ניתוח הסרת שתלים בחזה

ניתוח הסרת שתלים מתבצע הן מטעמים אסתטיים והן מטעמים רפואיים.

ההליך עשוי לכלול הנחת שתלים חדשים במקום אלה הקיימים, בהתאם לרצונה של המטופלת כמובן.

בכל מקרה נדרשת מיומנות גבוהה בביצוע הניתוח, ובמרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית ניתן לעבור אותו גם תחת הרדמה מקומית – שמקלה על ההתאוששות וההחלמה.

בעמוד זה ישנן תשובות מקצועיות לשאלות הנפוצות סביב הסרת והחלפת השתלים: באילו מקרים כדאי לבצע את הפעולה, על מה חשוב להקפיד לקראת הניתוח, כיצד הוא מתנהל, מהם היתרונות של ההרדמה המקומית, מהו זמן ההחלמה ועוד.

באילו מקרים מומלץ להסיר שתלים?

הסרת שתלים בחזה יכולה להתבצע כתוצאה מרצונה של המטופלת, או בשל נסיבות רפואיות שמחייבות זאת. כשהמניע הוא אסתטי, לרוב ההליך הנבחר הוא החלפת שתלי סיליקון קיימים בחדשים, וזאת במטרה להגדיל או להקטין את החזה. ישנם גם מצבים שבהם עקב שינויים טבעיים במבנה וצורת החזה לאורך השנים שחלפו מאז ההשתלה המקורית, נדרש רענון.

מצב נוסף הוא התיישנות של השתלים. בהקשר זה כדאי לציין שעד לפני מספר השנים מרבית השתלים היו מבוססים על סיליקון נוזלי, בעוד שכיום המגמה הרווחת היא שימוש בסיליקון ג’ל. השתלים מהדור הקודם מתיישנים תוך כ-10-15 שנים, ולכן אם חלף פרק זמן שכזה מאז הגדלת החזה רצוי להגיע למנתח פלסטי ולהתייעץ איתו לגבי אפשרות ההחלפה. מחקרים מצביעים על כך שכל שתל שלישי בממוצע יעבור שינויים כלשהן (הכוללים נזילה, דלף, קרע) בתוך כ-15 שנים. ד”ר רם סילפן מקפיד על יושרה מוחלטת, וממליץ על הסרת שתלי סיליקון ישנים רק כשיש לכך הצדקה, בבחינת להקדים תרופה למכה.

סיבוכים שונים שמתרחשים לעתים רחוקות מובילים אף הם לצורך בניתוח הסרת שתלים. מצב אחד כזה הוא קרע בשתל או דליפת סיליקון ממנו, ומצב אחר הוא קופסית – היווצרות של רקמה עבה סביב השתל, ועקב כך כאבים והתעוותות צורת השד.

ניתוח החלפת שתלים בחזה

על מה חשוב להקפיד לקראת ניתוח להסרת שתלים?

ניתוח להסרת שתלים בחזה – עם או בלי הנחת שתלים חדשים במקומם – מחייב מעבר סדרת בדיקות רפואיות. הבסיס הוא בדיקות דם, ובנוסף תעברי צילום חזה / ממוגרפיה / US שד / MRI שדיים – בהתאם לגיל ולפרמטרים נוספים שנבחנים בקפידה ע”י ד”ר סילפן.

במקרה של מחלות כרוניות, יש צורך בחוות דעת עדכנית של הרופא המטפל, על-מנת לוודא כשירות לעבור הליך כירורגי. עישון, כידוע, הינו גורם שמעכב את ההחלמה וגם עלול לצלק באופן חריג את אזור הניתוח, ועל כן יש להפסיק להשתמש בסיגריות לפחות חודש לפני הסרת שתלים בחזה (ולהתמיד עם ההימנעות לפרק זמן דומה אחרי הניתוח).

דגש חשוב נוסף הוא בחירה מושכלת של שתלים חדשים במקרים שבהם המטופלת מבקשת לעבור החלפה ולא רק הסרה. זוהי באופן טבעי החלטה משמעותית מאוד שמצריכה הסתכלות לטווח של לפחות 10-15 שנים קדימה ובעיקר ניסיון רב של המנתח הפלסטי – כך שלא יהיה צורך בניתוח נוסף בשנים הקרובות.

המרכיב האחרון בהיערכות לקראת ניתוח הסרת שתלים בחזה הוא התייחסות לפן הרגשי. גם כשמדובר בהכרח רפואי, ובוודאי במקרים שבהם ההליך יוצא לדרך בעקבות רצון של המטופלת, חובה להבטיח ציפיות ריאליות ומוכנות מלאה לשינוי. למרות שהמטופלת כמובן כבר עברה ניתוח פלסטי, ועל כן לכאורה מודעת למה שצפוי להתרחש, ישנו הבדל בין ניתוח שני לניתוח ראשון, ורופא אחראי מקפיד להקדיש תשומת לב גם להיבט הרגשי הכל כך חשוב.

כיצד מתנהל ניתוח הסרת שתלים בחזה?

הסרת שתלים בחזה ללא הנחת שתלי סיליקון חדשים היא פעולה פשוטה יחסית. במידת הצורך יכלול ההליך הכירורגי גם ניקוי של הסיליקון שדלף לאזור או את חיתוכה והוצאתה המלאה של הקופסית שנוצרה מסביב לשתל.

החלפת שתלי סיליקון עשויה לכלול גם את הרחבת הכיס שבו הם שוכנים. פעולה אפשרית נוספת היא הסרת רקמות עור עודפות אם יש כאלה והן פוגמות במראה של החזה.

במרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית ניתן לעבור הסרת והחלפת שתלים בחזה גם תחת הרדמה מקומית. התועלת כוללת התאוששות מהירה יותר, הקטנה משמעותית של הסיכון שעלולה לגרום הרדמה מלאה ועוד יתרון ספציפי לימי הקורונה – אין צורך להכניס מכשור רפואי אל קנה הנשימה. עוד כדאי לדעת כי במרכז ישנו חדר ניתוח פרטי, מרווח ומשוכלל, כך שהניתוח מתנהל בתנאים אופטימליים.

החלמה בעקבות הסרת שתלי סיליקון

במרבית המקרים אין צורך באשפוז לאחר ניתוח להסרת שתלים בחזה. כשההליך בוצע תחת הרדמה מקומית, ההתאוששות כאמור מהירה יותר, כך שזמן קצר לאחר סיום הניתוח תוכלי לחזור לביתך.

תקופת ההחלמה אורכת 7-10 ימים. תופעות לוואי אפשריות הן כאב (לא משמעותי, ובכל מקרה ניתן להיעזר במשככי כאבים כדי להעלים אותו), אי נוחות סביב השדיים, נפיחות וסימנים כחולים. אם הונחו שתלים חדשים במקום אלה שהוצאו, ההמלצה היא להיעזר בחזיית ספורט מיוחדת כדי להמנע מפעילות הגורמת להפעלת יתר של שרירי החזה. סיבוכים העלולים להיגרם עקב הסרת שתלים בחזה הם זיהום, דימום, היווצרות א-סימטריה בשדיים, רגישות יתר, אובדן רגישות או הצטלקות בעייתית. הסיבוכים נדירים, ובפרט אם מי שמבצע את ההליך הכירורגי הוא מנתח פלסטי בעל ניסיון רב ומיומנות בהתאם.

ייעוץ מקצועי וסבלני ותמיכה מלאה לאורך התהליך

ד”ר רם סילפן מקפיד על ליווי צמוד ומתן מענה מפורט ומלא לכל שאלה הן לפני הניתוח והן אחריו. הייעוץ הסבלני, כולל שניים-שלושה מפגשי ייעוץ במידת הצורך, וההתייחסות המעמיקה לפן הרגשי, גם כשההליך הכירורגי כבר התבצע, מבטיחים תהליך נעים וראש שקט לאורך כל הדרך.

אולי יעניין אתכם גם:

ניתוחי אסתטיקה נוספים

במרפאתנו מתבצעים בכל יום מגוון טיפולי חזה באופן בטוח ומקצועי. מוזמנת אלינו למרפאה לפגישת ייעוץ מקצועית עם מומחה פלסטי בכיר.

דילוג לתוכן