האם ניתוח פלסטייכול לשפר את הפופולריות?

כיום ניתן לשנות ולשפר כמעט כל איבר בגוף בעזרת ניתוחים וטיפולים שונים. ניתן להיראות רזים יותר, חושניים יותר ואפילו צעירים יותר. ניתוחים אלה משפיעים על החיצוניות שלנו, אך מה בעצם הניתוחים עושים לפנימיות שלנו?

ניתוחים פלסטיים, בין שזה ניתוח מינימלי או ניתוח רציני כמו הגדלת חזה או ניתוח אף, יכולים לשפר את הופעתם החיצונית של המטופלים, בתנאי שהם מבוצעים על ידי מנתח מוסמך.

כיום ניתן לשנות ולשפר כמעט כל איבר בגוף בעזרת ניתוחים וטיפולים שונים. ניתן להיראות רזים יותר, חושניים יותר ואפילו צעירים יותר. ניתוחים אלה משפיעים על החיצוניות שלנו, אך מה בעצם הניתוחים עושים לפנימיות שלנו?
מטופלים רבים מדווחים על הרגשה אישית טובה יותר לאחר שעברו ניתוח פלסטי ששיפר את מראם החיצוני. באופן טבעי השינוי השפיע גם על הרגשתם הפנימית, והם הרגישו טוב ונוח יותר עם עצמם ועם גופם. בעקבות השינוי, המטופלים החלו להרגיש בטוחים יותר בעצמם, הם נעשו חברותיים יותר ופתוחים יותר להיכרויות ולבילויים חברתיים. ייתכן שהסיבה היא שינוי ביחס של הסביבה אל אותם אנשים בעקבות השינוי במראה החיצוני, וייתכן שהסיבה היא גם שינוי בהרגשה האישית של המטופלים לגבי המראה החיצוני שלהם.

הפסיכולוגיה שמאחורי ניתוחים אסתטיים – ד"ר סילפן

בראיון בתכנית הבוקר של אודטה, מסביר ד"ר רם סילפן מהו האפקט הפסיכולוגי של הניתוחים הפלסטיים.

כיצד ניתוח הקטנת חזה, עשוי להשפיע על דימוי עצמי, על איכות החיים ועל התחושה הכללית, כמו גם ניתוח אף או ניתוח הצמדת אזניים.

פעמים רבות תגובות מהסביבה עשויות ליצור תסביכים ובעיות בדימוי העצמי, לכן ישנם ניתוחים שמומלץ לבצע כבר בגיל צעיר ולמנוע את הנזקים הפסיכולוגיים.

החלק המרכזי הוא הבנת צרכי וציפיות המטופל וביצוע התאמה מדויקת לצרכיו הפיזיים והפסיכולוגיים.


מטופלים רבים מעידים שהניתוחים עוזרים להם לשפר את הדימוי העצמי שלהם וגורמים להם להרגיש פופולריים יותר. וברגע שהם מרגישים מושכים יותר, הם מתנהגים ביותר ביטחון ושמחת חיים, וכתוצאה ישירה מכך נתפסים כחביבים יותר על ידי אחרים, וכך ניתוחים פלסטיים אף יכולים לשפר את הפופולריות של האנשים בחברה.

מייקל ריילי, מנתח פלסטי מאוניבריסטת ג'ורג'טאון, ארצות הברית המתמחה בניתוחי פנים, ערך מחקר קטן שבדק האם אנשים שעברו ניתוחי פנים נתפסים על ידי אחרים באופן שונה מאנשים שלא עברו שום ניתוח. במהלך המחקר ריילי ביקש מאנשים לדרג את תמונות המטופלים שלו ולשייך להם תכונות שונות כמו כישורים חברתיים, פופולריות, אטרקטיביות, נשיות ועוד. המשתתפים במחקר לא ידעו מי מהאנשים בתמונות עברו ניתוחים. על פי תוצאות המחקר, מטופלים אשר עברו מתיחת פנים וניתוחי עפעפיים נתפסו על ידי המשתתפים במחקר כפופולריים יותר ואטרקטיביים יותר.

ניתוחי גוף נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון ניתוחי גוף לעיצוב מראה הגוף, ביניהם, שאיבת שומן, מתיחת הבטן, ניתוח עיצוב הטבור, מתיחת זרועות, ניתוח מתיחת ירכיים, ניתוח עיצוב הישבן, טיפול בעודפי עור, ובגידולי עור, ניתוחי פלסטיקה וגינלית וניתוחים לחיטוב הגוף

לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן