הקפאת שומן אושאיבת שומן: מה עדיף?

הקפאת שומן, או המסת שומן בקור, היא שיטת טיפול לא פולשנית וללא ניתוח, המשתמשת בטכנולוגיית קירור ייחודית כדי להפחית שכבות שומן באזורים בעייתיים שעמידים בפני דיאטה ופעילות גופנית.

ישנן כמה שיטות טיפול שמשמשות להסיר עודפי שומן בגוף ולהקנות גזרה דקיקה יותר. כדי שתדעו איזו שיטת טיפול היא המתאימה ביותר עבורכם, השווינו בין שתיים מהשיטות הפופולריות: שאיבת שומן והשיטה החדשה והמהפכנית, הקפאת שומן.

מה זה הקפאת שומן?

הקפאת שומן, או המסת שומן בקור, היא שיטת טיפול לא פולשנית וללא ניתוח, המשתמשת בטכנולוגיית קירור ייחודית כדי להפחית שכבות שומן באזורים בעייתיים שעמידים בפני דיאטה ופעילות גופנית. זהו תהליך בטוח ובמהלכו מקררים תאי שומן לא רצויים בגוף כדי להעלים תאי שומן באופן טבעי, מבוקר והדרגתי ומבלי לפגוע ברקמות מסביב לאזור השומן. התהליך מבוסס על העקרון שתאי שומן הם פגיעים יותר לקור מהרקמות הסובבות אותם. התוצאה ניכרת אחרי כחודשיים עד ארבעה חודשים מרגע הטיפול.

מה זה שאיבת שומן?

לעומת זאת, שאיבת שומן היא שיטת טיפול פולשנית וניתוחית הנעשית תחת הרדמה והיא יכולה להביא לשינויים משמעותיים במתאר הגוף. במהלך הניתוח המנתח מחדיר צינורית מתחת לעור כדי לשאוב את השומן מחלקים שונים של הגוף בהם בטן, ישבן, מותניים, ירכיים, זרועות, צוואר, סנטר ועוד.

ניתוח מתיחת בטן

בסרטון יתאר ד"ר סילפן את ההיסטוריה של ניתוחי הבטן, טכניקות השונות והשינוי באופי הניתוחים. לאור גידול הידע והמודעות לסיבוכים אפשריים, קיימת כיום מגמה של חשיפה ופולשנות מינימלית וטיפול ממוקד. ד"ר סיפן מתאר את במהלך הסרטון את ההליך ואת תהליך ההחלמה.
מתיחת הבטן נותנת מענה לאחר לידות, הרזיה דרסטית ובמקרה של עודפי עור והחלשות דופן הבטן. ניתוח הבטן מסייע לעיצוב הבטן ומשפר את כל קווי המתאר כך שתוכלי לחוש מחוטבת ונשית יותר .

הקפאת שומן לעומת שאיבת שומן – יתרונות וחסרונות

  • הקפאת השומן אינה כרוכה במחטים, הרדמות או השבתה מעבודה. מכיוון שההליך אינו פולשני, מטופלים יכולים לחזור מייד לפעילות יום-יומית, לעבודה ולפעילות גופנית.
    לעומת זאת, שאיבת שומן היא הליך כירורגי, ולכן תהליך ההחלמה הוא הדרגתי, ורק לאחר מספר ימים ניתן לחזור לעבודה ולאחר כשלושה שבועות ניתן לחזור לפעילות ספורטיבית.
  • הקפאת שומן היא הליך בטוח; במהלך הטיפול עצמו המטופלים יכולים לשבת, לשכב בנוחות ולקרוא, לעבוד על המחשב או אפילו לישון.
    לעומת זאת בניתוח שאיבת שומן המטופל נמצא בהרדמה. (מקומית או כללית, תלוי בסוג ובאזור השאיבה).
  • אורך הטיפול בהמסת שומן בקור הוא בין שעה לכמה שעות, ולאחריו המטופל יכול להשתחרר ולחזור לשגרה. שאיבת שומן נמשכת בין חצי שעה לשעתיים, ולאחריה אין צורך באשפוז והמטופל לרוב משוחרר לביתו.

מהן תופעות הלוואי של הקפאת שומן ושל שאיבת שומן?

לאחר טיפול בהקפאת שומן חלק מהמטופלים יחוו אדמומיות, עקצוצים, שטפי דם או חוסר תחושה באזורים שטופלו, אך כל אלה זמניים.
בשאיבת שומן, לעומת זאת, תופעות הלוואי הן נפיחות ושטפי דם ותהליך ההחלמה דורש כמה ימי מנוחה והתאוששות. הניתוח מצריך לבישת חליפת לחץ מיוחדת כדי למנוע נפיחויות. בהקפאת שומן אין צורך ללבוש בגד לחץ.

האם הקפאת שומן מומלצת יותר משיטות טיפול אחרות?

הקירור המבוקר של הקפאת השומן מבטל תאי שומן בלבד. שיטות טיפול אחרות כמו לייזרים, גלי רדיו ואולטראסאונד ממוקד, משפיעות על תאי השומן ועלולות להשפיע על רקמות סמוכות אחרות. תוצאות הקפאת השומן אינן מהירות או דרמטיות כמו בתהליכים פולשניים כדוגמת שאיבת שומן או מתיחת בטן. הקפאת השומן מפחיתה את השומן רק באזורי היעד, ואינה מהדקת את העור.

>

ניתוחי גוף נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי גוף לעיצוב מראה הגוף, ביניהם, שאיבת שומן, מתיחת הבטן, ניתוח עיצוב הטבור, מתיחת זרועות, ניתוח מתיחת ירכיים, ניתוח עיצוב הישבן, טיפול בעודפי עור, ובגידולי עור, ניתוחי פלסטיקה וגינלית וניתוחים לחיטוב הגוף

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן