מה קורה לגוףאחרי ירידה קיצונית במשקל?

לאחר ירידה קיצונית במשקל מתרחשים שינויים ביומכניים. לא רק ברמה של המכניקה של איך שנראה העור

אודטה: שוב אני עם שני רופאים, ההרכב שהוא חלומה של כל אם יהודייה. ד"ר רוני אמיד וד"ר רם סילפן, מומחה בינלאומי לניתוחים פלסטיים ממרכז תל אביב לניתוחים פלסטיים.
אנחנו שומעים הרבה על הנושא של הירידות הגדולות במשקל. אז מה באמת קורה לגוף אחרי ירידה קיצונית במשקל?

ד"ר סילפן: לאחר ירידה קיצונית במשקל מתרחשים שינויים ביומכניים. לא רק ברמה של המכניקה של איך שנראה העור. כלומר מה שאנחנו רואים, אותם סימני מתיחה, עודפי עור וכן הלאה. אלא גם ברמה התאית, אנחנו רואים למשל, ירידה בכמות הקולגן שזה אותו חלבון שהוא אחראי על עיצוב העור.

אודטה: הירידה של הקולגן זה בגלל ההרזיה?

ד"ר סילפן: כן. אנחנו רואים את זה בהחלט כתוצאה מההרזיה. נעשו כל מיני מחקרים מדעיים שמצביעים על הדבר הזה.

אודטה: הנה פנטסטי, כל השמנמודים אומרים עכשיו הנה סיבה לא לרזות.03

מה קורה לגוף אחרי ירידה קיצונית במשקל

ניתוחים לסילוק עודפי עור מיועדים לאנשים שירדו באופן דרסטי במשקל ועודפי העור מפריעים להם בהתנהלות השוטפת.  בשלב הראשוני נערכת בדיקה עם המטופל. נרצה לדעת האם יש מקום ספציפי שמפריע ומקשה או מספר מקומות. בהתאם לכך נציע פתרון של ניתוח חזה, ניתוח מתיחת בטן, ניתוח הרמת זרועות, ניתוחי פנים, ישבן או ניתוח משולב של מספר אזורים.

ד"ר סילפן: זאת בדיוק הסיבה לכך שלאחר תהליך כל כך ארוך ומייגע של ירידה במשקל שמגיע בכל מיני צורות, לפעמים אנחנו נשארים עם עודפים של עור שהם מאוד משמעותיים באזורי גוף שונים. האזורים האלה יכולים להתחיל בפנים, להמשיך באזורי הזרועות, החזה, הבטן, העכוז, הירכיים הפנימיות. הבעיה היא שזה לא רק יוצר איזושהי בעיה אסתטית בלבד, כלומר מראה של אנשים שהם סך הכל די כחושים, אבל עם איזה דיספרופורציה גופנית. אלא גם שזה יוצר בעיות רפואיות שהן קשורות, למשל, לכל הנושא של חיכוך והשפשוף עם הבגדים וכיבים פה ושם. אז כך שיש פה כמה אספקטים שהם מעבר לנושא האסתטי.

אודטה: אבל אתה מדבר על האוביסים האלה שמרזים, או אפילו אם זו הרזיה יותר מתונה?

ד"ר סילפן: אנחנו מדברים בעיקר על הירידה המאסיבית במשקל. בירידה מאסיבית במשקל, אלא התופעות שאנו נפגשים בהן.

אודטה: הגדר לי ירידה מאסיבית. מכמה קילו זה נחשב ירידה מאסיבית?

ד"ר סילפן: אני חושב שזה מאוד משתנה. אבל ברמת העיקרון יש איזשהם פרמטרים שאנחנו מדברים עליהם כמו ה-BMI- body mass index וכן הלאה, שהוא מוגדר מעל 34 כאוביס, כמישהו שהוא שמן ביותר וזה היחס בין הגובה והמשקל. אבל בדרך כלל ירידות מאסיביות במשקל הן יהיו מעל 40–50 קילו. שם אנחנו באמת רואים את כל הנזקים האמיתיים שאנחנו מדברים עליהם.

אודטה: לאזה איזורים בגוף ניתן להציע פתרונות שהם יהיו פתרונות אסתטיים ביותר?

ד"ר סילפן: למעשה, ניתן להציע פתרונות לכמעט כל אזור בגוף. אם זה פנים, הבחורה הצעירה ביותר שעשיתי לה מתיחת פנים הייתה בת 28. וזה על רקע ירידה במשקל של כמעט 90 קילו.

אודטה: ואיזה עוד אזורים?

ד"ר סילפן: אזורים נוספים הם אזורי הזרועות, כמובן.

אודטה: אבל איפה את הצלקת של התפר במתיחת זרועות? כי הרי אין שם קפל או או משהו.

ד"ר סילפן: אז בגדול יש שתי שיטות. יש את השיטה של מה שאנחנו קוראים הצלקת הקצרה, שהיא לא נראית כאן, אבל הצלקת הקצרה היא צלקת שהיא ממוקמת בתוך בית השחי והיא פותרת בעיה שהיא די ממוקמת. לא דווקא בעיה של עודפים קיצוניים. בבעיה של עודפים קיצוניים יותר, אנחנו צריכים ללכת ממש עם צלקת שהיא מתחילה באזור בית השחי ומסתיימת במרפק.

אודטה: אבל אז זה כאילו הברירה, מה הברירה הפחות גרועה. ואני באמת חושבת שצלקת דקה שדוהה עם הזמן וגם אפשר להסתיר בשרוולים היא פחות חמורה, מאשר עודפי עור שמתנפנפים שם.

ד"ר סילפן: כן, ללא ספק. וכאן ניתן, למשל, לראות תוצאה של השיטה הארוכה שבה באמת ניתן לטפל בצורה היקפית טובה יותר בכל ההיקף של הזרוע ולאו דווקא רק באזור ספציפי קטן.

אודטה: ואיפה פה ממוקמת הצלקת?

ד"ר סילפן: בחלק הפנימי של היד. תמיד בחלק הפנימי הקרוב יותר לגוף.

אודטה: מה עם הישבן?

ד"ר סילפן: עם הנושא של העכוז, פה אנחנו כמובן לא מדברים על הרמת ישבן בסגנון ברזילאי תוך שימוש בשתלים. אנחנו מדברים פה על איזשהו מצב שבו העכוז צנח. יש פה איזושהי ריקנות, בעיקר בקוטב העליון של העכוז. לכן מה שאנחנו בדרך כלל עושים זה ניתוח שהוא משלב לא רק את מתיחת הבטן ביחד עם הניתוח של העכוז, אלא גם ניתוח שהוא היקפי בסגנון חגורה שעוטפת את כל הגוף בצורה היקפית של 360 מעלות, וכאן אנחנו בעצם משיגים כמה דברים. אם יש איזשהם חוסרים בקוטב העליון, בניתוח אחד אנחנו באים ומקיפים את כל הגוף. בצורה כזו למעשה אנחנו מבצעים גם שאיבת שומן, משתמשים בשומן כדי למלא את אותם איזורים חסרים וכמובן להשיג הרמה של העכוז עם כל המשמעות של זה. בדרך כלל ישנו רווח משני גם, שיפור בירכיים החיצוניות ששם אנחנו בדרך כלל לא מבצעים שום צלקת.

אודטה: ואז איפה הצלקת ההיקפית תימצא?

ד"ר סילפן: הצלקת ההיקפית תהיה בחלק הקדמי של הבטן וגם בחלק העליון של העכוז.

אודטה: הנה, למדנו והשכלנו. תודה רבה יקירי.

ניתוחי גוף נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי גוף לעיצוב מראה הגוף, ביניהם, שאיבת שומן, מתיחת הבטן, ניתוח עיצוב הטבור, מתיחת זרועות, ניתוח מתיחת ירכיים, ניתוח עיצוב הישבן, טיפול בעודפי עור, ובגידולי עור, ניתוחי פלסטיקה וגינלית וניתוחים לחיטוב הגוף

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן