ניתוחי חזהוהשפעות תרבויות

במחקר בינלאומי נמצא כי למנתחים פלסטיים ממדינות שונות בעולם יש השקפות שונות בנוגע למראה השד הנשי האידיאלי.

במחקר בינלאומי נמצא כי למנתחים פלסטיים ממדינות שונות בעולם יש השקפות שונות בנוגע למראה השד הנשי האידיאלי. השקפות אלו באות לידי ביטוי בגודל השד, בצורתו ואף בגודל העטרות, וההבדלים ביניהן נובעים מכך שאידיאל היופי הנשי והחשיבות שמיוחסת לגוף האישה משתנה בין תרבות לתרבות.

כמובן שהמידע הזה מתייחס רק להעדפת המנתח ולראות עיניו האישית, אך אינו בא לידי ביטוי בניתוחי החזה עצמם, מאחר שהמטופלות מעורבות בתהליך ועל המנתח לוודא שהמטופלות תהיינה מרוצות מתוצאות הניתוח בין שזהו ניתוח להגדלת החזה או להקטנת חזה.

by stockimages

 

כיצד התבצע המחקר?


במחקר המדובר נשלחו סקרים חזותיים למנתחים שונים בעולם דרך האימייל. 614 מנתחים מ-29 מדינות ענו על הסקרים. המנתחים קיבלו תמונה של מודל חזה נשי והתבקשו לעצב את החזה האידיאלי בעיניהם. בנוסף, המנתחים התבקשו למסור מידע דמוגרפי על עצמם כולל לאום, גיל, מין, מוצא אתני וניסיונם המקצועי.

במחקר נמצא שגם לגיל המנתחים הייתה השפעה על העדפותיהם, ונמצא שמנתחים מבוגרים יותר מעדיפים חזה גדול ומלא יותר וגודל עטרה גדול. למוצא האתני לא הייתה השפעה משמעותית על העדפות המנתחים. אך לעומת זאת למיקום הגאוגרפי הייתה השפעה רבה יותר על בחירתם.

נמצא למשל שמנתחים מהודו מעדיפים את המראה השד הגדול והמלא יותר, ואילו רופאים מצרפת מעדיפים את השד פחות גדול ומלא. למנתחים פלסטיים ממדינות שונות ישנן דעות שונות גם לגבי גודל העטרה האידיאלי. למשל, מנתחים מברזיל, ארצות הברית, הודו וצרפת מעדיפים שגודל העטרה יהיה גדול מאוד, גם בחזה טבעי וגם בחזה עם שתלים. לעומתם, מנתחים מגרמניה מעדיפים את גודל העטרה קטן מאוד.

יש להניח שגם המטופלות המעוניינות לעבור ניתוחי חזה מושפעות מאותן תפיסות יופי רווחות המשפיעות גם על המנתח הפלסטי. אף על פי כן, לפני ניתוח הגדלת חזה חשוב לתאם ציפיות ולקחת בחשבון נתונים נוספים כמו גובה, משקל וקוטר בית החזה של המטופלת כדי להגיע לתוצאות אופטימליות.

ניתוח להרמה והקטנת חזה – ד"ר רם סילפן​

בסרטון נדון במי מתאימה לניתוח הרמת חזה? איך מבוצע הניתוח וכל מה שחשוב לדעת לפני ואחרי.
בעקבות לידות, הנקה, ירידה דרסטית במשקל והזדקנות העור, החזה צונח ונראה נפול. ניתוח הרמת חזה מיועד למי שמעוניינת להחזיר את החזה למראה זקור ואסתטי. במקרים מסוימים על מנת למתוח את רקמות השריר והשגת מראה זקור, יושתלו שתלים בחזה. תהליך ההחלמה אורך כחודש ימים.
על מנת להגיע למראה האופטימאלי נערוך פגישת ייעוץ לבצע התאמה ותאום ציפיות בנוגע לתוצאות הניתוח. נשמח לתאם עבורך בדיקת התאמה ללא התחייבות.

ניתוחי חזה נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחים לעיצוב החזה ביניהם ניתוח הגדלת חזה, הקטנת חזה, הרמת חזה, שיחזור שד וגניקומסטיה. לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן