האם יש קשר ביןעדשות מגע לצניחת עפעפיים?

מחקר שנעשה לאחרונה על ידי האגודה האמריקנית לכירורגיה פלסטית ואסתטית מצא כי עדשות מגע, גם רכות וגם קשות, תורמות לצניחת העפעפיים העליונים.

המחקר נערך על 96 זוגות של תאומים זהים שסבלו מרמות שונות של צניחת עפעפיים. מהמחקר עולה כי ההשפעה החמורה ביותר של צניחת העפעפיים נראתה בבירור בנבדקים שהשתמשו בעדשות מגע קשות, ולהם נמדדה צניחה של 1.84 מילימטר, בהשוואה לנבדקים שהשתמשו בעדשות רכות, ולהם נמדדה צניחה של 1.41 מילימטר. לנבדקים שלא הרכיבו עדשות מגע נמדדה צניחה ממוצעת של מילימטר אחד. ההבדל בין מילימטר אחד לשניים אולי אינו נשמע משמעותי, אך הוא מאוד ניכר במראה העפעפיים ובמראה הכללי של העיניים ושל הפנים.

 

החוקרים חיפשו עוד מדדים שיכולים להשפיע על צניחת העפעפיים כמו מסת הגוף, עישון, חשיפה לשמש, צריכת אלכוהול,יתר  לחץ דם ושינה, אך לאף אחד מהם לא הייתה השפעה מובהקת על צניחת העפעפיים כמו לעדשות המגע.
החוקרים הסבירו כי לתאומים זהים יש תווי פנים ועפעפיים דומים, וכל הבדל באיברים אלו הושפע מגורמים סביבתיים, כמו הרכבת עדשות המגע, ובעיקר המתיחה החוזרת ונשנית של העפעף העליון כאשר מרכיבים ומורידים את העדשות.

טיפול בצניחת עפעפיים

העפעפיים העליונים הם הרקמה השומרת ומגנה על העין. צניחת עפעפיים עלולה לגרום לבעיות ראייה, היא יוצרת מראה מבוגר ועייף ומשליכה על כלל מראה הפנים. תופעה זו היא שכיחה ומופיעה בנשים וגברים החל מגיל 30.
אחת משיטות הטיפול בצניחת עפעפיים היא ניתוח הרמת עפעפיים. בניתוח זה מסירים את עודפי העור ואת הנפיחויות באזור העפעף ומעצבים אותו. התוצאות נראות בבירור, וזמן קצר לאחר הניתוח מתקבל מראה צעיר ורענן.
ניתוח הרמת עפעפיים לרוב מבוצע בהרדמה חלקית. הצלקת המזערית מהניתוח נמצאת בקפל העפעף ולכן אינה נראית לעין וההתאוששות היא מהירה יחסית. ניתן לחזור לפעילות יומיומית מלאה כבר לאחר כשבוע ימים.

ניתוח עפעפיים – הרמת עפעפיים – ד"ר רם סילפן

ניתוח עפעפיים מיועד להשיב את המראה הטבעי של העיניים. בסרטון יציג ד"ר סילפן שינויים בשיטות הטיפול, מהם המצבים בהם נדרש ניתוח עפעפיים, מה כוללת ההכנה לניתוח, תיאור הליך הניתוח, שכיחות ושביעות רצון של מטופלים.

ניתוחי פנים נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי פנים נוספים, ביניהם ניתוח אף, ניתוח סנטר, הרמת עפעפיים, ניתוח הצמדת אזניים, הרמת גבות ומצח, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג וניתוח להסרת שומן מהלחי.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן