סובלות מאפליה מגדרית במקומות העבודה, והן עוברות את רוב הניתוחים הפלסטיים. בשנת 2003 למשל, יותר מ-90% מהצעות העבודה שפנו לנשים הוגבלו למועמדות שגילן מתחת ל-30. בנוסף, ישנם מקומות עבודה שמגדירים גובה מינימלי להגשת מועמדות. כל המגבלות האלה אינן חלות על גברים, ומצב מתסכל זה מניע נשים רבות לעבור ניתוחים פלסטיים, בעיקר ניתוחי אף, ניתוחי עפעפיים וניתוחי מתיחת פנים כדי להיראות צעירות יותר. נשים אלו מאמינות שהניתוח ישנה לא רק את הקריירה שלהן אלא גם את חיי החברה.

נוסף על הנשים שמחליטות לעבור ניתוח פלסטי, יש צעירות רבות לוותר על סכין המנתח ומשנות את המראה שלהן  לגמרי בעצמן. הן משתמשות במדבקה מיוחדת שמונחת מעל העפעף העליון על מנת להקנות לעיניהן מראה מערבי ייחודי, בתקווה שהוא יגרום להן לבלוט על פני המתמודדים האחרים בראיונות העבודה.

ואכן מסתבר שיש דברים בגו: אזרח סיני בן 24 שעורך ראיונות קבלה למועמדים בחברה גדולה הודה שכשאשר ישנם שני מועמדים עם אותם היכולות והכשרונות, לבסוף המועמד שנבחר הוא זה שנראה טוב יותר. בסין מקובל ואף נדרש לצרף תמונה לטופס קורות החיים.

מנתח פלסטי משנגחאי שביצע לא מעט ניתוחים במועמדים לעבודות שונות מסביר שניתוח פלסטי יכול לשפר את הסיכויים ואת היתרון התחרותי של מתמודד אחד על פני האחר. הוא מוסיף שהניתוח לא רק משנה לטובה את המראה החיצוני של האדם אלא גם את הביטחון ואת ההערכה העצמית, ותכונות אלו יכולות לעזור לו בראיונות עבודה.

אין ספק שהמנתחים הפלסטיים בסין מנצלים עניין זה לטובתם: בקרבת האוניברסיטאות עומדים שלטי חוצות המפרסמים ומעודדים את הצעירים לעבור ניתוחים פלסטיים. שלטים כמו: "חופשת הקיץ היא זמן מעולה לשינוי. האם אתה שוקל את זה?", והם מעודדים בוגרים טריים רבים להתפתות ולעבור ניתוח פלסטי לפני היציאה לשוק העבודה.

ניתוחי פנים נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי פנים נוספים, ביניהם ניתוח אף, ניתוח סנטר, הרמת עפעפיים, ניתוח הצמדת אזניים, הרמת גבות ומצח, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג וניתוח להסרת שומן מהלחי.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן