בטיחותשתלי סיליקון

ד"ר רם סילפן מבקר במפעל לייצור שתלי סיליקון המשמשים בניתוחי הגדלת חזה

ד"ר רם סילפן מבקר במפעל לייצור שתלי סיליקון המשמשים בניתוחי הגדלת חזה, מרגיע לגבי בטיחות השתלים ועונה על שאלות בנוגע לתוחלת החיים של שתלי הסיליקון, תקינות השתלים ובדיקות ממוגרפיה אחרי הגדלת חזה.

כדי לבדוק את בטיחות השתלים נסעתי למספר מפעלים שמייצרים את אותם שתלי סיליקון. היה די מרשים לראות את מידת העומסים שהם מפעילים על השתלים. המכונה עצמה היא מכונה שמפעילה עומסים מאוד כבדים. יש עומס כבד על המשקל של הסיליקון וכל הזמן יוצרת עליו לחץ בצורה מסובבת ומעגלית, הן מלמעלה והן מהצדדים, לפרק זמן של כשלושה עד ארבעה שבועות בלחץ שנמדד בין 30–40 אטמוספירות, שזה לחץ גדול מאוד.

בטיחות שתלי סיליקון

ד"ר סילפן הגיע למפעלים המייצרים שתלי סיליקון וראה את תהליך הייצור מקרוב. בסרטון תוכלו להתרשם לעומק מתהליך הייצור של שתלי הסיליקון ולקבל תשובות מקיפות בנוגע לשתלי הסיליקון.

ד"ר סילפן יתאר את תהליכי בקרת האיכות וידבר על חומרי המילוי והמגמות הרווחות כיום.

מהי עמידות השתלים ואם צריכים להחליף אותם אחת למספר שנים? מהם הסימנים המצביעים על בעיה בשתלים? האם ניתן לבצע ממוגרפיה בשתלים? האם נדרש מעקב?

על שאלות אלו ונוספות יענה ד"ר סילפן בסרטון

למעשה החברות מעבירות את השתל כל מיני סוגים של זעזועים פיזיים ומכניים על מנת לראות שאכן השתלים האלה עמידים בפני הלחצים האלה. זה בא ומראה על הבטיחות של המעטפת, של אותו כיסוי של שתל הסיליקון, ללחצים שמופעלים עליו מבחוץ.

מדובר בסיליקון שהוא הרבה יותר עמיד ויותר יציב ופחות נזיל מאותם שתלי סיליקון שנהגנו להשתמש בהם בעבר. בעבר הסיליקון עצמו היה מאוד נוזלי ומאוד ניגר. היום, כשאתה חותך את שתל הסיליקון לשניים, אתה רואה שגם התכולה שלו לא פורצת החוצה, היא עדיין נשארת מוכלת בתוך הבסיס וזה כמובן מה שנותן אמצעי בטיחות נוסף לאותו שתל סיליקון.

בהליכים של הבדיקות שעושות החברות הם ממש מחדירים מחטים פנימה לתוך השתל עצמו על מנת לראות שאין בעיות כאלה ואחרות או תכולה של אוויר באזור. פרט לזה אפשר לראות שברגע שמסירים את המחט, השתל עדיין עמיד והנוזל שנמצא בתוכו שהוא ג'ל סמיך, הוא עדיין מוכל בתוך הקופסית עצמה ולא זולג לו החוצה.

מאיזה חומר עשויים השתלים?

שתלי הסיליקון עשויים ממעטפת של סיליקון בעלת דופן יחידה כפולה, חלקה, מחוספסת או מחופה בקצף של פוליאוריתן שהוגדר לאחרונה.
התכולה בתוך השתל עצמו הינה של ג'ל של סיליקון בעל צמיגויות שונות, כאשר בשנים האחרונות אנו משתמשים בסיליקון צמיג יותר ולא נוזלי כפי שהשתמשנו בעבר.
הסיליקון עצמו עשוי מפולימר, שהוא למעשה שרשראות ארוכות ומאוד גדולות של סיליקון וחמצן. הוא נחשב לאחד החומרים שיוצרים תגובה מועטה של הגוף כלפיו, ולכן הוא בשימוש בהרבה מאוד מוצרים רפואיים שאנחנו מכירים כמו מזרקים, מחטים וכו'.
חשוב לדעת שככל שהסיליקון מרוכז וצפוף יותר, נטייתו לנזול תהיה קטנה יותר.

האם עליי להחליף את השתלים? ואם כן, כל כמה שנים?

השתלים המודרניים עשויים מסיליקון צמיג ועמידים יותר מקודמיהם. הדעות חלוקות בין הרופאים בנוגע לשאלה מתי ואם בכלל כדאי להחליף את השתלים. ישנם הסוברים כי השתלים עמידים לתקופת חיים וכי לא נדרשת החלפתם בשלב כלשהו. לדעתי, מוטב להחליף את השתלים כל 10–15 שנים, כיוון שמדובר בגוף זר שעלול לסבול מבלאי עם הזמן. הניתוח יגן על המטופלות מסיבוכי דליפה שעלולים להופיע בעתיד.

מהם הסימנים שמצביעים על דליפה או בעיה בשתלים?

סימנים היכולים להצביע על דליפה או בעיה בשתלים הינם חוסר סימטריה בין שד אחד למשנהו, שינוי בנפח של שד אחד לעומת השני. אבל לפעמים, הסימנים עלולים להיות משמעותיים יותר ולהופיע בצורת קשות מקומית ותחושה של גוש וכאבים מקומיים. עלייך לעבור בדיקה שגרתית אחת לשנה.

במידה ונמצאה בעיה, למי עליי לפנות ומה לעשות?

במידה ונמצאה בעיה, עלייך לפנות לבדיקה אצל כירורג שד או מנתח פלסטי.

האם ניתן לבצע ממוגרפיה בנוכחות שתלים?

ניתן לבצע ממוגרפיה בנוכחות שתלים. התהליך שונה במקצת ולא כרוך במעיכת השד כמו בשיטה הרגילה. לעומת זאת, לעתים אנחנו נצטרך להשתמש במספר רב יותר של צילומים וכדאי לדעת כי דיוק הבדיקה יורד בנוכחות שתלים, בעיקר כאשר הם ממוקמים מעל השריר. מיקום השתל מתחת לשריר מקל מאוד על ביצוע הבדיקה.

במידה ונמצאה דליפה, מה נעשה בניתוח החלפת השתלים?

הטיפול בדליפה מתבצע דרך החתך הקודם של הניתוח להגדלת השד. מתבצעת הסרה של הסיליקון, שטיפה של הכיס, הסרה חלקית או מלאה של הקופסית שנמצאת מסביב למשתל, ואז יש אפשרות להחלפה לשתלים חדשים.

כיצד עליי לבחור שתל ומרפאה?

חשוב לבחור שתל שמאושר על ידי משרד הבריאות ומשרדי בריאות אחרים אירופאיים והרשות האמריקאית למזון FDA. לכל מטופלת יש אפשרות לבדוק ולקרוא באינטרנט באם קיימים שתלים שנראים לה עדיפים ולהתדיין על כך עם המנתח שלה. המנתח מבחינתו יסביר על היתרונות והחסרונות שהוא רואה בשתלים כאלה לעומת אחרים.

מה נדרש ממני בכדי לדעת שהשתלים תקינים?

נדרש מעקב תקופתי אחר השתלים, בדיקות שגרתיות על ידי כירורג שד, בדיקות הדמיה שגרתיות על פי הצורך, כאשר מדובר באולטרסאונד, ב-MRI במידת הצורך ובממוגרפיות.
למרות שחלק מהחברות נותנות תעודות אחריות על השתלים לכל החיים, מומלץ להחליף את השתלים כל 10–15 שנים.

ניתוחי חזה נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחים לעיצוב החזה ביניהם ניתוח הגדלת חזה, הקטנת חזה, הרמת חזה, שיחזור שד וגניקומסטיה. לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן