שאלות ותשובותעל חזה נפול לאחר לידה והנקה

יכול להיות שזו הלידה הראשונה שלך, אולי כבר השנייה או השלישית, אולי הכנת את עצמך לשינויים החדשים בתוך הבית ובחיק המשפחה, אבל האם הכנת את עצמך לשינויים שגופך צפוי לעבור?

כול להיות שזו הלידה הראשונה שלך, אולי כבר השנייה או השלישית, אולי הכנת את עצמך לשינויים החדשים בתוך הבית ובחיק המשפחה, אבל האם הכנת את עצמך לשינויים שגופך צפוי לעבור?
תקופת ההריון ולאחריה הלידה משנה את מבנה הגוף ומציבה מציאות חדשה ביחס לגופנו.
אצל נשים רבות ניתן להבחין בתופעה ידועה ומוכרת – מראה של חזק נפול ומרוקן, ולעתים מלווה בהופעה של סימני מתיחה.

פתרונות אסתטיים לשינויים בגוף הנשי לאחר הריון ולידה.

בסרטון תוכלו לצפות בראיון של ד"ר רם סילפן עם עדי הימבלבלוי על נושא שמעסיק נשים רבות, מראה הגוף לאחר הריון ולידה.

במהלך הריאיון יסביר ד"ר סילפן כיצד תהליך ההריון והלידה בא לידי ביטוי בגוף, אילו אזורים צונחים, מהו כוחו של המרכיב הגנטי, כיצד תזונה וספורט ישפיעו על אלסטיות העור.

למי יתאימו ניתוחי מתאר גוף? מתי יהיה נכון לבצע ומהם הפתרונות החדשניים בתחום. על שאלות אלו ונוספות תקבלו תשובות בסרטון.

מהן הסיבות לחזה נפול לאחר לידה?

הגורמים המשפיעים על מעטפת השד כוללים גנטיקה, שינויים הורמונליים ונטייה להשמנה. כאשר מעטפת השד והעור שסביבה משתנה ניתן להבחין בסימני מתיחה, התרוקנות ונפילה. רמת הצניחה נמדדת על פי היחס בין הפטמה והעטרה לקפל שמתחת לשד. ככל שהמרחק ביניהם גדול יותר, כך רמת הצניחה רבה יותר.
מחקרים מצאו כי גם עישון משפיע על מראהו הנפול של השד, וכן גם פרמטרים כמו גמישות העור, גיל והרגלי לבישת חזייה תומכת.

האם הנקה גורמת לחזה נפול?

בזמן ההיריון גדל השד והעור באזור נמתח. לאחר הלידה ובמהלך ההנקה מתיחת העור נמשכת ובסיומה העור נרפה. אם נשמרת האלסטיות בעור, השד ישמור על המראה שהיה לפני תחילת ההנקה. במקרה בו העור באזור השד כבר איבד מרמת האלסטיות הטבעית, עלולה להתרחש נפילה ויופיעו סימני מתיחה. אצל כל אישה התהליכים מתרחשים באופן שונה ותלויים בגורמים שונים, לכן קשה לצפות מראש איזה מראה יתקבל.
מחקרים עדכניים מראים כי פעולת ההנקה עצמה היא לאו דווקא הגורם המרכזי לצניחת שד, והתופעות הנלוות להריון והלידה כמוו מתיחת העור, העלייה במשקל והשינויים ההורמונליים עלולים להשפיע יותר.

אז מה עושים במקרה של חזה נפול?

אם את רוצה לשפר את המראה החזה, ניתן לשקול ניתוח הרמת חזה לאחר פגישת ייעוץ עם מנתח פלסטי ובדיקה מקיפה. במהלך הניתוח מטפלים בשלושה חלקים עיקריים: אזור הקפל מתחת לשד, אזור הפטמה והעטרה והחלק העליון. במקרים מסוימים בהם השד קטן באופן יחסי, פעולת ההרמה לבדה אינה מספיקה, לכן שילוב של שתל סיליקון יכול ליצור להשלים את המראה.

ניתוחי חזה נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחים לעיצוב החזה ביניהם ניתוח הגדלת חזה, הקטנת חזה, הרמת חזה, שיחזור שד וגניקומסטיה. לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן