שיחה על שאיבת שומןומתיחת בטן

רם סילפן בא לאודטה לספר לנו על שאיבת שומן ומתיחת בטן. מי פונה אליך למתיחת בטן?

אודטה: נמצא איתי ד"ר רם סילפן, מומחה בינלאומי לניתוחים פלסטיים ממרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית. באת לספר לנו על שאיבת שומן ומתיחת בטן. מי פונה אליך למתיחת בטן?

ד"ר סילפן: ניתוח מתיחת הבטן הוא ניתוח מאוד נפוץ והאוכלוסיה מאוד רחבה. הפניות בדרך כלל הן על רקע איזושהי חולשה של דופן הבטן, שרירים וכן הלאה, ועודפים של עור ושומן שמתמקמים בבטן התחתונה בעיקר.

אודטה: זה נשים או גברים, או חצי חצי?

ד"ר סילפן: זה גם נשים וגם גברים. אבל בעיקר כמובן שמדברים על נשים שעברו הריונות גדולים, שנותרות עם עודף עור. או גברים ונשים שלמשל ירדו ירידה קיצונית במשקל.

אודטה: שאני אבין, הגברים האלה שיש להם כרס בירה הזו, זה אנשים שמתאימים לניתוח הזה או לא?

ד"ר סילפן: לאו דווקא. אנחנו תמיד באים ואומרים שהמטופלים האידיאליים הם דווקא אלה שבסופו של דבר מפגינים איזושהי יציבות משקלית. לאו דווקא אותם אנשים שהם מאוד מאוד מלאים ושמנים, אלא דווקא אותם אנשים שמבחינתנו הם לא עושים את הפינג פונג דיאט. פינג פונג דיאט זה שיום אחד אתה נמצא במשקל גבוה, יום אחד במשקל נמוך.

אודטה: מתי עושים שאיבת שומן ומתי עושים מתיחת בטן, או גם וגם?

ד"ר סילפן: כדי להגיע לבטן המעוצבת, כמובן שקיימת טכניקה אחת וטכניקה אחרת. כלומר, מתיחת בטן או שאיבת שומן או שילוב של שתי הטכניקות ביחד. מתיחת הבטן מיועדת באמת כאשר אנחנו רוצים את בעיית הריפיון השרירי ועודפי העור. כאשר יש לנו אך ורק בעיה מקומית של עודפי שומן ולאו דווקא עודפים ניכרים של עור, אז במקרה הזה אנחנו יכולים לבוא ולדבר על שאיבת שומן.
בדרך כלל מה שנהוג לעשות במתיחת בטן זה לשלב באמת את שתי הטכניקות ולנסות לפתור בעיקר את אותו אזור שנקרא האזור המותני, ה"לאב הנדלז". באותו איזור אנחנו בדרך כלל מנסים לצמצם את הצלקת ולסיים אותה באיזשהי נקודת מסויימת ולא להגיע יותר מדי רחוק. לכן אנחנו משתמשים בשאיבת שומן כטיפול נוסף.

אודטה: אז איך אתה בוחר למי אתה עושה את זה?

ד"ר סילפן: אז כמובן, כמו שאמרנו, בסופו של דבר כשמטופלת מגיעה והיא מראה או מפגינה שיש לה עודפים קיצוניים של עור או עודפים כאלה שמראים שהאלסטיות של העור לא תקינה. למשל כשאנחנו באים ורואים פיזית שיש לנו, למשל, סימני מתיחה. למשל כאן (בתמונה) מתיחת בטן היא הפתרון כיוון שמקרה כזה שיש לי עודף כזה של סמיילי, או הסינר מה שאנו קוראים, אז העודפים האלה לא יכולים להצטמק למימדים אחרים, או יישארו עדיין עודפים לאחר ביצוע של שאיבת שומן. במקרה הזה כמובן צריכים להסיר את העודפים האלה, צריכים לבנות, לעצב את המבנה של דופן הבטן. וגם של הטבור כמובן, לבנות את הטבור בצורה כזאת שהוא יהיה יותר מעוצב, פחות רחב.

אודטה: כל אישה יכולה לעבור ניתוח כזה או יש הגבלות מסוימות או אנשים שהם לא יכולים, אסור להם?

ד"ר סילפן: בעקרון כל אישה בריאה יכולה לעבור את הפרוצדורה הזאת. וגם כל גבר. מצד שני, אנחנו תמיד באים ומחדדים את הנקודה הזאת של המשקל. אותם אנשים שהם לא יציבים משקלית, לא מתאימים לפרוצדורות האלה.

אודטה: כאן אנחנו באמת מגיעים לעניין הזה. זה מיתוס או שזה דבר נכון? שאם נגיד שואבים שומן מהבטן והבן אדם משמין, אז הוא ישמין בגב או בקרקפת או באיזה מקומות משונים?

ד"ר סילפן: הייתי אומר שזה מיתוס. בסופו של דבר כשאנחנו באים, אנחנו בודקים את מספר התאים. מספר התאים נקבע באיזשהו גיל מסוים. בסיום תהליך ההתבגרות מספר התאים קבוע והוא לא משתנה. הדבר היחיד שמשתנה הוא הנפח של התאים. זאת אומרת שאם אתה בא ואתה שואב באיזור מסוים 50 תאים מתוך 100, נותרים 50 תאים. אבל אותו מטופל או מטופלת יעלו במשקל, אותו נפח של התאים יגדל ויתן אשליה לכאורה שהמצב חזר לקדמותו. זה הסיפור האמיתי.

אודטה: תהליך ההחלמה מניתוח כזה הוא ארוך או קצר?

ד"ר סילפן: לאחר מתיחת בטן המטופלים יישארו בדרך כלל להשגחה של לילה אחד. חזרה הדרגתית בתוך כשבועיים, וחזרה לפעילות ספורטיבית כמעט מלאה בסביבות 6 עד 8 שבועות לאחר הניתוח. כאשר הם צריכים להשתמש בכל התקופה הזאת, בכל תקופת ההחלמה, במחוך לחץ שהייעוד שלו הוא להוריד את התפיחות המקומית והנוזלים, ולגרום לעיצוב של האיזור שעבר את הניתוח.

אודטה: עכשיו, יש עוד מקומות חוץ מהבטן שאפשר לשאוב שם שומן?

ד"ר סילפן: כן. אנחנו למעשה משלבים את הפעולה של שאיבת שומן כמעט בכל פעולה שאנחנו היום מבצעים. אם זה בפנים, באזור הצוואר, אם זה באזור החזה. למשל, לכל האזור של הצדדים של החזה.

אודטה: של הטאיירים שנופלים מעל החזייה, אתה מתכוון?

ד"ר סילפן: אכן.

אודטה: ומה עם המקומות של המלח פלפל שיש כזה מקום מדלדל? אבל אז אם שואבים שומן אתה עדיין אומר שנשאר עור, ואז שם אי אפשר לעשות פנס בלי שרואים.

ד"ר סילפן: אז תלוי, תלוי. נכון, ולכן בדרך כלל הבחירה היא תמיד אותם אזורים שיש בהם איזושהי אלסטיות מסוימת שתאפשר לשאיבת שומן להשיג את התוצאות הראויות. כמו למשל הברכיים וכן הלאה.

אודטה: הבנתי, אוקיי הנה השכלנו. תודה רבה.

ניתוח מתיחת בטן

בסרטון יתאר ד"ר סילפן את ההיסטוריה של ניתוחי הבטן, טכניקות השונות והשינוי באופי הניתוחים. לאור גידול הידע והמודעות לסיבוכים אפשריים, קיימת כיום מגמה של חשיפה ופולשנות מינימלית וטיפול ממוקד. ד"ר סיפן מתאר את במהלך הסרטון את ההליך ואת תהליך ההחלמה.

מתיחת הבטן נותנת מענה לאחר לידות, הרזיה דרסטית ובמקרה של עודפי עור והחלשות דופן הבטן. ניתוח הבטן מסייע לעיצוב הבטן ומשפר את כל קווי המתאר כך שתוכלי לחוש מחוטבת ונשית יותר .

ניתוחי גוף נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי גוף לעיצוב מראה הגוף, ביניהם, שאיבת שומן, מתיחת הבטן, ניתוח עיצוב הטבור, מתיחת זרועות, ניתוח מתיחת ירכיים, ניתוח עיצוב הישבן, טיפול בעודפי עור, ובגידולי עור, ניתוחי פלסטיקה וגינלית וניתוחים לחיטוב הגוף

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן