הפסיכולוגיה שמאחוריניתוחים אסתטיים

ד ר רם סילפן מדבר בתכנית החיים על פי אודטה על ההיבט הפסיכולוגי של ניתוחים פלסטיים

אודטה: נמצאים אתי כאן ד"ר רם סילפן וחלי ממן. אני רוצה להתחיל אתך ד"ר סילפן, אתה מומחה בינלאומי לניתוחים פלסטיים במרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית, והיום אנחנו מדברים על היבט אחר של הניתוחים האלה, אבל לא פחות חשוב, וזה ההיבט הפסיכולוגי.

ד"ר סילפן: נכון מאוד. פסיכולוגיה וכירורגיה פלסטית אסתטית הולכים יחד. הם הולכים יחד לאורך כל הזמן והם משולבים יד ביד.

ד"ר סילפן: למשל, כל ניתוח שהוא, יש בו אספקט פסיכולוגי. אם אפילו ניקח את הניתוח הנפוץ של הקטנת חזה בנשים. כל הדמות הזאת, הדמות שנתפסת כחזה גדול, כפאם פטאל, מצד אחד באה ואומרת: אוקיי, יש לנו פה את החזה הגדול וכן הלאה. מצד שני, לאותה מטופלת יש פה הרבה מאוד אספקטים אחרים. יש פה אספקטים של דימוי עצמי, יש לה את האספקט של אי התאמה לבגדים. והרבה פעמים זה גורם לה מעבר לפן התפקודי, הפן של הכובד, גם לבעיות פסיכולוגיות ברמה כזו שאפילו מביאות לכיפוף, לשפיפות.

כל מה שרציתם לדעת על סילוק עודפי עור

ניתוחים להסרת עודפי עור מיועדים לאנשים שירדו באופן דרסטי במשקל ועודפי העור מפריעים להם בהתנהלות השוטפת.

בשלב הראשוני נערכת בדיקה עם המטופל, המנותח חייב להיות מאוזן פיזיולוגית על מנת לבצע את הניתוח. במצבים של ניתוחים משולבים במספר אזורים, צריך להתאים את מיקום הניתוח ותהליך ההתאוששות, מתוך חשיבה על תפקודו העצמאי לאחר הניתוח. ההתאוששות והחזרה לשגרה משתנה בין הניתוחים, ואינדיווידואלית לכל מטופל, בדרך כלל לאחר 6-8 שבועות חוזרים לתפקוד מלא ולפעילות ספורטיבית.

אודטה: אישה שצריכה ללכת עם מריצה מקדימה בשביל לתפוס את הבלקונט שלה, זה בעיה להתרגל. לדברים טובים מתרגלים מהר, אז אני משערת שלא עושים לה חזה שטוח, עושים לה במידה.

ד"ר סילפן: נכון מאוד, אנחנו משתדלים לבוא ובעצם להתאים את החזה לפרופורציות הגוף. למשל, אישה שתהיה מאוד נמוכה ויש לה חזה גדול, מעבר לפן התפקודי של העניין היא גם סובלת מחוסר התאמה של בגדים, חוסר התאמה של בגד ים מתאים. הפרופורציות של הגוף שלה לא מתאימות.

אודטה: ויש עוד ניתוחים.

ד"ר סילפן: כמובן. מעבר לניתוחים של הקטנת החזה באישה יהיו גם ניתוחים אחרים. ניתוח לדוגמה אחרי הרזיות. אחרי הרזיות אנחנו נפגשים עכשיו יותר ויותר בכל אותם אנשים שיש להם עודפי עור קיצוניים. אם בגלל שהם עברו דיאטות קיצוניות, אם בגלל שהם עברו ניתוחים בריאטריים שהם קשורים לטבעת, שרוול וכו'.

אודטה: מה זה ניתוחים בריאטריים?

ד"ר סילפן: אותם ניתוחים שבאים ונועדים להוריד במשקל את אותם אנשים שסובלים מהשמנת יתר. השמנת יתר היום היא מחלה נפוצה. היא מחלה שגורמת בסופו של דבר להרבה מאוד מחלות. אותם אנשים יורדים במשקל 60, 70, 80 קילו ובסופו של דבר נשארים עם עודפים קיצוניים של עור. מצד אחד הם מרגישים רזים, הם רזים בפועל, מצד שני הם נותרים עם כל העודפים האלה.

אודטה: מה ההיבט הפסיכולוגי פה שאתה נכנס? כי פסיכולוג אמון על הפסיכולוגיה של העניין.

ד"ר סילפן: ההיבט הפסיכולוגי הוא בעצם לבוא ולהגיד: אוקיי, אותו בן אדם ירד במשקל בצורה משמעותית, עכשיו יש לו את אותם עודפי עור. עכשיו איך אנחנו באים ומתמודדים? האם אותו בן אדם שירד במשקל באמת מצפה להיות רזה בפועל או שיישאר עם…

אודטה: אז אתה עושה שיחת התאמת ציפיות, זה בעצם הסיפור הגדול.

ד"ר סילפן: ללא ספק, זה הסיפור הגדול. ומעבר לזאת, בכל ניתוח יש את הדבר הזה. אפילו בואי נעבור לניתוח אף. ניתוח האף מיועד לאותם אנשים שלכאורה יש להם את הגבנון, יש להם את האף הארוך שהוא מבחינה מיתוסית נתפס כמשהו שלילי, בעל דימוי שלילי. עכשיו, לאו דווקא, אותם אנשים הם אנשים מן היישוב, מרגישים נפלא ולפעמים הערה כזאת או אחרת עשויה לגרום להם למחשבות. שוב, בכל ניתוח אחר אפשר למצוא את זה, גם בניתוחי אוזניים. אנחנו מתחילים לעשות את הניתוחים האלה בגיל מאוד צעיר.

אודטה: כן כי זה באמת נורא, אוזני דמבו אתה מדבר. המפרשים האלה. איך הנסיך צ'ארלס לא עשה את זה עד היום? הוא עומד מול הרוח הוא מעצור. לא, הוא עף בגלל המפרשים.

ד"ר סילפן: נכון מאוד. יש אנשים שאותם אנחנו מנתחים באמת בגיל צעיר, ולעומת זאת יש אנשים שעוברים את הגיל הצעיר הזה, מגיעים לגיל מאוחר ועדיין נשארים עם התסביכים האלה של הדימוי של האוזן הבולטת ואז נוטים להסתיר את זה בכל מיני צורות, אם על ידי תסרוקות וכו'.

אודטה: אז זהו, אז מה המנותח צריך להגדיר לעצמו? מה המנתח צריך להגדיר לו בתיאום הציפיות האלה?

ד"ר סילפן: קודם כל, אני חושב שהדבר הראשון שצריכים להבין בכירורגיה פלסטית אסתטית, שבניגוד לניתוחים אחרים, אנחנו מדברים על אנשים בריאים, אנשים שרוצים לשדרג את עצמם ובסופו של דבר, הניתוחים שאנחנו מציעים להם הם ניתוחים שצריכים להתאים לציפיות שלהם.

אודטה: זה בעצם מה שגורם לגודל האושר וגודל המרוצות מהניתוח. שאתה מבצע את השיחה הזו איתם לפני, ויסודי.

ד"ר סילפן: נכון מאוד. אנחנו נוטים אפילו לחלק את המוטיבציה, את הדרייב לניתוחים האלה, או למוטיבציה פנימית, כזאת שמגיעה מתוך המטופל עצמו, או למוטיבציה חיצונית, כזאת שמונעת למשל על ידי הבעל, הסביבה, החברים וכן הלאה.

אודטה: ואז גם יש אפשרות שפשוט נושרים מהניתוח כי הם מבינים שבעצם זה לא מתאים להם.

ד"ר סילפן: ללא ספק, לגמרי. אני חושב שמנתח פלסטי מנוסה מסוגל להבדיל בין בשלות של מטופל…

אודטה: ואתה באופן אישי, יש מצב שאתה תוותר ותמליץ למנותח לא לעבור את הפרוצדורה שלשמה הוא הגיע אליך.

ד"ר סילפן: לחלוטין. לא רק זה, לשם כך, כדי להעריך באמת את ההערכה של המטופל, את הציפיות של המטופל ואת השאיפות שלו, הרבה פעמים אנחנו קובעים מספר פגישות ייעוץ, לאו דווקא פגישת ייעוץ אחת, נפגשים איתו פעמיים-שלוש, כדי שיהיה תיאום מוחלט.

אודטה: יפה, מאוד חשוב, תודה רבה, הארת את עינינו.

ניתוחי אסתטיקה נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון טיפולים אסתטיים, ביניהם טיפול בצלקות, העלמת סימני מתיחה, טיפולים לאחר הריון ולידה, שחזור לאחר תאונות וכוויות, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג, ניתוח להסרת שומן מהלחי  טיפולים להעלמת סימני מתיחה, המסת שומן בקור, ניתוח FFS, ושחזור לאחר תאונות וכוויות. לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן