האם אפשר לעבור יותר מדיניתוחים פלסטיים?

לפני מותו של מייקל ג'קסון הסתובבה שמועה שהוא עבר מספר מוגזמת של ניתוחים פלסטיים באפו

לפני מותו של מייקל ג'קסון הסתובבה שמועה שהוא עבר מספר מוגזמת של ניתוחים פלסטיים באפו ונאלץ להשתמש בתותב כי לא נותר לו מספיק עור לאף המקורי שלו. בין שהשמועה הזו נכונה או לא, אם משווים בין תמונותיו החל משנות ה-70 ועד שנות ה-90 המאוחרות, ברור שהוא עבר מספר רב של ניתוחי אף. ריבוי הנתוחים מעלה את השאלה – מדוע הוא לא היה מרוצה מתוצאות הניתוח כל פעם מחדש?

ניתוחים פלסטיים לרוב משפרים את הרגשתם של המטופלים ועוזרים להם לשנות את מראהם באופן שהם רוצים. אבל מה קורה כאשר מטופל אינו מרוצה מהתוצאות בכל פעם מחדש והוא מנסה למצוא פגמים בגופו כשבעצם דבר אינו מצריך תיקון? ומה קורה כאשר המטופל מושפע מסלבריטאים אשר עוברים מספר מוגזם של ניתוחים פלסטיים?

ד"ר סילפן בתכנית הבוקר של ערוץ 10 – 25/8/2015

ד"ר סילפן מתארח בתכנית הבוקר של אורלי וגיא ומסביר על ניתוחי פנים וידגים ניתוחי מקרים של שחקניות ודוגמניות ידועות. הרצון להראות רענן וצעיר הינו רצון טבעי, אך חשוב לא להפריז ולהקפיד על מראה טבעי.

בחירת המנתח הינה חשובה מאד, יש לבדוק שהמנתח שייך לאיגוד לכירוגיה פלסטית.  תפקידו של המנתח הפלסטי הוא למתן דרישות מופרזות, לבצע תיאום ציפיות ולעשות התאמה מלאה לנתוני המטופל.

כל אלו מעלים שאלות לגבי הניתוחים הללו, האם הם באמת נחוצים או האם אותו אדם סובל מהפרעה המכונה הפרעת דיסמורפית גופנית?
הפרעה דיסמורפית גופנית גורמת לאנשים שהסובלים ממנה להיות מוטרדים בדרך קבע ממאפיינים שונים במראה החיצוני שלהם. הם רואים מאפיינים אלו כפגמים בגופם (בזמן שאחרים כלל לא רואים זאת), והם הגורמים להם למצוקה ואף לפגיעה בתפקודים שונים בחיים, כמו עבודה וחיי חברה.
אז איך בכל זאת יכול המנתח הפלסטי לזהות זאת ולטפל במטופל כזה?

ישנם מטופלים המגיעים עם בעיות מדויקות שהם רוצים לתקן, ולעומתם ישנם מטופלים שכלל אינם יודעים מה מפריע להם, או מגיעים אל המנתח ושואלים אותו מה הוא היה משנה בגופם. כשהמטופלים מגיעים למנתח בלי מידע ברור בנוגע למה שהם רוצים לתקן והסיבה לכך, כאן צריכה להידלק נורה אדומה.

לרוב המנתחים הפלסטיים יש אינטואציה גבוהה כתוצאה מהניסיון שלהם והם לרוב ישימו לב להתנהגות של מטופלים היכולה להעיד על בעיה כלשהי, כדוגמת מטופל שלאחר כל ניתוח פלסטי אותו הוא עובר הוא אינו מסופק מתוצאותיו. דוגמה כזו למשל יכולה להעיד על תסמונת דיסמורפית גופנית, וכל ניתוח שיעבור המטופל לא יספק אותו, גם אם התוצאה מושלמת באופן אובייקטיבי.

המשימה האתית והמקצועית של המנתחים הפלסטיים היא ליידע כל מטופל כאשר הם אינם חושבים שניתוח מסויים מתאים לו או כאשר הם מרגישים שהציפיות של המטופל אינן סבירות. אין מדד מסויים להגדרת ריבוי ניתוחים. כל עוד בקשת הניתוח של המטופל היא הגיונית ובאמת תשפר את מראהו והרגשתו, המנתחים הפלסטיים לרוב יתמכו בו ויעזרו לו תוך תיאום ציפיות.
התפקיד של המנתחים הפלסטיים הוא לספק את העצה הטובה ביותר עבור המטופל המגיע להתייעצות, וברוב המקרים המטופלים אף מבינים זאת ומודים להם על הייעוץ הכן והאמיתי.

ניתוחי פנים נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי פנים נוספים, ביניהם ניתוח אף, ניתוח סנטר, הרמת עפעפיים, ניתוח הצמדת אזניים, הרמת גבות ומצח, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג וניתוח להסרת שומן מהלחי.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן