אף ארוך5 עובדות על אף ארוך

כיום אף ארוך נחשב פגם אסתטי הפוגע בהרמוניה של הפנים ובמראה האסתטי שלהם.

כיום אף ארוך נחשב פגם אסתטי הפוגע בהרמוניה של הפנים ובמראה האסתטי שלהם. אבל לאורך ההיסטוריה השתנה היחס אל אף ארוך בהתאם לתפקיד שייחסו לאף בתרבות. למשל, בתקופה הפריהיסטורית שימש האף איבר הישרדותי המתריע על סכנות שריפה ועל הימצאות אוכל בסביבה. ביוון העתיקה הפך האף הארוך לסמל סטטוס ששידר כוח ועוצמה. בימינו נהוג לראות באף לא רק איבר תפקודי אלא איבר אסתטי התורם למימוש פוטנציאל היופי האינדיבידואלי של האדם. מכיוון שרואים באף ארוך פגם אסתטי, ניתוח אף הוא ההליך הכירורגי האסתטי השני בשכיחותו בארץ ובעולם בתחום הניתוחים הפלסטיים.

5 עובדות על אף ארוך

1. אף עם אופי

באחד הפרקים בסיינפלד תיאר קרמר את חברתו של ג'ורג' "היא יפה, חוץ מהאף". התיאור שלו היה מדויק: לאף יש השפעה גדולה על תפיסת היופי שלנו משום שהוא החלק הבולט ביותר בפנים. מראה האף משפיע גם על תפיסת האופי: כאמור, ביוון ורומא סימל כוח ועוצמה, והיום יש שמקשרים אף ארוך עם חכמה.

2. אף ארוך הוא בריא יותר

חוקרים גילו כי אף ארוך מגן טוב יותר מפני חיידקים וזיהומים. החוקרים הגיעו למסקנה הזאת אחרי שיצרו שני אפים מלאכותיים, אחד מהם ארוך פי 2.3 מהאחר. הם מצאו כי האף הארוך יותר שואף כ-6.5 אחוזים פחות חלקיקים מהסביבה. זו הסיבה שאנשים עם אף ארוך מתעטשים פחות.

 

פינוקיו של וולט דיסני Licensed under Public domain via Wikimedia Commons

3. האף אינו מתארך עם הגיל

בעקבות תלונות של מטופלים על התארכות האף, קבוצה של מנתחים פלסטיים החליטה לחקור את התופעה. במחקר נמצא כי לא האף הוא זה שמתארך עם השנים, אלא האזורים שמסביבו, כמו הקמטים שמקיפים את הפה והחלק התחתון של מחיצת האף, הם שמשתנים. שינוי זה יוצר לאשליה אופטית של אף ארוך יותר ונפול.

4. גם לדינוזאורים יש אף ארוך

בחודש מאי 2014 התגלו שרידי עצמותיו של הטירנוזאור "פינוקיו-רקס", שחוקרים רבים כלל לא היו בטוחים בקיומו. ההנחה היא כי מדובר בדינוזאור שחי לפני 66 מיליון שנה וזכה לכינוי על שמו של פינוקיו, בובת העץ מספר הילדים הקלאסי שאחד ממאפייניה היה אף ארוך.

5. כוכבים ארוכי אף

אמנם אף ארוך נחשב פחות אטרקטיבי לפי תפיסת היופי הקיימת היום, אבל ישנם לא מעט כוכבים שהתפרסמו למרות, ואפילו בזכות, האף הארוך, בהם ברברה סטרייסנד, אדריאן ברודי, שרה ג'סיקה פרקר, טום קרוז ואחרים.

ניתוח אף – כיצד להתאים את האף למבנה הפנים ? – ד"ר רם סילפן

ניתוח אף הוא ניתוח שכיח מאד, יחד עם זאת יש חשיבות גדולה לרצונות המטופל ולהתאמה שאנו מבצעים למבנה הפנים, זוויות ופרופורציות רצויות, צבע העור ורצונות המוטפל. תכנית העבודה תבנה בעזרת תכנת הדמיה שתאפשר לראות את התוצאה הצפויה. מוזמנים להכנס ולשמוע את ד"ר סילפן מסביר.

ניתוחי פנים נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי פנים נוספים, ביניהם ניתוח אף, ניתוח סנטר, הרמת עפעפיים, ניתוח הצמדת אזניים, הרמת גבות ומצח, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג וניתוח להסרת שומן מהלחי.

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן