האם שומן יכול לחזורלאחר ניתוח שאיבת שומן?

לא בכדי הפכה שאיבת השומן לאחד הטיפולים הקוסמטיים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות. היא מאפשרת להיפטר משומן גוף בלתי רצוי, גם כזה שלא נכנע לדיאטות ולפעילות גופנית, באזורים שונים ובמהירות.

לא בכדי הפכה שאיבת השומן לאחד הטיפולים הקוסמטיים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות. היא מאפשרת להיפטר משומן גוף בלתי רצוי, גם כזה שלא נכנע לדיאטות ולפעילות גופנית, באזורים שונים ובמהירות.
לפני שניגש לענות על השאלה חשוב להבהיר כי ניתוח שאיבת שומן אינו מהווה תחליף לדיאטה ולשמירה על כושר והוא אינו מתאים למי שמבקש לרדת במשקל. מטרתו להעניק לגוף קווי מתאר אסתטיים יותר באזורים בהם יש הצטברות יתר של שומן. מלכתחילה יבוצע ניתוח רק לאדם שהוגדר כבריא וללא גורמי סיכון העשויים לפגוע בהצלחת הניתוח או בבריאות המטופל.
הניתוח מתבצע באמצעות צינורית חלולה המוחדרת לגוף בכמה זוויות בצורת מניפה ושואבת את השומן הבלתי רצוי מהאזור המטופל. התוצאה היא סילוק לצמיתות של השומן העודף, המעניק לעור מראה חלק ויוצר סימטריה טובה בגוף.

האם שאיבת שומן תיפטר מהשומן העודף לצמיתות?

למרות הפופולריות שהניתוח זוכה לה השאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב בקרב מטופלים מודאגים, היא האם השומן יכול לחזור לאחר ניתוח שאיבת שומן.
80% מהמטופלים מדווחים על שביעות רצון גבוהה מתוצאות הניתוח. חלק מהם עלולים לעלות במשקל באופן זמני כחלק מהתופעות של הניתוח, אך יורדים שוב לאחר זמן מה. כמו כן, למעלה ממחצית המטופלים מדווחים על כאב שחולף כעבור מספר ימים.
אבל האם גם במקרים בהם הניתוח רושם הצלחה המטופלים צריכים לחשוש מחזרתו של השומן? ככלל, השומן לא אמור לחזור. למעשה, הטיפול נועד להסיר שומן לצמיתות. עם זאת, אין להזניח את נושא התזונה והפעילות הגופנית, שהם חשובים לכל אדם, גם למי שלא עבר ניתוח שאיבת שומן. שמירה על משקל גוף תקין תקטין את הסיכויים שתפגשו שוב את השומן המיותר. יש לקחת בחשבון אפשרות של עלייה במשקל לאחר הניתוח, במקרים שבהם לא שומרים על תזונה ופעילות גופנית, אם כי ברוב המקרים התפתחות תאי שומן לא תהיה באותו אזור שבו בוצע ניתוח, אלא באזורים אחרים בגוף.
בשורה התחתונה, ניתוח שאיבת שומן בדרך-כלל משפר את המראה של המטופלים, אבל הוא צריך לבוא יד ביד עם שיתוף פעולה והתמדה מצד המטופל. חשוב לזכור שמלבד האפשרות שהשומן יחזור, כמו בכל ניתוח, עשויים להתפתח סיבוכים נוספים, שמריבתם נובעים מאי סדירות של העור. הסיבוכים האפשריים הם היווצרות בצקות, הצטברות נוזלים, דימומים, שינויים בפיגמנטציה, זיהומים, רגישות יתר או חוסר רגישות, תסחיפים שומניים ובמקרי קיצון זה אף עלול להסתיים במוות.
לכן, כשמחליטים לבצע ניתוח שאיבת שומן, חשוב להיוועץ ברופא מקצועי ומנוסה שיקבע האם אתם כשירים לעבור את הניתוח ויפעל תוך שמירה על גופכם ומעל לכל על בריאותכם.

ניתוח שאיבת שומן

שאיבת שומן היא שיטה חדשה שפותחה בשנות ה-70 בצרפת על ידי ד"ר אילוז.

בראיון יסביר ד"ר סילפן מהי מטרת הניתוח? למי מתאים הניתוח? מהם האזורים בהם ניתן לבצע שאיבת שומן? באיזה מקרים השיטה יעילה ביותר? האם ניתן לשלב את הניתוח עם ניתוחים נוספים?

קיימות מס' שיטות לביצוע שאיבת שומן, ד"ר סילפן יסביר על הטכניקות ועל הליך הניתוח כמו גם על תהליך ההחלמה.

ניתוחי גוף נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי גוף לעיצוב מראה הגוף, ביניהם, שאיבת שומן, מתיחת הבטן, ניתוח עיצוב הטבור, מתיחת זרועות, ניתוח מתיחת ירכיים, ניתוח עיצוב הישבן, טיפול בעודפי עור, ובגידולי עור, ניתוחי פלסטיקה וגינלית וניתוחים לחיטוב הגוף

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן