היתרונות של ניתוחלמתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן הוא הליך קומסטי שבמהלכו מהדקים את שרירי הבטן ומסירים עור רפוי ושומן מהבטן, מה שמקנה לבטן מראה שטוח ואחיד.

רוב המטופלים שעוברים ניתוח מתיחת בטן הם נשים, וניתוח זה מאפשר להן לשחזר את מראה הבטן טרם ההריונות. אך לא רק נשים עוברות ניתוחי מתיחת בטן, והניתוח עוזר גם לגברים ולנשים שירדו ירידה קיצונית במשקל ורוצים להיפטר מעודפי העור שהצטברו באזור הבטן.

על פי האגודה האמריקנית לכירורגיה פלסטית ואסתטית מספר ניתוחי הבטן שבוצעו בארצות הברית בין השנים 2000–2014 עלה ב-87%, ואף על פי שרוב הניתוחים נעשו מסיבות אסתטיות, המטופלים "זכו" בהקלות נוספות במצבם הבריאותי בעקבות הניתוח.

 

הניתוח מתיחת בטן – ד"ר סילפן

בסרטון יתאר ד"ר סילפן את ההיסטוריה של ניתוחי הבטן, טכניקות השונות והשינוי באופי הניתוחים. לאור גידול הידע והמודעות לסיבוכים אפשריים, קיימת כיום מגמה של חשיפה ופולשנות מינימלית וטיפול ממוקד. ד"ר סיפן מתאר את במהלך הסרטון את ההליך ואת תהליך ההחלמה.

מתיחת הבטן נותנת מענה לאחר לידות, הרזיה דרסטית ובמקרה של עודפי עור והחלשות דופן הבטן. ניתוח הבטן מסייע לעיצוב הבטן ומשפר את כל קווי המתאר כך שתוכלי לחוש מחוטבת ונשית יותר .

הקלה במקרים של בריחת שתן

יש נשים המפתחות מצב של בריחת שתן לאחר לידה, הגורם לאי-שליטה על שלפוחית השתן במצבים טבעיים כמו שיעול, התעטשות, פעילות גופנית או אפילו צחוק.
מספר מחקרים הראו כי מתיחת בטן יכולה להקל על מצב זה, בייחוד אצל נשים שעברו לידה טבעית (ולא ניתוח קיסרי). במהלך ניתוח מתיחת הבטן נוצרת חסימה קלה של שלפוחית השתן באמצעות רקמות רכות הנמצאות באזור האגן, וחסימה זו מפחיתה את בריחת השתן.

חיזוק שרירי הבטן ויציבה טובה

לאחר ירידה מסיבית במשקל או הריונות מרובים שרירי הבטן עלולים להיות חלשים ורפויים, ובמצב זה דיאטה ופעילות גופנית אינם יעילים. שרירי בטן חלשים לרוב קשורים לעמוד שדרה עקום, והוא משפיע על היציבה. לאחר ניתוח מתיחת בטן, שבו השרירים החלשים מתהדקים ומוסרים עודפי העור והשומן, מטופלים עשויים להבחין בשיפור משמעותי ביציבה, הודות להידוק השרירים התומכים בעמוד השדרה. התמיכה המשופרת והיציבה הטובה יכולים אף להקל על סוגים מסוימים של כאבי גב.

תיקון בקע הגחון

בקע הגחון (הרניה) מתרחש כאשר המעי או רקמת הבטן פורצים את דופן הבטן ויוצרים מעין כיס. ישנם מספר גורמים פוטנציאליים למצב והם יכולים להיות חולשה בשרירי הבטן בגלל איבוד משקל מסיבי או ניתוחים כמו ניתוח קיסרי או תוספתן. התסמינים הבסיסיים הדורשים תיקון בעת בקע הגחון דומים להפליא לאלו של מתיחת בטן, שניהם דורשים טיפול בשרירים חלשים ורפויים.
במקרים מסוימים רופאים משלבים מתיחת בטן בתיקון הבקע כדי לחזק את דופן הבטן ולמנוע אפשרות של בקע עתידי. שילוב מתיחת בטן בתהליך הוא לא רק בטוח אלא גם מעשי מאוד, והוא יכול להפחית את ההוצאות הרפואיות ואף את זמן ההתאוששות.

בשל הפופולריות ההולכת וגדלה של הניתוח יש אנשים המניחים כי מדובר בניתוח קל, אבל חשוב לזכור שניתוח מתיחת בטן יכול לקחת בין שעה לחמש שעות בהרדמה כללית, והחלמה מלאה מהניתוח יכולה להימשך מספר שבועות.

ניתוחי גוף נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי גוף לעיצוב מראה הגוף, ביניהם, שאיבת שומן, מתיחת הבטן, ניתוח עיצוב הטבור, מתיחת זרועות, ניתוח מתיחת ירכיים, ניתוח עיצוב הישבן, טיפול בעודפי עור, ובגידולי עור, ניתוחי פלסטיקה וגינלית וניתוחים לחיטוב הגוף

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן