איך ניקוטיןמשפיע על ניתוחים פלסטיים?

אם עברת ניתוח פלסטי או פגישת ייעוץ בנוגע לניתוח פלסטי עתידי בוודאי נשאלת אם את מעשנת. ואם ענית בחיוב בוודאי הומלץ לך להפסיק לעשן. כידוע, העצה הזאת טובה גם לאנשים שאינם עומדים לפני ניתוח פלסטי.

אם עברת ניתוח פלסטי או פגישת ייעוץ בנוגע לניתוח פלסטי עתידי בוודאי נשאלת אם את מעשנת. ואם ענית בחיוב בוודאי הומלץ לך להפסיק לעשן. כידוע, העצה הזאת טובה גם לאנשים שאינם עומדים לפני ניתוח פלסטי. הבעיה היא לא רק בפעולת העישון ובהשפעתה על מראה העור, אלא בניקוטין עצמו. לכן, גם לתחליפי סיגריות למיניהם כמו מסטיקים המכילים ניקוטין, מדבקות ניקוטין ואפילו סיגריות אלקטרוניות יכולה להיות השפעה שלילית על הניתוח הפלסטי ועל ההחלמה ממנו.
ניתוחים פלסטיים הם ניתוחים כירורגיים מורכבים שבהם המנתח חותך בבשר החי, פשוטו כמשמעו, ואחר כך מרים את העור, מותח אותו, מסיר אותו או מעביר אותו ממקום למקום. הגוף זקוק לאספקת דם כדי לשרוד, ובלי החמצן שמועבר על ידי כלי הדם, שכבות העור, השומן והשריר עלולות למות. וזו רק אחת הסכנות הטמונות בשילוב בין עישון ניקוטין וניתוחים פלסטיים (או ניתוחים כירורגיים בכלל).
שילוב בין ניקוטין וניתוחים פלסטיים יכול לגרום לעוד כמה בעיות, בהן:
– כיווץ כלי הדם, מה שעלול לפגוע באספקת החמצן ולנמק
כיווץ העור באזור הלחיים, הפטמות או הבטן אחרי ניתוח מתיחת פנים, הרמת חזה, הקטנת חזה או מתיחת בטן
– פגיעה בשתלים אחרי הגדלת חזה
– זיהומים
– עיכוב בתהליך ההחלמה
– הרחבה והעמקה של הצלקות
– קרישי דם
– העצמת הכאב
– פגיעה קבועה בכלי הדם הקטנים (גורם סיכון הנמשך גם אם מפסיקים לעשן)
– הגדלת הסיכון לסיבוכים קשים כמו שבץ, התקף לב, קרישי דם ודלקת ריאות

מתי להפסיק לעשן לפני ניתוח פלסטי?

בפגישת הייעוץ הקודמת לניתוח פלסטי הרופא ימליץ לך מתי להפסיק לעשן לקראת הניתוח. לרוב ההמלצה תהיה להימנע מעישון בפרק זמן שבין שלושה שבועות לשישה שבועות לפני הניתוח, ולעוד שלושה שבועות לפחות לאחר הניתוח.
יש לציין שההמלצה נוגעת גם לעישון סיגריות אלקטרוניות או תחליפי ניקוטין אחרים. אם את חשופה לעישון פאסיבי בקביעות, מומלץ להימנע גם ממנו לקראת הניתוח.
חשוב שתהיי כנה עם המנתח הפלסטי, ואם נכנעת לפיתוי ועישנת אפילו סיגריה אחת לפני הניתוח כדאי שתיידעי אותו; מכיוון שכל שאיפת עשן עלולה לכווץ את כלי הדם, לפעמים מוטב לדחות את הניתוח מאשר לקחת סיכון. הגמילה מהעישון לפני הניתוח תחשל אותך ותקל עלייך את ההימנעות מעישון אחרי הניתוח, ואולי אף תעזור לך להיגמל לעישון מצמיתות.

כיצד להתאים את האף למבנה הפנים?

האף הוא אזור מרכזי ובולט בפנים, לכן חשוב לעשות התאמה מדויקת למבנה הפנים הספציפי של המטופלת. בסרטון נסביר ונדגים כיצד המפגש האישי עם המטופלת, הבנת רצונותיו  וההתאמה למבנה הפנים שלו חיונית ליצירת מראה אסתטי ורצוי. בסרטון נדגים הבדלים בין לפני ואחרי הניתוח אף.

מוזמנים לתאם פגישה ולהגיע לאחת ממרפאותינו בתל אביב או בקריון (קריית ביאליק), נשמח לעשות עבורכם את ההתאמה הטובה ביותר ולהגיע לתוצאה האופטימלית.

ניתוחי אסתטיקה נוספים

במרפאתנו מתבצעים מגוון טיפולים אסתטיים, ביניהם טיפול בצלקות, העלמת סימני מתיחה, טיפולים לאחר הריון ולידה, שחזור לאחר תאונות וכוויות, בוטוקס וחומרי מילוי, פילינג, מיקרונידלינג, ניתוח להסרת שומן מהלחי  טיפולים להעלמת סימני מתיחה, המסת שומן בקור, ניתוח FFS, ושחזור לאחר תאונות וכוויות. לפרטים נוספים מוזמנים לקרוא לתאם פגישת ייעוץ אישית

דילוג לתוכן